Subkick

Gestart door groovemaker, mrt 10, 2012, 10:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

hilkodrums

Ik heb mn set momenteel niet opgesteld staan thuis maar als ik een stukje heb opgenomen laat ik het ff horen.

groovemaker

Ik neem vanmiddag ook op....Morgen post ik het.
If it's too Loud you're too old!

Jenslathouwers

het is er zo te zien toch nog niet van gekomen om het te posten ? of heb je het in een ander topic gepost ?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

Eindelijk is hij echt helemaal af nu het gaasvel ook binnen is.:

Mijn subkick:







Machiel

Cool, hoeveel geld ben je nou eigenlijk in totaal kwijt voor het maken van zo'n subkick?
Neem mij vooral niet te serieus.

animal

#30
jul 08, 2012, 17:54 Last Edit: jul 08, 2012, 22:13 by animal
Ik ben ook benieuwd hoe het klinkt, een opname met en zonder sub-kick zou interessant zijn.

harmen 18

even een mooie opsomming:

Trommel zelf: 25,- op marktplaats

gaasvel: 10,-

speaker: een kratje bier samen met wat ander spul van iemand die er vanaf moest. (10,-)

Kabel + stekker: tja....... 2,-

Andere vel, iss mounth, tomarm en onderstelletje tel ik dan niet echt mee....

Zo'n €50,- dus. goedkoop en functioneel

@ animal: Zou ik graag doen, maar mijn mac is helaas overleden en word als het goed is gemaakt. Zodra die het weer doet komt dat voor elkaar.

(misschien dat groovemaker nog wat kan betekenen.)

animal

Wat ik me afvraag, is de kwaliteit van de speaker eigenlijk nog van invloed op de kwaliteit van de opname??

harmen 18

vast wel iets, maar echt horen ga je het waarschijnlijk niet op zo'n frequentie

Zolang het niet een te stugge speaker is kan het. En de grote van het ding bepaald grofweg hoe laag je opvangt. Schijnbaar is een inch of 8 daarvoor goed te gebruiken.

groovemaker

Ik heb ook even nog geen opnames van de subkick beschikbaar, deze worden komende woensdag gemaakt.... Zet ze er nu dan ook gelijk op ;-)

Qua kwaliteit,

De speaker die er bij mij in zit is niet echt goed. Er zit een gat in dat we met tape hebben dichtgemaakt, en de speaker zelf is al vrij oud, maar dat maakt echt niet uit is mijn ervaring....Een lagere toon heb ik nog nooit opgenomen van mijn Pearl'tje, maar die opnames heb ik helaas niet meer.

Wat ik me nog afvraag is hoe de subkick een 18" opneemt, en of dit een groot verschil is met een 22" of 24"....

Maar komende woensdag neem ik op met een 20", dus dan weten we ook weer hoe dat gaat  :Y
If it's too Loud you're too old!

Jenslathouwers

Ik heb al op enkele plaatsen gelezen dat mensen die zo'n subkick gemaakt hebben te veel signaal binnen kregen (met XLR). Bij sommige van deze mensen hielp het om een jack te gebruiken ipv een XLR , sommige mensen kregen het niet zo simpel opgelost. Hebben jullie hier ook problemen mee ondervonden en hebben jullie XLR of jack aansluiting?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

musiqman

Je kan dan het beste een -20 pad op je tafel gebruiken of deze in bouwen.

Hans

Signaal bij de mijne is inderdaad erg 'hot'. Op mijn pre-amps zitten gelukkig -20 db pads, waarmee je ingangssignaal lager maakt.

Ah, Musiqman is me voor.

harmen 18

Een jack eraan solderen helpt in de meeste gevallen. is het dan nog te. Dan kan je er ook nog een DI tussen doen. daarop kan je meestal ook wel een aantal db drukken.

Anders moet je na de speaker gaan prutsen met weerstandjes, maar hoe zou ik echt niet weten.

Jenslathouwers

Met weerstandjes prutsen kan mijn broer wrs wel. Maarja, eerst al eens zorgen dat die subkick in elkaar geraakt ;)

En mocht het signaal te hot zijn ga ik toch eerst de jack proberen, als het daar dan mee opgelost zou zijn...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dribbel

Maar ja dan zit je op een podium weer met een verloopje....
Yamaha recording & sabian

Hans

Ga je ook niet mee op een podium. Echt een dingetje voor in de studio. Anders inderdaad in DI.

groovemaker

Ik heb er gewoon 3 weerstandjes tussen gesoldeerd, werkt uitstekend....
If it's too Loud you're too old!

Jenslathouwers

Ik heb net wat rondgekeken naar een DI box, want ik ben hier nog niet zo in thuis. Bij sommige DI boxen staat bijndat ze ontwikkeld zijn voor bvb gitaar en keyboards. Zijn er bepaalde DI's die het beter zouden doen voor een subkick?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

harmen 18

#44
jul 10, 2012, 10:41 Last Edit: jul 11, 2012, 02:23 by harmen 18
De goedkoopste DI box van een tientje voldoet al. maar je kan er ook gewoon eerst een jack aan maken. Dan kijken of het al goed genoeg is. zo niet, dan een goedkope di halen.

musiqman

#45
jul 10, 2012, 11:45 Last Edit: jul 10, 2012, 11:46 by musiqman
Ik vind m live anders ook fijn om te gebruiken. Voor de tech gemakkelijker meer laag uit je kick halen en een lekkere natuurlijke laag weergave.

Maar live werk je 9 van de 10 keer met tafels die wel een -20 pad hebben.

Jenslathouwers

mss eerst een keertje checken of mijn tafel geen -20 pad heeft :p  8)7
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

groovemaker

Misschien wat off topic, maar wat is een -20 pad? Of ben ik nu erg dom? ( heb veel live ervaring, ook op professionele podia, maar heb hier nog nooit van gehoord....)

If it's too Loud you're too old!

Dribbel

Knopje bovenaan de kanaalstrip boven of onder gain, die je ingangssignaal -20db dempt/pad voordat het je gainsignaal ingaat....
Yamaha recording & sabian

Jenslathouwers

maakt het verschil uit wat voor een speaker je gebruikt ? (ik heb het dan over wattage, ohms etc...) ik weet dat de 'ideale' maten 6-8" zijn maar over wattage en ohms heb ik nog nergens iets gelezen...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog