DW eco

Gestart door rammerdebam, jan 26, 2012, 12:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

rammerdebam

Ik ben van plan om een DW eco set als 2e set aan te schaffen.
Wilde er 1 bestellen, maar de dealer liet mij weten dat hij dat liever niet deed.
De set set zou helemaal niet goed klinken liet hij weten.
Niet te vergelijken met ander DW`s.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Of zou het zo zijn dat het de dealer niet genoeg opleverd ????
( kan ik me goed vorstellen)
Ik moet voor een shellset 2260 euro betalen

wie van jullie ??
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Nlz

#1
jan 26, 2012, 12:15 Last Edit: jan 26, 2012, 12:16 by Nlz
 :F
Heeft de beste man wel eens een (gestemde) Eco gehoord dan? Ik vind het bijna een beetje snobberig klinken "Nee hoor, een Eco bestel ik niet, dat is te min"  ;)
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer onder de indruk ben van het geluid van de Eco-X die bij Rdam drum dept. staat.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Paul

Ik kan niets zeggen over de marges op de Eco-serie, maar ik kan wel zeggen dat-ie goed klinkt!
Ook ik heb erop gespeeld bij Rotterdam Drum Department, en pff, dat klonk lekker!
Het ging om deze: http://rotterdamdrumdepartment.nl/dw1.html

RaZmEiSteR

Haha mijn eerste gedachten bij DW.. en eco in 1 zin is: minder hout, maar wel duurder als een reguliere DW set :P
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

Geischa

Als je een 5 delige shellset kan kopen voor 2260,- moet je niet te lang nadenken! Dat is onder de inkoopprijs!!
Waanzinnige kit´s!!

Geischa


Haha mijn eerste gedachten bij DW.. en eco in 1 zin is: minder hout, maar wel duurder als een reguliere DW set :P

Hoezo duurder? Hij zit kwa prijs tussen de Performance en de Collector´s in...

rammerdebam


Als je een 5 delige shellset kan kopen voor 2260,- moet je niet te lang nadenken! Dat is onder de inkoopprijs!!
Waanzinnige kit´s!!


Ik heb het ja zowaar zwart op wit.
Moet wel zeggen dat al mijn DW`s met korting heb gekocht.

Het antwoord is in het Duits, maar dat heb je als je in Zwitserland woont  :)

Hallo Henk,

bitte entschuldige die späte Antwort, aber Marc ist krank und ich übernehme jetzt seine E-Mails.
Wir empfehlen dir grundsätzlich, KEIN EcoX Set zu kaufen, sondern lieber ein Collectors Set.
Das EcoX klingt einfach nicht gut!
Bitte schau dir doch beim nächsten besuch mal unsere anderen DW Sets an:

Vielleicht findest du da ein anderes Set.
Wenn du trotzdem auf einem EcoX bestehst, bestellen wir es dir selbstverständlich ( wie immer :-) - aber nicht so gerne!

Viele Grüße,
Anne

-----------------------------------------------------------------
en de eerste mail:

Hey Henk,

vielen Dank für Deine Anfrage.

Das Set kostet normal 3.443,- Euro.
Trotzdem können wir dir das Set für 2.260,- Euro netto anbieten.
Zurzeit ist das Set nur noch 1 x verfügbar. Danach dauert es wieder einige Wochen.

Viele Grüße,
Marc
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Paul

#7
jan 26, 2012, 12:55 Last Edit: jan 26, 2012, 12:55 by Paul
Dan toch een verhaaltje met winstmarges?

rammerdebam

#8
jan 26, 2012, 12:56 Last Edit: jan 26, 2012, 12:56 by rammerdebam

Dan toch een verhaaltje met winstmarges?


Ja, daar gaat het inderdaad op lijken.
Behoorlijk ziek, toch ??
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Robert-Jan

Hebben ze de eco set die ze je aangeboden hebben nog op voorraad?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

RaZmEiSteR


Als je een 5 delige shellset kan kopen voor 2260,- moet je niet te lang nadenken! Dat is onder de inkoopprijs!!
Waanzinnige kit´s!!


Hmm ja oké :Y
Maar meestal als ik een DW set tegen kom, kost ie op z'n minst 5000/600 euro :'(
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

rammerdebam


Hebben ze de eco set die ze je aangeboden hebben nog op voorraad?


Ja, het gekke ding staat zowaar voor mij gereserveerd  *O*
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

dikkeminne

#12
jan 26, 2012, 15:15 Last Edit: jan 26, 2012, 15:24 by dikkeminne
dw verkoopt simpelweg te weinig kits. dus wat ze doen is een lookalike dw op de markt brengen. fender doet het zelfde. je hebt daarin Mexicaanse modellen en Amerikaanse modellen. kwaliteit is totaal anders maar voor het oog hetzelfde.
toch met enigszins naambehoud waar een ieder voor valt maar mindere kwaliteit. Set zal best klinken maar niet DW waardig. kep ze zelf namelijk ook getest. was niet denderend onder de indruk voor een kit van 2300 euri.
wat ze in de winkel vaak doen is de promo setjes goed stemmen en die klinken dan vervolgens stukken beter dan een kit die net uit de doos komt, die eigenlijk beter klinkt dan de dw mits gestemd.
voor 2300 euri zou ik mooi voor wat anders gaan. new classic van gretsch (heb ik zelf ook) of een tama,pearl etc. Heb je ook geen b variant van een A merk.
Sorry vind alleen de snares van DW te gek. de rest vind ik echt overpriced. zoveel meer value for money biedt DW simpelweg niet tov de andere merken. Maar goed een ieder zijn ding anders drummen we allemaal op hetzelfde en kunnen we nooit meer discussiëren.
succes iig met je aankoop wat het ook mag worden

haha zie net dat het om de eco set gaat van dw, heel verhaal gemaakt voor ....... dacht dat het om de kleine dochter ging van DW

greetz dikkeminne


Geischa

Hmmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik loop al een week met moeite een DW performance binnen te krijgen, deze kit's zouden op dit moment uit voorraad leverbaar moeten zijn, gezien de vraag zo hoog is is dit momenteel niet nog niet mogelijk, DW kan kwa productie niet aan de vraag voldoen, deze performance is naar mijn bescheiden idee geen look a like... Deze worden van hetzelfde Maple gemaakt als de Collector's en worden ook in Amerika gemaakt.
De Eco-X wordt net als de Collector's gestemd geleverd, dus neerzetten en spelen, natuurlijk moet je hem wel bijhouden...
Prijs/kwaliteit en smaak... dat is een ander verhaal...

dimi

Ik heb me recent een DW performance aangeschaft, en 'k heb op m'n zoektocht de gelegenheid gehad bij Key music in Sint Niklaas én de DW performance, Eco X en Classic te testen; stonden netjes naast mekaar opgesteld.
Op het gevaar af om voor een brute neanderthaler gehouden te worden, maar in de winkel heb ik geen noemenswaardige geluidsverschillen kunnen horen : de drie series zijn voorzien van dezelfde vellen & waren gelijkaardig gestemd.   
Ik ben dus met de performance naar huis gegaan, ziet er leuk uit, klinkt zoals ie moet klinken.  Op termijn zou ik de snare wel willen uittesten met diecasts of houten spanranden, we zien wel.
De Eco X ziet er trouwens ook bijzonder leuk uit , ik zou zeggen go for it.

rammerdebam


Ik heb me recent een DW performance aangeschaft, en 'k heb op m'n zoektocht de gelegenheid gehad bij Key music in Sint Niklaas én de DW performance, Eco X en Classic te testen; stonden netjes naast mekaar opgesteld.
Op het gevaar af om voor een brute neanderthaler gehouden te worden, maar in de winkel heb ik geen noemenswaardige geluidsverschillen kunnen horen : de drie series zijn voorzien van dezelfde vellen & waren gelijkaardig gestemd.   
Ik ben dus met de performance naar huis gegaan, ziet er leuk uit, klinkt zoals ie moet klinken.  Op termijn zou ik de snare wel willen uittesten met diecasts of houten spanranden, we zien wel.
De Eco X ziet er trouwens ook bijzonder leuk uit , ik zou zeggen go for it.


Ben dus vandaag bij de desbetreffende dealer geweest, en heb na veel vijfen en zessen voor het zelfde geld een collectors besteld. ( in champagne glass ) inkl snare in de zelfde kleur.
( die verkoop ik tzt wel weer, heb nl genoeg snares  ;)
Past overigens mooi bij mijn collectors in Turquiose sparkle.
Er zit alleen een levertijd van 4 tot 6 maanden op, maar ach , wat zou het  :z
Ik had het gevoel dat het met de ECO X geen kwestie van winstmarge was, maar dat de set ( misschien) mondeling al gereserveed was , en dan noch eens zo lang wachten  :?
Ach, maakt ook niet meer uit, ik heb straks voor errug :-)) weinig geld ( 2260 euri) een nieuwe collectors.

By the way ......... de ECO X staat er noch gewoon :-)))))

Iemand trouwens noch belang bij een DW collectors snare 14x5.5 in natural maple ?
Gaat voor niet te veel weg.



Oja, ik heb ook de perfomance even aangespeeld.
Weet niet wat er allemaal over gezegd wordt, maar geloof me, ik vond hem waaaaaanzinig klinken !!!!!!!!!!!
( en dat voor die prijs  *O* *O*)


Goed weekend allemaal, ik moet nu nu inpakken  :/ (op weg naar Wenen)

tzt volgen de foto`s
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

CollinLeijenaar

Geen idee of dat nog steeds zo is, maar een tijd lang heeft het Taiwaneze OEM Builder: Wang Percussion (van DJ-Drums) de Bamboe ECO-ketels gemaakt voor DW. Dat was nog voor dat ze de X-variant hadden bedacht.
Aangezien ik een tijd lang op DJ Drums heb gespeeld en hun endorser was, heb ik een bamboo kit staan. Die kit klinkt zo ongelofelijk goed, die gaat nooit meer weg.

Dus ik kan mij goed voorstellen dat de huidige ECO-X niet anders dan waanzinnig klinkt!

Succes er verder mee!

Omhoog