Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Naish, het Stagg pedaaltje is eenvoudig en standaard vaak bij de setjes meegelevert. Deze denk ik http://www.bax-shop.nl/accessoires-elektrisch-drumstel/stagg-edap3-accessoire-pakket-voor-elektronische-drums/product-details.html?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=googleshopping&gclid=CLLkn52pr7YCFabLtAod0HEA0Q  Probeer een ander (lees duurder) pedaaltje en je zult het verschil merken.

Nlz


Ik vind het pedaal niet spelen, maakt herrie en stuitert tegen de v-kick aan.


De rebound en feel van een rubberen of gaas e-pad is niet alleen voor de stokken anders, maar ook voor de kick. En met de 'herrie' die je noemt, bedoel je daar het geluid van de klopper tegen de pad mee, of herrie van het pedaal zelf? Dat eerste hoort er nou eenmaal (grotendeels) bij, dat laatste niet.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

naish

De klopper tegen de pad valt wel mee het is meer het mechanische geluid van het pedaal zelf.

Het is inderdaad dat setje wat erbij zat. Maar, geef eens een voorbeeld van een goed pedaal?

harmen 18

Pearl p-900

Prima pedaal voor weinig geld.


Harre

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Ga proberen. Ik heb al een pedaal gehad met een enkele ketting, dubbele ketting en ben nu heel tevreden met een direct drive yamaha. Maar voor jou kan dit een totaal verkeerd pedaal zijn.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

naish

Vandaag even wezen kijken bij Feedback in Rotterdam. Veel keuze en het voelt inderdaad veel beter aan. Dat wordt dus een nieuw pedaal kopen dit weekend.

Thuis gekomen even het Stagg pedaal weer nader bekeken en wat blijkt; het pedaal raakt de schroef aan de onderkant.  8)7 Dus alles uit elkaar gehaald en goed afgesteld. Wat een verschil! Feit blijft wel dat het asje na verloop van tijd weer doordraaid en dus het probleem weer hetzelfde is.

marc keijsers

Heeft iemand ervaring met de nieuwe iron cobra 200 serie? Ben me aan het orienteren op een prijstechnisch niet te duur pedaal. DW2000, 3000 of zo of eventueel een iron cobra 200 ?

Groet, Marc

Technobeat


Sinds een maand speel ik op een Tama Speed Cobra , erg lekker en soepel longboard pedaal . :)
Probeer hem eens uit in de winkel , m.i. een echte aanrader .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Hij is wel iets langer maar het is geen longboard  ;)

Rick


Sinds een maand speel ik op een Tama Speed Cobra , erg lekker en soepel longboard pedaal . :)
Probeer hem eens uit in de winkel , m.i. een echte aanrader .


Haha, voor mij dan weer niet. Blij dat hij jou wel bevalt!

Technobeat


Hij is wel iets langer maar het is geen longboard  ;)



Vergeleken met mijn Tama Camco is de Tama Speed Cobra zéker een stuk langer , waardoor ik het gevoel heb met een longboard te spelen .

Hoe lang moet een longboard btw zijn om longboard te mogen heten ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ppm5261

#413
apr 19, 2013, 12:12 Last Edit: mei 16, 2013, 13:45 by ppm5261
Hoi mededrummers,

Wie heeft er ervaring in het verschil met een twinpedaal met enkele ketting en ééntje met dubbele ketting?

Groetjes,
Paul

Fibesman

Een dubbele ketting voelt wat stabieler, ik heb ook altijd het gevoel dat je dan het zekere voor het onzekere neemt maar het hangt van je speelstijl af ook natuurlijk en wat je wilt uitgeven.

Nlz

Ik heb een re-issue Camco pedaal, die is voorzien van een enkele ketting, en ik ben best wel een lompe løl af en toe (hoor al bijna 30 jaar met regelmaat "Hé joh! Doe eens zachtjes, jij kent echt je eigen kracht niet he?") maar ik heb niet het idee voorzichtiger te moeten doen met de Camco dan met het Pearl-pedaal met dubbele ketting wat ik daarvoor had.

Het zal wat stabieler/sterker zijn inderdaad, maar denk dat je voor een enkele ketting ook flink je best moet doen wil je daar 'doorheen stampen'  ;)

Ga gewoon eens bij je lokale muziek- of drumwinkel langs en kijk of je twee vergelijkbare pedalen naast elkaar kan proberen, één met enkele en één met dubbele ketting, zodat je het verschil zelf kunt voelen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

mangoie


Hoi mededrummers,

Wie heeft er ervaring in het verschil met een twinpedaal met enkele ketting en ééntje met dubbele ketting?

Groetjes,
Paul


Verschil is naar mijn mening minimaal. Gebruik twee double bass pedalen, eentje met een enkele en eentje met dubbele kettingen; het speelgevoel is bijna identiek.

Dubbele ketting is er eerder voor de duurzaamheid.

ppm5261

Wat moet ik kopen?
Een gebruikt twinpedaal 'Iron Cobra' van Tama of
een gebruikte 'DW 7000' twin
Ze zijn beiden even duur en oud ca.5-7 jaar
Waar moet je op letten? en wat is een goede prijs

Met vriendelijke roffel
Paul

Stokmans

Een gebruikte IC is afhankelijk van zijn staat zo'n 175-200 euro waard (voor een goede dus). Let er op dat er niet te veel speling op zit, lagertjes soepel lopen, compleet zijn, schroeven niet dolgedraaid zijn. En dan moet je gaan proberen. Elk pedaal speelt anders, en ik heb geen ervaring met DW pedalen.

Trouwens, wat voor een IC is het? Rolling Glide, Flexi Glide, Power Glide?

Star


Ik heb een re-issue Camco pedaal, die is voorzien van een enkele ketting, en ik ben best wel een lompe løl af en toe (hoor al bijna 30 jaar met regelmaat "Hé joh! Doe eens zachtjes, jij kent echt je eigen kracht niet he?") maar ik heb niet het idee voorzichtiger te moeten doen met de Camco dan met het Pearl-pedaal met dubbele ketting wat ik daarvoor had.

Het zal wat stabieler/sterker zijn inderdaad, maar denk dat je voor een enkele ketting ook flink je best moet doen wil je daar 'doorheen stampen'  ;)

Ga gewoon eens bij je lokale muziek- of drumwinkel langs en kijk of je twee vergelijkbare pedalen naast elkaar kan proberen, één met enkele en één met dubbele ketting, zodat je het verschil zelf kunt voelen.


Ik gebruik ook de Camco pedalen en ben er zeer over te spreken, het oogt misschien wat iel maar ze zijn behoorlijk stevig.
Gene Hoglan gebruikt ze ook en die speelt behoorlijk hard en snel met die dingen en zweert erbij.
Wat mij wel opvalt dat dat andere Camco pedaal adepten over zijn gestapt naar andere pedalen, Jason Bittner is naar een DW9000 gegaan en Charlie Benante speelt nu met de Speedcobra.
Dixon drums & hardware.

ppm5261

#420
mei 16, 2013, 13:35 Last Edit: mei 16, 2013, 13:46 by ppm5261
Beste heer Stokmans,

Hoe zie je aan een 'IC' wat voor pedaal het is? Rolling etc?


Star

http://www.tamadrum.co.jp/product/hardware_sub.php?year=2013&id=1&area=3

Op de "Cam" staat dan een P van Powerglide, R van Rolling Glide, een Flexiglide is met een "Strap"
Dixon drums & hardware.

ppm5261

Dankjewel 'Star',

Kun je me ook het verschil in pedalen uitleggen, wat beter is, wat duurder is etc?


Joris

Je kan niet zeggen dat de ene beter dan de andere is, hangt er vanaf wat jij lekker vind spelen.


Star

#424
mei 16, 2013, 16:42 Last Edit: mei 16, 2013, 16:46 by Star

Je kan niet zeggen dat de ene beter dan de andere is, hangt er vanaf wat jij lekker vind spelen.


Klopt, ik kan absoluut niet spelen met een Powerglide, terwijl anderen ermee zweren.
Ik vind een pedaal met een ronde "cam" waar de ketting over de tandwielen, of geleider loopt het lekkerste spelen.

Het is gewoon uitproberen wat jijzelf lekker vind spelen ppm5261, gewoon naar een goede winkel gaan en de diverse pedalen proberen.

De Power en de Rollingglide zijn even duur, de Flexiglide is wat duurder geloof ik.
Dixon drums & hardware.

Omhoog