Deel je equipement wat gebruik jij tijdens opnames?

Gestart door Machiel, sep 15, 2011, 22:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Machiel

Zoals de titel al doet vermoeden; wat gebruik jij nou tijdens het opnemen?
Ik gebruik tijdens repetities een Shure Beta 52A op de kick, 2x de Senheisser e614 als overheads en binnekort 2x sennheiser e604 underheads omdat we te weinig tommics hebben en op deze manier volgens ons het beste resultaten kunnen boeken.

Ik moet zeggen. het geluid wat wij krijgen uit nu alleen die bassmic en de 2 overheads is geweldig! Vooral omdat er een hele band naast staat. Lekker om te demo-en en om even na de repetities de fouten e.d. op te kunnen sporen.

Naast de mics gebruiken wij een yamaha mixer en een firewire interface (ik zal maandag de specs ff bekijken) wat allemaal in een 13" macbook gaat die van onze toetsenist gaat waar cubase 6 op staat.

Waar doen jullie het mee?

Neem mij vooral niet te serieus.

Paul

#1
sep 15, 2011, 23:40 Last Edit: jan 23, 2012, 10:27 by Paul
Ik gebruik totnogtoe één AT2020 microfoon en een zelfbouw subkick erbij.
Als interface een Presonus Firepod, die is aangesloten op mijn laptop waarop ik Reaper draai. De laptop heeft een 2,5 GHz dual-core processor (Intel T9300) en 4 Gb intern geheugen.

In de toekomst wil ik in ieder geval nog een AT2020 erbij om een stereobeeld te maken. De kwaliteit die ik met die ene AT2020 behaal vind ik verbazingwekkend goed. En wellicht later nog een SM57 voor de snare.

tRow

Ik heb een tascam us-1641 als interface, voor microfoons heb ik:

2x tbone sc140s voor hihats e.d.
2x shure pg81 als overheads
3x pg56 voor toms/onder snare
1x pg52 op floortom
1x beta 57a op snare
1x akg d112 op base

zelf gemaakte subkick, werkt alleen niet goed. :D

Nijlpaard

Een aantal dingen.

Als ik snel een repetitie op wil nemen neem ik een Tascam DR07 mee.

Voor opnames thuis

- Presonus Firepod
- Yamaha MB16/4
- 2 maal Behringer C2 als overhead.
- Audix i5 voor Snare
- Audix D2 voor racktom
- AKG D112 in de bass mbv Kelly Shu mount

De firepod gebruik ik om de drummics op aan te sluiten, deze bepaald de mix van de drum die dan ineens doorgaat aar de Yamaha, hierop sluit ik dan eventueel nog een bas of zangmicrofoon aan.

Er komen nog Audix D4 mics voor de beide floortoms (als het budget het toelaat).
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Bert koncept

Ik gebruik dit in mijn "studio"-ke

Kick: Shure  Beta52a
Snare: 2x Shure SM57
Toms: cheapo fame tom mic's
Overhead: Tbone sc140s
Room: Rode NT1A

Dit plug ik in in mijn MOTU 8PRE waar ik ook nog een tascam FW-1804 aan heb hangen via adat voor meer inputs, dat stuur ik dan allemaal naar mijn macbookpro 13" waar ik Cubase 5le op draai en dit alles luister ik af via alesis M1 active 520 monitors.

Volgende week komen ze mijn studioraam installeren zal dan ook eens wat foto's maken.

Harre

Mics: Sennheiser
- 5 x MD504 (toms/snare)
- 2 x ME-64 op een K6P (fantoomvoeding) unit (overhead)
- 1 x Black Fire 521 (mk2) (bass)

Voor opnames gaat dat een Boss BR1600 in, of kan het naar keuze bewerkt worden met het stokoude maar voor mezelf zo vertrouwde Cool Edit Pro of Cubase.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Animal baars

Het hangt er vanaf wat voor set ik speel. Live gebruik ik:
Overhead AT2020 (2x)
Bassdrum Audix D6
Snaredrums SM57 (2x)

Soms gebruik ik live een Earthworks setje als overhead en hihat mic en heb ik E604's op m'n toms.

Een recorder heb ik niet zelf, maar ik kan sporadisch gebruik maken van de Yamaha LS9 van een bevriende geluidstechnicus. Of een Alesis DAT apparaat en alles door Protools gooien met opnames.

Hatseklats

Interface: M-Audio Fast Track Ultra

Mic's:
- Sennheiser e602
- Sennheiser md421
- Sennheiser e845
- Shure sm57
- Shure pg58
- AudioTechnica AT2020 (2x)
- Behringer B1
- Behringer C2 (2x)

Nijlpaard


Het hangt er vanaf wat voor set ik speel. Live gebruik ik:
Bassdrum Audix D6


Hoe bevalt die ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

willem4130

Zo'n D6 wil ik eigenlijk ook nog wel.

Momenteel heb ik geen audio-interface maar wel een setje mics:

Kick: AKG d112
snare: 2x sm 57
4x sennheiser voor toms en sidesnare
2x AT2020 als overhead.

Live is het toch meestal afhankelijk waar het geluidsbedrijf mee op komt dagen maar dan komen we voor de toms toch vaak weer uit op 604s en voor de snare sm57. Ben heel tevreden met de spullen.

Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

BasV


Zo'n D6 wil ik eigenlijk ook nog wel.

Momenteel heb ik geen audio-interface maar wel een setje mics:

Kick: AKG d112
snare: 2x sm 57
4x sennheiser voor toms en sidesnare
2x AT2020 als overhead.

Live is het toch meestal afhankelijk waar het geluidsbedrijf mee op komt dagen maar dan komen we voor de toms toch vaak weer uit op 604s en voor de snare sm57. Ben heel tevreden met de spullen.


Grappig, ik heb precies dezelfde mics (alleen 1x sm57 en 2x e604). Ik neem er mee op door een Zoom R16. Kan er erg goed mee uit de voeten!

paQ

Die D6 is echt een supermic.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wel wat.

Erg content mee :)

CasB

Ik heb 2 firepods, KRK V4 monitoren, en een behoorlijk arsenaal aan microfoons, waaronder een EV PL33, EV Co-4's, en voor de rest wat chinese meuk. Opzich is er niks mis met die chinese microfoons, maar mocht ik ooit geld teveel hebben dan ga ik investeren betere mics.

Ik wil nog wel een keer de firepods de deur uit doen en er een studiolive voor in de plaats kopen. Maarja, $$$...

Jeffrey Streefkerk

Ik gebruik een oude pearl microfoon als bassmic. Laatst heb ik een Se electronics 2200a mic gekocht. Deze gebruik ik als overhead.
Daarbij heb ik nog een interface van line 6 ux2.

Het is allemaal wat magertjes, maar mijn budget was ook niet al te hoog. Toch kan ik nu goede opnames maken. Binnenkort wil ik een echte bassmic gaan aanschaffen. Opnemen met 2 microfoons is een goede optie^^

Tijs

Ik gebruik een Macbook met een focusrite interface.

De microfoons die ik gebruik zijn:

Bass: AKG D112
Snare: Shure SM 57
Toms: Audix D2
Overhead: Rode NT 5

Tommeh

Ik heb een iMac met een DIGI002R van Digidesign,
heb op het moment maar 4 mic pre's maar heb de mogelijkheid om dit uit te breiden. (.. als ik geld had  -O-)

De microfoons die ik hebgruik
Kick:    Audio Technica mb 6k
Snare: "                   " mb  5k
Toms: "                    " mb 5k (momenteel niet in gebruik door het gebrek aan preamps dus.
OH:    Goedkope fame dingetjes

Op zich is hiermee wel tot een leuk resultaat te komen, met de overheads probeer ik meestal om de toms wat meer me te pakken dan de rest, aangezien de bekkens er doorgaans toch wel doorheen komen.

Had hiervoor altijd een alesis multimix firewire 16, maar die is helaas kapoet. Anders had ik nu 12 mic-pre's gehad.

NathanR

1 RØDE Condensator microfoon.. niet meer niet minder :)
Is overigens niet eens van mijzelf maar van mijn broer.

Paul

OH:    Goedkope fame dingetjes

Op zich is hiermee wel tot een leuk resultaat te komen, met de overheads probeer ik meestal om de toms wat meer me te pakken dan de rest, aangezien de bekkens er doorgaans toch wel doorheen komen.

Als je van plan bent langer door te gaan met dit aantal pre-amps, zou ik overwegen betere overheads te kopen. Audio Technica AT2020 bijvoorbeeld. Die pakken de toms goed op.

Tommeh


Als je van plan bent langer door te gaan met dit aantal pre-amps, zou ik overwegen betere overheads te kopen. Audio Technica AT2020 bijvoorbeeld. Die pakken de toms goed op.


Ja klopt, die at2020's zijn wel leuke groot membraan microfoontjes. Heb ze live wel eens gebruikt, maar nog nooit in een studio gehoord. Maar hoor er veel positiefs over, Robert Jan gebruikte ze ook op zijn dvd als ik mij niet vergis?

musiqman

De SE groot membraan mic's zijn ook erg goed en betaalbaar. Net als de Naiant kleinmembraam's.

Robert-Jan


Ja klopt, die at2020's zijn wel leuke groot membraan microfoontjes. Heb ze live wel eens gebruikt, maar nog nooit in een studio gehoord. Maar hoor er veel positiefs over, Robert Jan gebruikte ze ook op zijn dvd als ik mij niet vergis?



Klopt..  :Y

Ik ga dr binnenkort weer wat mee opnemen..stay tuned.. *)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Ik doe het nu met :

BD : AKG D112
SD : SM-57
Toms : Sennheiser MD421-n
Overheads en hihat : AKG c-430

en als room soms een Se2200 (super diverse grootmembraan mic voor weinig).

Alles via Focusrite Liquid Saffire 56 en 2 x focusrite octopre's -> Cubase op PC.

KadumPssh


Een aantal dingen.

Als ik snel een repetitie op wil nemen neem ik een Tascam DR07 mee.

Voor opnames thuis

- Presonus Firepod
- Yamaha MB16/4
- 2 maal Behringer C2 als overhead.
- Audix i5 voor Snare
- Audix D2 voor racktom
- AKG D112 in de bass mbv Kelly Shu mount

De firepod gebruik ik om de drummics op aan te sluiten, deze bepaald de mix van de drum die dan ineens doorgaat aar de Yamaha, hierop sluit ik dan eventueel nog een bas of zangmicrofoon aan.

Er komen nog Audix D4 mics voor de beide floortoms (als het budget het toelaat).



Nijlpaard, kan je me misschien iets vertellen over de  Tascam DR07, ik ben namelijk opzoek naar een simpele manier om het geluid van mijn drums op te nemen. De acoestiek van mijn ruimte is erg slecht, dus ik denk niet dat dure microfoons beter zijn dan bijvoorbeeld de Tascam die jij gebruikt, ben jij tevreden met de Tascam?
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Jeroenov

#23
nov 12, 2011, 19:31 Last Edit: nov 12, 2011, 19:35 by Jeroenov
Hallo,

Ik ben zelf nog op zoek naar een interface om op te nemen. Welke raden jullie me aan?
Ik heb 8 mics, dus moet een interface zijn met 8 ingangen (xlr).
Ik gebruik een macbook pro met logic pro.
Oja, en ik ben een student, dus niet te duur 8)

Gr,

paQ

zo nu en dan komen er ZOOM R16's voorbij op marktplaats en ebay.

Omhoog