Midi noten kloppen niet.

Gestart door Hammar, apr 02, 2012, 21:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Een vreemd probleem.

Stukje in-gedrumd en midi opgenomen, heb per ongeluk een paar open hihat noten geslagen (waarschijnlijk dus het pedaal niet goed ingedrukt) maar vreemd genoeg staan ze gewoon in het closed hihat spoortje als je het in de drum-editor bekijkt.

Ik gooi die noten weg, zet er nieuwe voor in de plaats maar ze blijven klinken als open-hihat.

daar snap ik dus geen snars van......iemand hier wel??

piebe

Heel simpel, je moet de open hihat muten met een andere noot of anders vervangen met een dichte.

Hammar

zoals ik al zei, dan klinkt hij weer als een open hihat.

Robert-Jan

Ik herken t wel, maar ik weet ook niet precies hoe de vork in de steel zit..volgens mij staat er ergens dus nog info over de footpressure oid, maar ik kon het ook zo niet 123 vinden..ik kwam wel achter dat als je de midi noot ietsje pietsje versleept dat het dan weer goed ging..zolang t nog werkt qua timing in de groove natuurlijk..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Het heeft denk ik te maken met een CC (continues controller message) die achterblijft. Zo werkt bijvoorbeeld ook het sustain pedaal bij een piano opname in midi. Kan soms erg eigenaardig zijn.

Hammar

Dat denk ik ook Hans, het heeft iig te maken met dat die noot gepeeld wordt met het pedaal los, dat wordt geregistreed en moet ergens staan in de midi editor. Dat moet dus verwijderd worden maar ik heb het nog niet kunnen vinden in die midi-editor.

piebe

Het beste is om alle denkbare noten weg te schrijven met de "learn" functie van de software die je triggert. Vervolgens save je die settings en begint voortaan je sessies van daaruit en zo heb je de minste kans op paranormale problemen.

Hammar

Je zit op een ander spoor Piebe, dat bedoelen we niet.

Hoefnix

#8
apr 14, 2012, 12:13 Last Edit: apr 14, 2012, 12:14 by Hoefnix
Welk programma gebruik je?

Bij Addictive Drums kan je in een grafiekje zien hoe hard je op het pedaal duwt en welke samples gekozen worden. In dat grafiekje kan je de 'punten' verschuiven zodat je het naar je voorkeur aan kan passen. Dus bij welke druk op het pedaal wordt: closed, net niet closed, net open, half open, driekwart open en vol open etc etc gespeeld

Als bij jou de waarde voor closed hihat op 0 of 1 staat (max 255) dan moet je ongelooflijk hard op je pedaal staan en klinkt het altijd als een (deels) geopende hihat.

Hoop dat dit je verder helpt.

Hammar

Ik denk dat het in de midi moet zoeken en niet in de sofware. Ik heb het zowel in Superior als in Addictive, dat maakt dus niet uit.
Maar wat jij nu beschrijft wist ik niet eens, dus daar ga ik zeker eens mee klooien, Bedankt.

Hoefnix

#10
apr 14, 2012, 12:40 Last Edit: apr 14, 2012, 12:41 by Hoefnix
In de midi wordt de noot en nog een variabele opgeslagen. In die variabele staat de druk op het pedaal genoteerd. Als die waarde boven de 'closed hihat sample' grens moet je de waarde van die variabele 'velocity' in midi aanpassen :)

(Naast de noot moet je immers weten hoe hard de aanslag is of de druk op het pedaal is)


animal

Hammar, ik denk dat je geholpen bent met een "Midi Note event Cleaner", google daar maar eens op.

Hammar

Ga ik ook proberen heren, bedankt maar weer!

Omhoog