Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

ppm5261

#425
mei 16, 2013, 18:41 Last Edit: mei 16, 2013, 18:42 by ppm5261
Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat het verschil in de kam moet zitten, maar wat maakt dan het verschil?

Star


Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat het verschil in de kam moet zitten, maar wat maakt dan het verschil?


De actie van de klopper is het verschil, dus hoe de klopper het vel raakt.
Het is puur een gevoelskwestie van wat jijzelf fijn vind.

Pearl heeft ook diverse cams,
http://www.pearleurope.com/ProductsListAll.aspx?TopId=1&TopTitle=Drums&MainId=7&MainTitle=Hardware&Sub=195&Action=C
Dixon drums & hardware.

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ppm5261

#428
mei 16, 2013, 19:09 Last Edit: mei 16, 2013, 19:11 by ppm5261
Dankjewel Nijlpaard
De Powerglide heeft dus een cam met een hoek erin wat de actie verhoogd naar het vel toe. terwijl de Rollingglide geen omslagpunt heeft omdat er geen hoek in zit. Duidelijk!

ppm5261

Beste Stokmans,
Het Tama pedaal waar ik het over had, pagina 17, is een Power Glide, waarom?

Stokmans

Omdat het anders moeilijk vergelijken is. Het speelgevoel van die pedalen scheelt nogal dus als je een vergelijking wil maken tussen pedaal A en B, moet je wel weten welke uitvoering je hebt :Y

ppm5261

Ok, duidelijk. Hoe is de kwaliteit van een Powerglide?

Jeroenov

Zoals gezegd ligt het verschil vooral in het speelgevoel, de kwaliteit van de verschillende soorten IC's zal hetzelfde zijn, alleen de cams zijn dus anders.

Stokmans

Bijzonder goed, ik heb mijn powerglide al ruim 9 jaar en zeer intensief gebruikt, nog nooit iets mee aan de hand geweest.

ppm5261

Bedankt, want ik speel met mijn bandje veel double-bass nummers, snel en hard, dus moet hij wel tegen een stootje kunnen.

Nijlpaard

Iemand hier bekend met de DW 5000 ADH en weet of deze ergens in NL bij een winkel staat ?
Ik ben wel gecharmeerd van het ontwerp zonder hielplaat en zou hem eens willen proberen maar Google levert nog niet veel op qua verkoopadressen in NL
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Ik zie ze nu voor het eerst, lijkt me eigenlijk lekkerder spelen dan een normale, gewoon bestellen man krijg je vast geen spijt van.

Rexelic

Pearl Eliminator Demon Drive pedalen binnen gekregen vandaag!
kunnen mijn oude gibraltar pedaaltjes weg.
wat een verschil! Damn!

Demon Drives zijn echte aanrader. maar dat mag ook wel voor dat geld :)
Poor Budget Drummer

Nijlpaard


Ik zie ze nu voor het eerst, lijkt me eigenlijk lekkerder spelen dan een normale, gewoon bestellen man krijg je vast geen spijt van.


233 euro bij Rimshot. Voor die prijs mag het ook wel wat zijn.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Volgens hen die al met de 5000AHD gespeeld hebben geeft het een natuurlijker gevoel en je zou meer power in een stroke kunnen stoppen .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Dat was idd het filmpje dat mijn interesse heeft gewekt.


Misschien maar eens kijken wat mijn Direct drive yamaha's nog opbrengen en dan de gok wagen.......
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

#441
mei 22, 2013, 13:33 Last Edit: mei 22, 2013, 13:36 by Fibesman
Sinds lange tijd weer eens naar basdrumpedalen aan het kijken. M'n oude DW5000 twin is wel aan vervanging toe en ik speel de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar enkel.
Door de jaren heen ben ik er achter gekomen dat ik dubbele ketting en een vloerplaat wel prettig vind. Ik wil nu eigenlijk 2 enkele pedalen kopen, een voor in de oefenruimte en een permanent ingepakt voor optredens. Ik dacht er eerst aan om gewoon weer DW5000 of zelfs 9000 te kopen maar dat is best wel prijzig vooral de 9000 is schrikbarend duur en toen kwam ik deze tegen. Iemand ervaring mee? Hij lijkt op een Falcon maar dan cosmetisch wat anders.
http://www.bax-shop.nl/enkele-bassdrumpedalen/mapex-p710-bassdrumpedaal/product-details.html

Een andere kandidaat is de: http://www.thomann.de/nl/yamaha_fp8500c_single_fussmaschine.htm

Zag ook nog deze maar ook aan de dure kant en ziet er wat overdone uit: http://www.thomann.de/nl/gibraltar_g_class_9711gs_single_pedal.htm

Iemand ervaring met deze pedalen? Mening mag ook :-)

Nlz

Heb op de Messe met die Gibraltar zitten aanmodderen, en hoewel het maar kort was, voelde wel goed aan, zou ik zeker eens gaan checken als ik jou was!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat


Heb na aanleiding van de nieuwe Gibraltar G-class even zitten JoeTjoepen , maar ziet er wel erg degelijk en doordacht uit . :)
Als ik weer eens in een Drumzaak ben en hij staat er ga ik hem zeker aan de tand voelen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Headshrinker

Alweer een 'last pedal you ever need':



Highwood Malleus: 'Hammer of the Gods', etc.

Best mooi, vind ik.

Fibesman

wel leuk idd maar 200 pond voor een enkele is tja..

Headshrinker

200 pond voor een enkele is tja..


Yep...

Voor véél minder 'krijg' je mijn Fame FP9001 enkelpedaal (MusicStore). DW-kloon met dubbele ketting, voetplaat en tal van instelmogelijkheden. Altijd binnen gestaan, door 'n oud vrouwtje bespeeld, etc.

ppm5261

Highwood Malleus heeft wat de nieuwe DW ook heeft, of beter gezegd, niet heeft: de hakplaat. Zou dat nu veel lekkerder spelen. Hangt ook veel af van de ondergrond denk ik. Wat denken jullie? Ziet er wel goed uit...

Joris

Een longboard is echt niks nieuws hoor, dat bestaat al superlang.

Stokmans

Maar, 'longboard' betekent toch niet automatisch dat er geen hakplaat meer bij zit, maar dat de lengte van het voetbord langer is dan normaal?

Omhoog