Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Nou Tech, je gaat voortvarend te werk joh! Ik had die gezichten van de verkopers wel eens willen zien toen je vroeg naar ..'een Vruk'   ("He? Een wat...?! VrUk" :?  ) Ze dachten waarschijnlijk dat je verkeerd verbonden was of minstens dat ze in de maling werden genomen? Of weten ze wel wat een Vruk is?
Affijn, Kom tie d'r, laat me je bevindingen dan weten. Ik ben benieuwd.

BTW: Kosten wisselkoers? Het zou toch niet waar zijn?

Nijlpaard

Invoerkosten ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Nou Tech, je gaat voortvarend te werk joh! Ik had die gezichten van de verkopers wel eens willen zien toen je vroeg naar ..'een Vruk'



Hahaha , voor de duidelijkheid had ik er ook een foto bij gedaan , en dan neem ik aan dat elke zich zelf respecterende muziekzaak meteen aan het Googlen en Youtuben slaat om te kijken wat ze voor de klant kunnen betekenen . 
En vergeet niet , die makkers hebben een uitgebreid netwerk , dus als ze het DAN nog niet kunnen leveren kun je er van uit gaan dat het idd niet leverbaar is in Nederland .
ik heb muziekzaken gemaild waar ik nog antwoord van moet krijgen dus hoop ik dat er één is die een positief geluid kan laten horen .....
En anders zit er niets anders op dan het te zoeken bij '' de bron '' , dus bij de fabrikant van Vruk zelf .
Of hier nog invoerkosten bij komen zou ik eerlijk gezegd niet weten , maar gezien het feit dat het product vanuit Amerika moet komen  is de kans daarop wel aanwezig  :/ .
Wat ik wel kan doen is even een mailtje naar Vruk doen om te vragen of het een all-in prijs is .

Hoe dan ook , als er een Vruk in huize Technobeat bezorgt gaat worden laat ik dat zeker weten hier . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Luuk

ik kom er net achter dat dw ook is begonen aan de 'longbord' pedalen.

http://www.dwdrums.com/hardware/9000/pedals.asp
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Technobeat

#504
aug 13, 2013, 21:27 Last Edit: aug 13, 2013, 21:38 by Technobeat
Jammer , ook de drie andere muziekzaken kunnen geen Vruk leveren . :/
Nu is het wel zo dat de firma Vruk aangeeft dat er géén andere kosten bij komen als er naar Nederland verzonden moet worden .

Een standaard Vruk kost $ 159,95 ( 120,85 euro ) .
Echter , twee standaard Vruks kosten $ 289,95 ( 218,89 euro = 109,44 euro per stuk )
Dus zou het prijstechnisch interessant zijn om een duo bestelling te plaatsen .
Otje , interesse ........... ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris


Otje

#506
aug 13, 2013, 21:51 Last Edit: aug 13, 2013, 21:56 by Otje
Tech;  voor mij is het financieel (nog) niet haalbaar ! Wel bedankt voor je aanbod. Enn~uh.., harstikke goed jôh zoals je er werk van maakt. Succes! 

Keb de advertentie waar Joris op doelt nog  nagekeken. De prijs is in Zweedse kronen en omgerekend €137,85

Technobeat


Deze Zweedse optie had ik al van een muziekzaak als alternatief gekregen .
En die heb ik dan ook meteen gemaild , als antwoord kreeg ik :

Thank you for your inquiry. The Vruk pedal is 135Euro incl vat. We also 
have the Chris Adler signature model if you're interested in that one.
Shipping is 22Euro.

Best regards,

Henrik Gustafson
Trumslagaren online
www.trumslagaren.se

Het geeft elkaar dus niet veel toe , alleen als ik 2 Vruks uit Amerika zou laten komen is het voordeliger .

Maar in ieder geval bedank voor de tip Joris . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Vergeet niet dat er vanuit de VS nog omzetbelasting en douanerechten bijkomen. Onder de 150 euro (incl. verzenden) betaal je alleen 21% omzetbelasting, boven de 150 euro komen er ook nog douanerechten bij.
Ik zou eens informeren bij een Duitse winkel, die versturen vaak goedkoop naar Nederland en net als vanuit Zweden geen last van invoerkosten (want allemaal binnen de EU).

Jochem

Vraagje; Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de oude Iron Cobra de HP900PSW

en de nieuwe HP900PSWN?


Joris

Ik gok het uiterlijk en verder niet heel veel.

Animal baars

Vergeet de marketingtruuks niet..

Fibesman

#512
aug 23, 2013, 07:56 Last Edit: aug 23, 2013, 07:59 by Fibesman
Ik zie wel dat de as een andere behuizing heeft verder zal het wel meevallen maar een nieuw pedaal gaat in princiepe wel langer mee dan een gebruikte. Ik heb twee nieuwe powerglide pedalen en moet zeggen dat ze helemaal zonder problemen funktioneren. Handig met inpakken etc. Ik had hiervoor een DW5000 twinpedaal. Die was minder practisch, hi-tec en liep niet zo vloeiend en de veren braken steeds maar hij voelde wel net wat lekkerder.
http://www.tamadrum.co.jp/product/hardware_data.php?id=4&year=2013&area=3

Erik

Ik heb ze allebei en er zijn maar een paar kleine verschillen:

- Cobracoil op de nieuwe IC
- Iets stevigere as op de nieuwe IC
- Voetbladen van de oude IC hebben meer profiel, waardoor ze iets meer grip verschaffen.
- De nieuwe IC pedalen komen volgens mij standaard in een zwarte case ipv een grijze.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Jochem


Ik heb ze allebei en er zijn maar een paar kleine verschillen:

- Cobracoil op de nieuwe IC
- Iets stevigere as op de nieuwe IC
- Voetbladen van de oude IC hebben meer profiel, waardoor ze iets meer grip verschaffen.
- De nieuwe IC pedalen komen volgens mij standaard in een zwarte case ipv een grijze.

De oude heeft ook cobracoil.
Zou kunnen, bron?
Dat leek mij ook.
De oude zaten ook al in een zwarte case.

marc keijsers

Hallo heren,

Ben een beginnend drummer dus heb nog niet zoveel kennis. Heb recent een DW7000 twinpedaal gekocht. De kloppertjes slaan steeds tegen mijn schenen (drum vaak met korte broek) Als je naar de zijkant van het pedaal kijkt, in wat voor hoek zet je de klopper dan? 45 graden of zo? En ik heb de spanning van de veer ongeveer halverwege staan. Zijn dit een beetje goede instellingen?

Alvast dank voor antwoord.

EcoR

#516
sep 08, 2013, 11:02 Last Edit: sep 08, 2013, 11:04 by EcoR

Hallo heren,

Ben een beginnend drummer dus heb nog niet zoveel kennis. Heb recent een DW7000 twinpedaal gekocht. De kloppertjes slaan steeds tegen mijn schenen (drum vaak met korte broek) Als je naar de zijkant van het pedaal kijkt, in wat voor hoek zet je de klopper dan? 45 graden of zo? En ik heb de spanning van de veer ongeveer halverwege staan. Zijn dit een beetje goede instellingen?

Alvast dank voor antwoord.

Instelling van het pedaal is helemaal afhankelijk van de persoon. Ik zelf hou van een beetje weerstand, dus ik heb de veer zo strak mogelijk staan. Andere mensen houden juist van minder weerstand.

Als de kloppers tegen je schenen slaan zou ik ze inderdaad wat meer rechtop zetten. Ook hierbij is het weer: wat je zelf lekker vindt spelen. Hoe meer rechtop de kloppers staan, hoe korter de beweging tot aan het vel en hoe minder ver je je pedaal naar beneden moet duwen. Zet ze in ieder geval wel zo dat ze je niet raken, dat lijkt me bijzonder onprettig spelen. Verder gewoon een beetje uitproberen. Ik denk dat 45 graden een goede uitgangspositie is om mee te beginnen.

Edit:
Hou er ook rekening mee dat hoe strakker de veer staat, hoe minder de kloppers heen en weer wiebelen als je je voet van het pedaal haalt. Bij een hoge veerspanning staan de kloppers meestal ook weer sneller stil.

Animal baars

Ik denk dat hier ook wat techniek bij komt kijken.. Mijn klopper staat ong. 30 graden tov mijn vel. Maar met een redelijk losse veer. Als ik mijn voet na elke slag helemaal van het blad af haal, krijg ik ook beurse schenen van de klopper. Ik hou altijd, heel up of down, iets druk op het voetblad. Dat geeft een stuk meer controle (of gevoel van controle) tijdens het spelen.

scorpio

Als beginnende drummer wou ik ook direct snelheid halen met mijn dubbele baspedaal. Hierdoor kwam ik in het begin met mijn voeten van de pedalen en kwam ik ook in contact met de klopper. Na een paar jaar drummen heb ik geleerd om mijn voeten op de pedalen te houden. Dat is ook de beste manier om sneller te spelen. Want net zoals met uw stokjes,  hoe verder je van je vel komt met je stokjes hoe moeilijker het is om snelheid te halen. (mijn drumleraar zijn stokjes komen maximum 1cm van zijn vel. Dat lukt mij ook nog niet)
Maar ik denk dat de hoek verkleinen en de veer iets harder aanspannen wel kan helpen. Maar voor een groot stuk denk ik dat het aan oefenen, oefenen en nog eens oefenen ligt.
Btw, er zijn twee technieken, heel down en tip down. Dus met je bal van je voet op de pedaal drukken of met de hiel. Als je tipdown speelt, kom je automatisch dichter tegen de kloppers.
Ook moet je eens kijken waar op je pedaal je met je voet drukt. Want als je tipdown speelt en je te ver naar voor speelt vergroot je de kans ook. Ik speel tipdown en de bal van mijn voet gaat nooit verder dan het midden van mijn pedaal.
Een tip is om uw voeten te filmen wanneer je speelt, dan kan je zelf zien waar het mis loopt. Aan de drumpedaal of aan de plaatsing van uw voeten.
succes....

Joris


(mijn drumleraar zijn stokjes komen maximum 1cm van zijn vel. Dat lukt mij ook nog niet)


Dat zie ik niet echt als iets positiefs, behalve als je zacht wilt spelen.

scorpio

Snelheid, vriend, daar draait het om. Accenten leggen bij parradiddle, dubbelslagen en open en gesloten roffels, triplets ect...
hard en zacht afwisselen, klinkt super...

Joris

Als je alleen op snelheid oefent word je geen goede drummer, en ik kan het zeggen want ik heb er ervaring mee, vriend!

marc keijsers

ik zag afgelopen zondag Roland Bruner jr, als ik zie wat voor snelheid hij met een enkel pedaal haalt, wordt ik redelijk depressief...............

Stokmans

Jeetje Joris, luister nou gewoon naar de expert joh...  :')

Joris

Die expert mag zich eerst wel eens even voorstellen, dan weten we wat voor vlees we in de kuip hebben.

Omhoog