Ipad

Gestart door marnixkwd, apr 19, 2012, 21:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Dat wilde hij wel, maar dan moest ik op hem stemmen..
Er zijn grenzen natuurlijk.. 8)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

In de jammit library staat nu ook Rosanna van Toto..
Ik luister gewoon nu alleen  naar de drumtrack vetjes.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Daantjuuh

hele goede keus!

speel je alleen de drumpartij, zou ik hem denk ik in de app goodreader zetten.
speel je het met meerdere (die ook een iPad hebben) dan zou ik het in google Drive zettten. dan kan je het ook makkelijk delen.

mijn slagwerkleider heeft het ook en het werkt hartstikke soepel!

zeker een aanrader
Drumfanfare TTH for life!

DrumJJD

#28
okt 22, 2014, 11:22 Last Edit: okt 22, 2014, 11:52 by DrumJJD
*veegt stof van topic*
We zijn ondertussen alweer een paar jaar verder en ben wel benieuwd of er nog nieuwe/betere apps zijn gemaakt om te gebruiken voor zowel live- als oefendoeleinden.

Laat ik zelf het voortouw nemen in wat ik gebruik maar ben natuurlijk vooral benieuwd of jullie nog leuke tips hebben?

Ik gebruik nu o.a. de app: Set List Maker.
Zoals de naam al doet vermoeden je kunt een setlist maken en vervolgens hang je aan een nummer verschillende gegevens en bestanden. Elke nummer word opgeslagen in de database dus als je eea goed bij houd hoef je steeds minder van je repertoire aan te passen in de nummers die je vaak speelt.
Per nummer kun je  bladmuziek toevoegen als foto of pdf, zelf gebruik ik deze functie vooral voor geschreven notities en ritmes door na het oefenen een foto te maken van mijn notities.
Je kunt de metronoom functie gebruiken en instellen dat deze na bijvoorbeeld 8 maten automatisch weer stopt of juist het hele nummer doorspeelt. De bpm kun je al in iTunes op je computer er bij vermelden en de app neemt deze dan gewoon over om te gebruiken. Wat me nog niet gelukt is is om een andere maatsoort dan 4/4 in te voeren hier zal ik nog eens een mailtje aanwijzen naar de makers van de app, (ze reageren meestal vrij snel!)
Ook kun je Miditracks toevoegen, gebruik ik zelf nog niet.
Originele mp3 toevoegen, dit is vooral handig voor oefendoeleinden. Dit nummer kun je dan ook nog weer vertragen en versnellen.
Verder kun je wanneer de hele band deze app gebruikt ook 1 iemand aanwijzen die bepaalt wat je te zien krijg dit werkt volgens mij via WiFi maar hier heb ik nog geen ervaring mee.
Een nieuwe afspeellijst maken kun je op verschillende manieren doen: per nummer toevoegen aan de set list van je show of een afspeellijst uit iTunes toevoegen. Zelf gebruik ik dit erg vaak omdat ik eigenlijk altijd een afspeellijst in iTunes op de pc maak in de volgorde zoals we de nummers gaan spelen in de show. Ook zet ik de bpm er dan vast bij zodat ik dat niet meer in de app hoef te doen. Eenmaal een lijst gemaakt in iTunes download ik ze via iTunes match naar mijn ipad.
Erg handige app en gaat vrij snel zodra je er een beetje thuis mee bent en een mooie database aan nummers hebt opgebouwd.

Het youtubekanaal van deze app: http://m.youtube.com/user/setlistmaker

Verder gebruik ik icm bovenstaande ook de app MultiTrack van Daw om opnames te maken van wat we spelen deze zet ik aan zodra we beginnen te spelen en vervolgens  schakel ik over naar set list maker en zet ik multitrack pas uit op het moment dat de set er op zit. Gevolg 1 lang nummer van je hele set. Leuk en leerzaam om even terug te luisteren en vervolgens snel weer weg gooien of op sturen naar de bassist waar je mee in discussie was omdat hij niet speelde wat er was afgesproken ;-) de opnames maak ik door gebruik te maken van mijn monitor mix. Deze loopt door mijn kleine mengpaneeltje en gaat vervolgens naar mijn in ear en de ipad via USB.

Eigen foto's om te showen hoe de app multitrack is aangesloten:



Random filmpje van deze app: http://m.youtube.com/watch?v=lAq_2_XKJ_s

Wie volgt?

Omhoog