Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

ppm5261

Ik denk dat je gelijk hebt Stokmans, je ziet de scharnier aan het einde zitten, bij een longboard zit ie eronder volgens mij.

Nijlpaard

Die Malleus en DW ontlopen elkaar qua prijs niets.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ppm5261

U heeft gelijk!

Joris


Ik denk dat je gelijk hebt Stokmans, je ziet de scharnier aan het einde zitten, bij een longboard zit ie eronder volgens mij.


Een longboard is een longboard ongeacht waar het scharnier zit.

Stokmans

Hebben longboards nooit een hakplaat?

ppm5261

Volgens mij niet, het scharnier zit daar, anders moet je erg lange voeten hebben. Het drukpunt gaat zo verloren. Maar misschien hebben anderen daar ervaring mee, ik nog niet.

Joris


Hebben longboards nooit een hakplaat?


Nee, anders is het geen longboard.

Zie hier!


Erik

#457
jun 02, 2013, 21:16 Last Edit: jun 02, 2013, 21:20 by Erik
- Nevermind...(al gevonden) -
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

marc keijsers

Iemand hier al ervaring met de nieuwe pearl p932?

groet, marc

Nlz

Heb ze op de Messe gezien, waar forumlid Rick opmerkte dat er kunststof washers in het hiel-scharnier gebruikt zijn, wat op de showmodellen die (op dat moment in ieder geval) niet bespeeld werden al zijdelingse speling in het voetblad opleverde. Over hoe ze spelen is na ff tegen een pad weinig zinnigs te zeggen vrees ik.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick


Heb ze op de Messe gezien, waar forumlid Rick opmerkte dat er kunststof washers in het hiel-scharnier gebruikt zijn, wat op de showmodellen die (op dat moment in ieder geval) niet bespeeld werden al zijdelingse speling in het voetblad opleverde. Over hoe ze spelen is na ff tegen een pad weinig zinnigs te zeggen vrees ik.


Klopt, het ziet er heel gelikt uit, maar het is gewoon net zoiets als de normale p900, maar dan met een demon drive look. Ook gewoon een goedkoop stalen voetbord met demondrive looks, niks alluminium zoals z'n duurdere grote broer.

marc keijsers

Heren,

Ik kan erg goedkoop aan een nieuw dw7000 twinpedaal komen, onder de 200 euro. Is dit een goed pedaal of is hij niet voor niets zo goedkoop? (zit te twijfelen tussen een 4000, 3000 7000 of een pearl 932.........

marc

Monuments

Ik speel zelf al een tijd op een DW5002TD pedaal, en ik ben er erg tevreden over. Het voordeel van dat 7000 pedaal is dat het pedaal een dubbele ketting heeft, en het iets meer instelmogelijkheden heeft dan de andere pedalen die je op noemt.
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

Otje

Keb effe 'gegoogeld' en kwam op onderstaande site terecht.

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?255991-DW7000-Pedal


VonHahn

Geachte leden,

Iemand hier in het bezit van of verstand hebbende van DW 9000 pedalen?  Bij DW 9000 twinpedalen zit er ook een bassdrumklem aan het slavepedaal. Ook zit er een gat voor een beater, en een dingetje wat lijkt op iets waar je een veer aan kan bevestigen. Mijn vraag is als volgt: kan een DW 9000 twinpedaal omgebouwd worden naar twee losse pedalen? Het is een feature die niet op de website beschreven staat, maar waarom zou het slavepedaal anders uitgerust zijn met bovenstaande zaken? Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

VonHahn

Nijlpaard

Waarom zou je voor een slave een aparte cam maken terwijl je ook de cam kan pakken van het master pedaal.?
Dat maakt het gehaal alleen maar (nog) duurder. Dat daar dan een gaatje voor een beater in zit neem je dan voor lief.


Zelfde geld voor de bracket van het geheel. Je gebruikt het rechter gedeelte van het master pedaal om de cam aan te maken. Daar zit dan toevallig een bevestigingspunt aan voor een veer, nou ja.


Dat lijken me de overwegingen die DW hierin heeft kunnen maken en aangezien de 9000 pedalen in rechts en links uitvoering leverbaar zijn lijkt me het niet dat je ze aan kan passen zodat ze als 2 enkele pedalen zijn te gebruiken.

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

VonHahn

#466
jul 10, 2013, 17:21 Last Edit: jul 10, 2013, 17:23 by VonHahn
Het is het enige merk waarbij het gebeurt. Het verklaart ook niet de voetklem op het slavepedaal. Daarnaast is een twin kunnen ombouwen naar twee losse niet per definitie hetzelfde als een rechtsvoetige twin die je om kan bouwen naar twee losse of een linksvoetige twin.

Heb je zelf een DW 9000 twin?

Nijlpaard

Nope. Ik heb een yamaha dubbelpedaal. Direct drive en je kan de 1 dubbel pedaal ook als 2 enkele gebruiken :P

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

willem4130

Ik heb het pedaal zelf nooit gehad maar weet bijna zeker dat het kan.
Dat baseer ik op, net als jij, het uiterlijk maar ook na wat googlen.

Bijvoorbeeld een citaat van het drummerworld forum:
"Since i use the DW 9002 pedals i can easily convert it into two singles incase of...."

Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Luuk

Pas wel op want bij het nieuwe model kan dit niet -O-
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

VonHahn

Enig idee of het bij deze zou kunnen? Ik weet het, geen ideale foto.

Luuk

Ja bij die kan dat. De foto komt van deze advertentie http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-toebehoren/m694745560-base-pedaal-dw-9000.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr en als je op de derde foto kijkt zie je dat daar niet zo'n nieuw model bassdrumclamp op en op het slavepedaal zie je aan de rechterkant een stukje uitsteken waar je dan de veer aan kan bevestigen.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

VonHahn

Goed van jou, Luuk ;). Dank je wel voor je hulp :). Wijst het zich vanzelf of is enige instructie vereist?

Luuk

Het zou zich vanzelf moeten wijzen denk ik. Het enige wat ik me nog afvraag is hoe je de vering moet bevestigen aan de shaft van het slavepedal. Ik zie daar namelijk niks zitten en ik zie dat onderdeel ook niet op de dw site staan......
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Rick


Goed van jou, Luuk ;). Dank je wel voor je hulp :). Wijst het zich vanzelf of is enige instructie vereist?


Ik heb het bij een 5000 van een vriend van me gedaan. Redelijk makkelijk. Gewoon losschroeven met zo'n klein imbusje, spring essembly eraf schuiven (makkelijker gezegt dan gedaan helaas), en overzetten naar het andere pedaal, weer vast schroeven, en klaar!


Omhoog