Ipad

Gestart door marnixkwd, apr 19, 2012, 21:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

marnixkwd

Beste drummers,

Ik zit er stevig aan te denken om een deze dagen en Ipad te gaan kopen. Ik ga dan al mijn partijen en songteksten in de Ipad zetten. Dit zou heel handig moeten werken tijdens optredens en oefeningen. Zijn er hier meer mensen die een Ipad gebruiken bij het drummen? Wat zijn jullie ervaringen? Gebruiken jullie hier nog randapparatuur voor? Ben benieuwd!

Animal baars

Ik gebruik sinds kort een iPad live. Ik alle structuurbladen van m'n band in een dropbox account gezet. Met forscore bekijken, tempo's toevoegen en opmerkingen op de muziek maken. Werkt erg goed en soepel.

Ik ben nu aan het kijken of ik de tempo's die ik in forScore aanmaak via Midi kan syncen met de DB90 die ik als metronomom gebruik. Dan zou mijn opstelling helemaal compleet zijn!

Robert-Jan

Ik ga in juni weer een clinic geven hierover, maar daarover later meer.
Ik volg dit topic met intresse om te zien hoe t verder leeft ook vanwege andere zaken...maar daaover later meer..
Lekker vaag he..   :Y

Anyway, koop die ipad er zijn zoooo veel mogelijkheden!

@animalbaars, waarom gebruik je de metronoom uit forscore niet gewoon?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#3
apr 20, 2012, 19:09 Last Edit: apr 20, 2012, 19:10 by musiqman
Of een van de metronoom apps, ik gebruik nu de Dr. Betotte en ga switchen naar Yamaha's nieuwste Clickstation app (kijken of die hetzelfde of meer doet)

Voor tablatuur gebruik ik OnSong (ook ingebouwde metronoom etc)

Dit alles doe ik nog op de iPhone maar de iPad komt er aan en dan wil ik ook eens de AirPedal's gaan testen, twee bluetooth pedaaltjes om door de pagina's heen te scrollen. Heb daarvoor trouwens wel een iPad gehad.

Was van de week mij Music-It in Amsterdam en daar hadden ze een iPad gekoppeld via midi en de Camera Connection Kit met  GarageBand aan een Spd-SX (met 2 pedals) gesloten, werkte naadloos met elkaar. Mooi om te zien.

Animal baars

De metronoom in forscore heb ik nog niet echt mee gespeeld. Ik vind de geluiden uit de Boss erg fijn en de controle die ik heb over de verschillende accenten (kwarten, achtsten, zestienden, triolen).

En de metronoom in forScore is maar lastig uit te zetten tussen nummers door, en ik mag graag ook af en toe wat stilte op m'n oren hebben.. Of is daar een snelle optie voor? Ik gebruik forScore ook nog maar net en ben het nog behoorlijk aan het ontdekken :)

Die clinic lijkt me interessant RJ! Waar zal die gehouden worden?

Robert-Jan


Of een van de metronoom apps, ik gebruik nu de Dr. Betotte en ga switchen naar Yamaha's nieuwste Clickstation app (kijken of die hetzelfde of meer doet)



Dan zit je tussen ieder liedje apps te switchen, lijkt me geen goed plan
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


De metronoom in forscore heb ik nog niet echt mee gespeeld. Ik vind de geluiden uit de Boss erg fijn en de controle die ik heb over de verschillende accenten (kwarten, achtsten, zestienden, triolen).

En de metronoom in forScore is maar lastig uit te zetten tussen nummers door, en ik mag graag ook af en toe wat stilte op m'n oren hebben.. Of is daar een snelle optie voor? Ik gebruik forScore ook nog maar net en ben het nog behoorlijk aan het ontdekken :)

Die clinic lijkt me interessant RJ! Waar zal die gehouden worden?


het handige van forscore is, is dat je heel makkelijk in je setlist de tempi neerzet..je opent je pdf , tikt op de metronoom en geef t een tempo..swipe naar volgende sheet en dan weer t zelfde... Thats it.
Je kan kiezen uit geluid of visual, dan gaat de rand van je sheet in tempo knipperen.. Aan en uit zetten is metronoom icoon aanklikken en dan kiezen wat je wil. Sounds kiezen of accenten aangeven dat is er niet bij..t is klikklik oldskool..

Ik gebruik t wat langer maar kom nog steeds dingen tegen..gave app hoor.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#7
apr 20, 2012, 19:59 Last Edit: apr 20, 2012, 19:59 by musiqman

Dan zit je tussen ieder liedje apps te switchen, lijkt me geen goed plan


Klopt. Was t ook niet van plan samen te gebruiken idd.  De extrne metronoom gebruiken met een externe triggermogelijkheid voor aan/uitslaan. Heeft nog altijd mn voorkeur.

Los zijn de metronoom apps welverrekte handig.

Robert-Jan


Klopt. Was t ook niet van plan samen te gebruiken idd.


Animal baars wel, jij gaf aan " of dan gebruik je" maar dat gaat dus niet, vandaar
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Ik heb een blog geschreven over welke apps ik allemaal gebruik in de drumlessen.

http://www.xxldrums.com/?p=334
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Mooi stukje heb je op je blog geschreven RJ!  :Y

Technobeat


Jammer dat deze drummer het niet helemaal naar verwachting vind :

Ikdrum

     
door C.A. Tournier
Voor een e-book nogal prijzig in vergelijking met anderen en dan de ontgoocheling.... Het houdt op waar het zou moeten beginnen. Ziet er leuk uit natuurlijk, maar inhoudelijk gelijk en meer is er zat gratis op het net te vinden, ook in het Nederlands. Jammer!!!!


Maar met de heer C.A. Tournier ben ik het niet helemaal eens , want laten we wel wezen , 77 pagina`s voor 15,99 euro = 0,20 cent per pagina .
EN hij vergeet ook even dat hier maanden lang keihard aan gewerkt is door Erik en RJ , en om het dan een beetje af te kammen door te zeggen dat het ophoud waar het zou moeten beginnen ........ -O-
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Erik

Ach...hij heeft recht op zijn eigen mening. Ik denk dat hij niet door heeft gehad dat het voor beginners ontworpen is en als je de basis al beheerstnis iKdrum gewoon niet echt heel erg handig.

Gelukkig is hij de enige die negatieve feedback levert, de rest is allemaal vijf sterren.  *O*
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

animal

#14
sep 25, 2012, 20:26 Last Edit: sep 25, 2012, 20:37 by animal

Jammer dat deze drummer het niet helemaal naar verwachting vind :
....................


Tsja, ook dat hoort erbij, ik denk niet dat RJ daar wakker van ligt.
Zodra RJ een app weet te fabriceren die naar ieders zin is, dan is hij 'binnen'!! *O* en kan op z'n lauweren rusten.

V.w.b. de blog, leuke tips, bedankt. :Y
Waar ik me wel over verbaasde is de zinsnede "Het is net iets meer dan 10 jaar geleden dat ik in de trein naar de bibliotheek in Utrecht ging om maximaal 7 hele cd's te lenen. Die kon ik dan thuis op de cassettebandjes of later de minidisk zetten en ik kon weer even vooruit."
Maar weet je zeker dat dat maar (iets meer) dan 10 jaar geleden is??
Bij het lezen van die tekst realiseerde ik me dat ik precies 30 jaar geleden al zo handelde, waarmee ik wil aangeven dat dat 10 jaar geleden in mijn ogen al wel een zeer verouderde werkwijze was.
( Ja, ja, deze jongen was er vroeg bij met de aanschaf van een cd-speler die dus nu precies 30 jaar bestaat en ikzelf al veeuuuuuuuul langer). :+

Robert-Jan

Nou ik lig daar wel even wakker van ..maar goed een uurtje dan ;)
Punt is van de reviews dat iedereen dat kan doen of je nou het boek hebt gekocht of niet.
Het kan zijn dat het echt meent, maar dan staan er wat rare dingen bij , kan zijn dat hij alleen het demoboek heeft, kan zijn dat hij mij een loer wil draaien..geen idee..maar dat maakt me niet uit...if you cant take the heat..stay out of the kitchen ;)

En ja Animal, het is inderdaad 20 jaar, je hebt gelijk...ik zal dat nog even aanpassen. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Punt is van de reviews dat iedereen dat kan doen of je nou het boek hebt gekocht of niet.


Als je zo gemakkelijk een review kan plaatsen, dan moet een behoorlijk aantal positieve rewiews toch niet moeilijk realiseerbaar zijn  ;) .

Citaat
En ja Animal, het is inderdaad 20 jaar, je hebt gelijk...ik zal dat nog even aanpassen. ;)

Goed idee, ik stond al op het punt een pittige reactie te plaatsen  :6

Harre


Als je zo gemakkelijk een review kan plaatsen, dan moet een behoorlijk aantal positieve rewiews toch niet moeilijk realiseerbaar zijn  ;) .

*LOL* Ik heb niet eens een iPad, iPhone of wat dan ook. Maar verhalen schrijven, dat lukt me dan nog wel... Maar okee, ik zal er niet aan beginnen  8)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Murgen

Vaak worden nieuwe apps ook nog eens gepusht door de maker en zijn familie zelf. Tot er halverwege een nuchtere Nederlander roept dat hij die 5 sterren niet begrijpt want ...

In geval van deze app, onterecht en een te zure reactie. Maar de brave man zal wel boekjes uitgeven of iets anders en zich bedreigd voelen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

#19
sep 25, 2012, 22:13 Last Edit: sep 25, 2012, 22:13 by Robert-Jan


Goed idee, ik stond al op het punt een pittige reactie te plaatsen  :6

Hahaha!

En ja het dus is zo geregeld om veel 'goede' reviews te realiseren ...maar ja..what goes around comes around..karma is a..etc etc ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre


Hahaha!

En ja het dus is zo geregeld om veel 'goede' reviews te realiseren ...maar ja..what goes around comes around..karma is a..etc etc ;)

Ik weet niet meer of het nou op tv was of dat ik het ergens las, maar het ging over de betrouwbaarheid van reviews en daar werd een verkopende partij gewoon betrapt op het plaatsen van een goede review. De kern van het verhaal was eigenlijk: ga niet zomaar uit van de eerste beste pagina met reviews als je ergens naar op zoek bent en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens heb zitten twijfelen aan de echtheid van zo'n review.

Maar goed, nog een aanvulling: eerlijk duurt het langst en als ik de reacties hier op het forum bekijk, dan komt dat vast wel goed :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan

Ik heb mezelf wel 5 sterren gegeven..dat dan weer wel.. *)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Ik heb mezelf wel 5 sterren gegeven..


5??? Ik wist niet dat jij zo'n ijskoude was  :+

Harre


Ik heb mezelf wel 5 sterren gegeven..dat dan weer wel.. *)

Tja, op wie stemde Mark Rutte bij de verkiezingen?  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat

#24
sep 26, 2012, 18:25 Last Edit: sep 26, 2012, 18:26 by Technobeat

Tja, op wie stemde Mark Rutte bij de verkiezingen?  :Y


Heeft Mark Rutten dan een 5 sterren review ( onder pseudoniem ) geschreven op RJ zijn ikDRUM site ? :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog