Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

VonHahn

Ziet er fantastisch uit man! Heb je wellicht ook foto's van de tussenstappen?

Rick

#476
jul 11, 2013, 01:08 Last Edit: jul 11, 2013, 01:09 by Rick
In feiten wat je doet:

1) Haal de veer van je pedaal af

2) Schroef met het kleine imbusje op de spring assembly los (er bovenop)

3) Schuif de spring assembly van je pedaal as af. Flink wrikken, dit gaat best zwaar. Ik heb er zelf wat WD40 tussen gespoten, toen ging het beter

4) Schuif de spring assembly op je slave pedaal op het gedeelte waar de driveshaft op aansluit. Let wel op dat je hem op de goede hoek er op zet. Waar je je driveshaft normaal op vast zet zal het chroom iets beschadigd zijn. Hiet heb ik zelf even voorzichtig een vijltje overheen gehaald om het af te vlakken, dat het onderdeel waar de veer aan vast komt te zitten er makkelijker overheen kan, want die sluit echt heel nauw aan.

5) Onderdeel vast zetten, veer erop schroeven, en gaan met die banaan.


Succes!

Luuk

Dat is zo bij de 5000 maar bij de 9000 zit die spring assembly er niet bij. Daar pakt de vering dat blok waar de beater in zit vast.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Rick


Dat is zo bij de 5000 maar bij de 9000 zit die spring assembly er niet bij. Daar pakt de vering dat blok waar de beater in zit vast.


Dat is waar ook! Ik heb zondag mijn 9000 weer terug, die had ik uitgeleend. Ik zal even voor je kijken.

VonHahn

Fantastisch, ben benieuwd :)

Otje

#480
jul 15, 2013, 08:58 Last Edit: jul 15, 2013, 09:00 by Otje
Iemand kennis en ervaring met onderstaand product? ik zou het wel eens willen probere en, wie weet tot aanschaf overgaan. Ivm met onbalans in mijn onderste extremiteiten :'( (lees benen) lijkt het wel wat voor mij.
En waar is het te verkrijgen ?

http://www.vrukpedal.com/

Nijlpaard

Voor 159 dollar zou ik eerst eens goed rondkijken of er niet een standaard pedaal is dat je kan helpen.


En wat houd dat precies in ? Onbalans in je benen ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Zulke dingen gaan je echt niet helpen, als je balans problemen hebt zijn er vast wel wat users hier die daar goede oefeningen voor hebben.

NathanR

Iets doen aan balans lijkt me meer iets voor de fysiotherapeut dan voor een bassdrumpedaal.

Joris

Dat fysiotherapeut gedeelte lijkt me niet noodzakelijk voor wat balansproblemen.

Robert-Jan

Ho mannen, Otje heeft al eens uitgelegd dat zijn spierkracht in zijn benen niet is als ieder ander.,als ik het goed heb onthouden naar aanleiding van een verkeers ongeluk, is het niet Otje?

Vruk bestaat al heel lang en werkt ook daar waar t voor gemaakt is, maar ik weet echt niet of het voor jou gaat werken.. Wil je meer ondersteuning of zoek je iets waarmee je met je hak het pedaal zou kunnen bedienen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje


Ho mannen, Otje heeft al eens uitgelegd dat zijn spierkracht in zijn benen niet is als ieder ander.,als ik het goed heb onthouden naar aanleiding van een verkeers ongeluk, is het niet Otje?



Klopt Robert,.. een x aantal jaren geleden  met de fiets onder een vrachtwagen gekomen ( de beruchte dode hoek). waarbij ik mn benen dusdanig verbrijzelde dat de linker geamputeerd moest worden. Kheb nu een linkeronderbeen prothese. Rechts is behouden en zit met schroeven en pennen aan elkaar.
Afijn. Ik heb  als ik achter een drumstel zit maar een steunpunt, het zitvlak daar gelaten, de rechtervoet. Speelt daarom 'heeldown'. Met de Vruk is het wellicht mogelijk de andere methode, 'heel-up'(?)  te spelen. De hiel van de voet blijft immers contact én steun houden op de vruk....Toch :?

Nijlpaard

Klinkt heftig. Wist ik niet :N   
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan


Ik heb  als ik achter een drumstel zit maar een steunpunt, het zitvlak daar gelaten, de rechtervoet. Speelt daarom 'heeldown'. Met de Vruk is het wellicht mogelijk de andere methode, 'heel-up'(?)  te spelen. De hiel van de voet blijft immers contact én steun houden op de vruk....Toch :?


Misschien wel, maar waarom wil je heel up gaan spelen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje


... waarom wil je heel up gaan spelen?


Ik kan dan met wat meer power spelen en kan de beater als het ware laten 'stuiteren' op de base. Bij snelle base-partijen* is dat wel eens makkelijker dan de heel down methode, iig minder  vermoeiend.
*Barracuda-Heart / Immigrant song- Led Zeppelin

NathanR


Klopt Robert,.. een x aantal jaren geleden  met de fiets onder een vrachtwagen gekomen ( de beruchte dode hoek). waarbij ik mn benen dusdanig verbrijzelde dat de linker geamputeerd moest worden. Kheb nu een linkeronderbeen prothese. Rechts is behouden en zit met schroeven en pennen aan elkaar.
Afijn. Ik heb  als ik achter een drumstel zit maar een steunpunt, het zitvlak daar gelaten, de rechtervoet. Speelt daarom 'heeldown'. Met de Vruk is het wellicht mogelijk de andere methode, 'heel-up'(?)  te spelen. De hiel van de voet blijft immers contact én steun houden op de vruk....Toch :?


Hoo dat wist ik niet, heftig en ik neem bij deze mijn woorden terug!
Ik hoop dat je wat kan vinden wat je weer verder helpt!

Technobeat


Wat Otje is overkomen is niet mis , ik schrik er echt van .
Des te meer bewonder ik zijn doorzettingsvermogen om net zo lekker te kunnen drummen als ieder ander .
Van het bassdrumpedaal''aanzetstuk'' Vruk had ik tot nu toe nog nooit gehoord en na het opzoeken op onze alleskenner Joep tjoep lijkt het best een aardig ding .
Alleen de prijs van 159,= euro is niet echt uitnodigend om het zomaar even te proberen .
Het stelt op zich niet echt veel voor en zou met 35,= euro ruim betaald zijn , maar ja ...... ontwikkelingskosten - octrooirecht etc ........
Zover ik kan bekijken heb je hier als drummert wel wat aan als je de too-heel techniek redelijk beheerst , maar ook als je een beetje andere pedaaltechniek aan leert zou het goed zijn diensten kunnen bewijzen en wellicht zou Otje hier profijt van kunnen hebben .
Het is niet het koopje van de week maar als je door dit product makkelijker en soepeler je bassdrumstrokes kunt maken , waarom niet .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje



Alleen de prijs van 159,= euro is niet echt uitnodigend om het zomaar even te proberen .



€ 159,- ? Ik kon het artikel alleen hier op terug vinden:
http://www.baguetterie.fr/accessoires.html?articles_divers=826

Btw.: Jongens, Jullie konden ook niet weten wat mij  overkomen was. Ik heb er nooit eerder over uitgeweid. Dit is een drum- en geen medisch forum. Vandaar... .
In ieder geval; drummen geeft me meer dan alle operaties en revalidatie's, 'so far'. Het houd me letterlijk & figuurlijk 'op de been', het houdt me in conditie en is uitstekende oefening om de benen te trainen. Maar bovenal veel lol en plezier. En dit forum draagt daar zéker in bij!


marc keijsers

Heren,

Mijn zoektocht is geslaagd. Een mooie DW7000 gevonden bij Drumworld. Erg mooie zaak met enorme keus. De moeite om voor naar het zonnige zuiden af te reizen.

Maar mijn vraag is, spelen de meeste van jullie met de slave pedaal links of rechts van de hi-hat? (indien links van hihat mogelijk is natuurlijk!)

Groet, Marc

marc keijsers

Ps, waneer speel je heel-up of heel-down? s dat persoonlijke voorkeur of heeft dat te maken met snelheid contra kracht?

Groet, Marc

Nijlpaard

#495
jul 19, 2013, 09:11 Last Edit: jul 19, 2013, 09:12 by Nijlpaard
Daar kan je tot in den treure over discussieren :Y


De een beweert dat hij heel down net zoveel kracht kan genereren dan heel up en weer een ander beweert dat dat onzin is en niet kan. Het blijft ook hier weer een kwestie van persoonlijke voorkeur.


Als ik heel down speel kan ik veel beter het volume controleren. Bij heel up heb gaat het bij mij altijd snel te hard.
Heel down moet ik me dan weer meer op concentreren omdat ik vaak automatisch toch weer wissel naar heel up.  Voor mij is dat natuurlijker.


Snelheid is zowel heel up als heel down nog steeds een issue, kwarten bij 140 gaat maar dan moet het niet vol continu. Als het sneller moet, moet ik vaak overschakelen naar heel-toe.


Daarnaast heb ik zowel heel up als heel down de klopper tegen het vel. Hoe mensen het voor elkaar krijgen om met de klopper van het vel te spelen is me nog altijd een raadsel.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz


Daarnaast heb ik zowel heel up als heel down de klopper tegen het vel. Hoe mensen het voor elkaar krijgen om met de klopper van het vel te spelen is me nog altijd een raadsel.


Haha, dat klinkt bekend! Heb wel eens een tijdje bewust hele simpele ritmes met de klopper van mijn vel af gespeeld, maar zodra ik dan wat sneller ging, of gewoon lekker in de groove kwam, zat ik in no-time weer met de klopper op het vel!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan


Daar kan je tot in den treure over discussieren :Y


De een beweert dat hij heel down net zoveel kracht kan genereren dan heel up en weer een ander beweert dat dat onzin is en niet kan. Het blijft ook hier weer een kwestie van persoonlijke voorkeur.



Oh die discussie is makkelijk te beslechten..heelup wint het qua kracht van heeldown,altijd.
Maar met heel down kan je zo krachtig spelen dat het dan een verschil van lomp hard naar heel lomp hard wordt :)

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


€ 159,- ? Ik kon het artikel alleen hier op terug vinden:
http://www.baguetterie.fr/accessoires.html?articles_divers=826



De prijs van 159,= zag ik dacht ik '' ergens '' voorbij komen , die 89,= euro van de door jou getoonde link Otje is al een stuk prettiger , al is dit wel een geheel plastic variant , er zijn ook mooie glimmende metalen Vruks  *D , dus misschien zit daar het prijs verschil in ?

Eneuh ..... Keep on Drumming !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


In de afgelopen dagen heb ik al diverse muziekzaken in Nederland gemaild met de vraag of ze een metalen Vruk pedaal konden leveren .
Maar helaas kreeg ik steeds een vriendelijke Nee als antwoord .
Toch vreemd , het is best een mooi product als aanvulling op je bassdrumpedaal , dus waarom men er hier geen brood in ziet ontgaat mij even .....

Het beste kun je een exemplaar rechtstreeks bij www.vrukpedal.com bestellen , hij kost ( de standaard versie die ik op het oog heb ) $ 159,95 en dat is met de huidige koers 119,90 euro incl. shipping .

http://www.vrukpedal.com/order.html

Zouden hier nog extra kosten bijkomen in de vorm van wisselkoers o.i.d. ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog