Roland TD-30KV en TD-30

Gestart door Nolan, jan 20, 2012, 12:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Ik vind dat t via deze demo wel wat beter tot zn recht komt.
Ook qua sound ( zeker voor roland )



Idd , elk onderdeel word rustig getest en bespeeld .
Geeft een betere indruk dan die andere flitsende en drukke demo filmpjes .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

piebe


Dan heb je of slechte oren of slechte smaak of weinig gehoord......

En die kwaliteiten bezit jij vast en zeker ten overvloede, nu nog even werken aan je tact en drumskills!  *O*

Hammar

Nou Piebe, ik zal de laatste zijn hier die naast mijn schoenen loopt. Ik loop hier al een tijdje mee en de elektronische drums volg ik al vanaf het begin, ik experimenteer regelmatig met vst's van alle soorten en maten.
Ik heb zelf ooit de TD-10 gekocht en sindsdien alles wat daarna komt van Roland geprobeerd te beluisteren.
Vooral in het begin klinkt dat erg leuk maar het gaat al heel snel vervelen omdat het steeds hetzelfde klinkt!
Maar zolang Roland volhoud aan de zgn. processed sounds (door synths gemaakt dus) en geen multi-layer samples gebruikt (echt met microfoon opgenomen samples van échte acc. drums) denk ik dat IK (persoonlijk dus maar gelukkig delen velen mijn mening op dit forum) de Roland sounds ondergeschikt vind aan merken die dat wel doen. Hardwarematig en positional sensing zijn ze wel zeer goed bezig vind ik. Bovendien zijn die kits ook nog eens afschuwelijk duur!
Als jij roept dat dat het beste is wat je ooit gehoord hebt, dan denk ik idd dat je nog niet veel gehoord hebt. Luister maar eens naar de 2box sounds, stukken beter dan de Roland, of beluister eens de vst voorbeelden die ik hier gepost heb, nog beter vind ik zelf!

Enneh ohwja, mijn drumskills zijn idd niet best, ook dat weet iedereen hier onderhand. Daar schaam ik me niet voor.

piebe

En ik zal de laatste zijn die zeurt over skills, maar als je mij afbrekend bejegend dan speel ik dat spelletje wel mee. Als je niet hoort dat de cimbalen van de td-30 eindelijk fatsoenlijk klinken heb je nooit geluisterd naar waar je mee bezig was.

Hoefnix

Nou allebei stoppen met zeuren.

De TD-30 is beter als zijn voorganger maar klinkt nog steeds niet het allerbest... Dan hebben jullie allebei gelijk ;)

paQ

het begint erop te lijken ja met de TD30...
maar iedereen weet dat de yamahas toch veel beter klinken  :P  :D


* paQ rent snel weer weg

Technobeat


Als je als E-drummer zoveel te besteden hebt ( 7000,= euro ) zou ik zelf eerst gaan kijken bij Drum-Tec .
En wel bij de PRO series , voor een kleine 6000,= euro heb je een custom stage set





Met :


1 x drum-tec pro series Custom 14"x5,5" Snare Drum
1 x drum-tec pro series Custom 22"x18" Bass Drum
1 x drum-tec pro series Custom 10"x08/" Tom Tom
1 x drum-tec pro series Custom 12"x09/" Tom Tom
1 x drum-tec pro series Custom 14"x14" Floor Tom mit Standbeinen

1 x Roland TD-20X Soundmodul
1 x Roland CY-15R Ride Cymbal
2 x Roland CY-14C Crash Cymbal
1 x Roland VH-12 HiHat
1 x SS-99 Snare Ständer
1 x HS-921 HiHat-Ständer
1 x Cymbalständer
2 x Plattformständer mit Cymbal- und Tomhalter
1 x Ständer mit Halteplatte für Soundmodul

De TD20X module '' omruilen '' met bijbetaling voor de TD30 module en je hebt een vette kit met echte A-formaten .
Want zo`n mooie set die Robert Jan gebruikt op zijn 2e les dvd vind ik persoonlijk NOG vetter als de nieuwe Roland TD30KX in zijn orginele setting .  *D

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dribbel


het begint erop te lijken ja met de TD30...
maar iedereen weet dat de yamahas toch veel beter klinken  :P  :D


* paQ rent snel weer weg



hahahahaa :D
Yamaha recording & sabian

piebe


Als je als E-drummer zoveel te besteden hebt ( 7000,= euro ) zou ik zelf eerst gaan kijken bij Drum-Tec .
En wel bij de PRO series , voor een kleine 6000,= euro heb je een custom stage set





Met :


1 x drum-tec pro series Custom 14"x5,5" Snare Drum
1 x drum-tec pro series Custom 22"x18" Bass Drum
1 x drum-tec pro series Custom 10"x08/" Tom Tom
1 x drum-tec pro series Custom 12"x09/" Tom Tom
1 x drum-tec pro series Custom 14"x14" Floor Tom mit Standbeinen

1 x Roland TD-20X Soundmodul
1 x Roland CY-15R Ride Cymbal
2 x Roland CY-14C Crash Cymbal
1 x Roland VH-12 HiHat
1 x SS-99 Snare Ständer
1 x HS-921 HiHat-Ständer
1 x Cymbalständer
2 x Plattformständer mit Cymbal- und Tomhalter
1 x Ständer mit Halteplatte für Soundmodul

De TD20X module '' omruilen '' met bijbetaling voor de TD30 module en je hebt een vette kit met echte A-formaten .
Want zo`n mooie set die Robert Jan gebruikt op zijn 2e les dvd vind ik persoonlijk NOG vetter als de nieuwe Roland TD30KX in zijn orginele setting .  *D

Een koopje.  8)7

piebe

Als ik geen buren had zou ik nooit met e-drums aan de slag zijn gegaan, het is door mensen die niet van drummen houden eigenlijk dat ik op kosten gejaagd word.

FeltMi

Eens, e-drummen doen we noodgedwongen, vanwege omstandigheden. Zéker niet omdat het goedkoper is ofzo...  :? Au contraire!

Maar dan specifiek weer over de TD-30 en zijn voorgangers...
Het ging eerder over de cyms-sounds, dat die van de TD-30 eindelijk pas fatsoenlijk zijn. Mijn ervaring en mening is dat de cymbal sounds eigenlijk niet zo het probleem zijn/ waren. Op mijn TD-20 krijg ik ze (nogmaals naar mijn smaak/ voorkeur) heel lekker klinkend. Ook op mijn TD-9 waren de cymbals niet het probleem.
Ik zit eigenlijk meer te stoeien met de tom sounds. Met de TD-9 kreeg ik ze niet zoals ik 't wilde en zelfs bij de TD(W)-20 is 't nog steeds niet helemaal wat ik ervan gehoopt had. Echt stukker beter dan de TD-9, dat wel, maar nèt niet helemaal zoals ik wil.

Dat is waar ik verbetering bij de TD-30 verwacht. In de demo's klinkt het wel aardig, maar da's toch anders dan wanneer ik er zelf een keer met mn eigen koptelefoon achter zit. Ik ben dus erg benieuwd naar wanneer die dingen in de winkel staan om het zelf ns een keer te horen.
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

Murgen

* trekt net als PaQ alvast zijn gymschoentjes aan *

Ik heb Roland gespeeld maar onderband techniek uit 2005 (TD3 en TD6) en de TD20 geprobeerd. Net als alle Yamaha's uit die tijd. De keuze tussen Yamaha en Roland was toen een kwestie van smaak en speelgevoel, zeer persoonlijk. Vorig jaar de nieuwe Yammies geprobeerd die bij Drumworld stonden net als de nieuwe Rolands. Het kon mij allebei niet bekoren.

De TD30 heb ik nog niet bespeeld of gehoord. Wel veel over gelezen. Met name dat Roland doorgaat op het uitgesleten pad van VDrums en nog steeds niet multi-layer durft. Terwijl processing power en geheugen in deze tijd geen probleem meer mag zijn. Solid State Diskdrives van meer dan 120 GBytes kosten bijvoorbeeld niets meer. Verder vind ik de onderband modellen steeds meer op speelgoed lijken waar de oude modellen als TD3 en TD6 prima werkpaarden waren om kilometers te maken in het oefenhok. En 8 inch pads met een plastic ring er omheen om groter te lijken? Om nog maar te zwijgen over de stuksprijs van aanvullende of vervangende pads.

Eerlijk gezegd vind ik de recensie van Dennis van Boxum in de laatste SWK enigszins subjectief. Geen nadelen aan de TD30???  Tja, het vlaggenschip van Roland mag je, nee, moet je ook kritisch durven te beoordelen. En dan niet TD20 versus TD30 vergelijken (dat is namelijk hetzelfde als de Golf II met de Golf III vergelijken en constateren dat de Golf III echt beter is, doH!).

Het statement dat digitale kits niet vergeleken mogen worden met analoge kits snijdt wel hout (Dennis in het zelfde artikel) maar hanteer dat statement dan voor ieder testverslag van digitale kits die je maakt. En waarom zouden wij als drummers dan toch zo graag willen dat onze digitale kit hetzelfde klinkt als analoge kits? Terug naar de Simmons zou ik zeggen! 

Er gebeurt momenteel heel veel in de digitale drumkit wereld. Omdat de technologie het mogelijk maakt analoge kits goed te benaderen en digitale kits ook veel voordelen hebben. Plug and play op de PA en voor cover drummers van John Bonham naar Larry Mullen sounds met 1 druk op de knop.

En grote drummers spelen niet alleen op Roland. Wie weet bijvoorbeeld dat Kenny Aronoff momenteel clinics geeft met Yamaha DTX drumgear?

Voordat ik echt wegren, het enige wat ik wil zeggen is dat je je niet moet blindstaren op de uitgesleten paden en Roland wat mij betreft een beetje te gemakzuchtig de boot aan het missen is.

* rent nu echt snel weg * 
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Citaat
Solid State Diskdrives van meer dan 120 GBytes kosten bijvoorbeeld niets meer


Dat klopt, maar dat maakt nog niet dat je alles snel geladen hebt, als in zo snel dat je met 1 druk op de knop je volgende set paraat hebt. Want laten we wel wezen, als je de volle functies van de td 30 wilt gebruiken moet je het ook goed doen en eroom veel multilayer samples inzetten.
Naar mijn mening is het namelijk zo dat de 2 box samples goed klinken in vergelijk met bijvoorbeeld td 9 en ook een aantal standaard sets van de td 30. Maar nog altijd niet beter dan de roland die aan de superior/mixo/bfd's hangen.
Ik vraag me dus af of het inderdaad zo is dat het integreren van een solid state disk met samples ( veel samples) het dus easy breasy wordt om zo in 1 keer te switchen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Dat klopt, maar dat maakt nog niet dat je alles snel geladen hebt, als in zo snel dat je met 1 druk op de knop je volgende set paraat hebt. Want laten we wel wezen, als je de volle functies van de td 30 wilt gebruiken moet je het ook goed doen en eroom veel multilayer samples inzetten.


Kan je organiseren met een goed ontwerp van je electronica.

Citaat

Naar mijn mening is het namelijk zo dat de 2 box samples goed klinken in vergelijk met bijvoorbeeld td 9 en ook een aantal standaard sets van de td 30. Maar nog altijd niet beter dan de roland die aan de superior/mixo/bfd's hangen.


Let's agree to disagree. Ik denk dat beide module's fully geared elkaar niet veel ontlopen.

Citaat

Ik vraag me dus af of het inderdaad zo is dat het integreren van een solid state disk met samples ( veel samples) het dus easy breasy wordt om zo in 1 keer te switchen.


Het was maar een voorbeeld. Er zijn 2-Boxers die met snelle flashkaarten van 32 GB meer en grotere kit-bestanden laden en spelen. Als Yamaha Microsoft is en Roland Apple dan is 2-Box toch wel Linux ...  ;)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Kees

Wil een TD 30 module kopen. Heb overigens mijn oude TD 20 in de aanbieding..weet iemand een dealer die inruilt?

Otje


Wil een TD 30 module kopen. Heb overigens mijn oude TD 20 in de aanbieding..weet iemand een dealer die inruilt?


Inruilen/upgraden; http://www.drum-tec.de/upgrade-your-roland-c-121.html

Omhoog