Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers


Pearl, Soho is rommel i.m.h.o. Daarnaast heb ik een prima ervaring met een lagere serie van Pearl, heb er jaren met plezier op gespeeld.

En 2e hands een wat beter pedaal kopen, is dat geen optie? Wat is je budget?


Ik ben nochtans heel tevreden van het materiaal dat ik van soho heb, (wel geen basdrumpedaal overigens) heb je slechte ervaringen gehad met soho materiaal?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

Ik heb nu ongeveer een half jaar een Soho twinpedaal.. die goedkope variant die je overal ziet ;)
Maar dat is een heerlijk pedaaltje, stevig van materiaal... en loopt soepel.

Uiterst tevreden tot dus ver.

Paul

De Soho is ongeveer 165 euro. De Pearl kost 200.
Voor dat relatief kleine prijsverschil zou ik de zekerheid van de Pearl kiezen. Ik denk dat dat pedaal, net als de HP300 van Tama trouwens, zich voor veel drummers wel bewezen heeft als het om degelijkheid, levensduur en prijs/kwaliteit-verhouding gaat. (kijk maar eens in de gemiddelde oefenruimte of leslokaal ;) ).

harmen 18

Sorry, ik dacht meer als "pearl en soho zijn rommel"

Maargoed, iig mijn mening over het pedaal.

Gewoon voor de pearl gaan lijkt mij. Of je moet marktplaats gaan afspeuren naar iets leuks

Robert-Jan


(kijk maar eens in de gemiddelde oefenruimte of leslokaal ;) ).


Als je in mijn leslokaal komt kijken dan staat er soho bij de set en een pearl kapot in de hoek.. Just saying.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Stokmans


Ik ben nochtans heel tevreden van het materiaal dat ik van soho heb, (wel geen basdrumpedaal overigens) heb je slechte ervaringen gehad met soho materiaal?

Niet met Soho zelf, maar met andere budget-merken. En in mijn ogen zijn de verschillen optisch te klein om meer vertrouwen in Soho te hebben. Vandaar een "i.m.h.o." er achter :)

harmen 18

Soho is toch echt ook een budget merk met dezelfde spullen als Fame.

Alleen bestaan de hele lage serie's die Fame wel heeft bij Soho niet geloof ik. (?)

Robert-Jan

Fame is het huismerk van Musicstore.de
Ze halen allerlei spullen uit de chinese fabrieken en laten daar dan de naam fame opzetten..vandaar dat je hetzelfde spul ziet met een andere naam. Je hebt ook stable en dat is weer gelijk aan soho en dan nog een heel stel..al die gelijkende pedalen komen iit een fabriek.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

Het rotte van die Soho pedalen, vind ik dan, is dat de hielplaat horizontaal loopt, in plaats van schuin aflopend, zoals bij bijna alle andere pedalen. Het voelt net alsof je een flinke hak onder je schoen hebt zitten of iets dergelijks.

Soho is best degelijk spul. Komt uit de hardware fabriek van DW. Waarschijnlijk wel een Mexicaanse tak.

Robert-Jan

Nee joh..allemaal uit china..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

Tja, dat maakt nog weinig uit. Wat komt er tegenwoordig niet uit china etc. zeker dat lagere serie's.

Maar ook in china kunnen ze wel redelijke spullen maken. Je moet alleen de juiste keus weten te maken.

Geischa

Soho (enz) komt uit Taiwan...

Joris

Binnenkort denk ik maar even mijn Demondrives verkopen, sinds ik weer op axis speel gaat het op demondrives toch allemaal wat stroef.

patrick76

Om nog even terug te komen op de Soho en Pearl pedaal.
Ik speelde op zo'n Soho en sinds deze week op de Pearl P900.
Met de Soho bleef mn voet goed op zn plek staan. Maar ik verneem met de Pearl dat mn voet naar onderen glijd.
Is dat een kwestie van: wennen aan het pedaal???
O ja, ik speel met de hak vast op het pedaal. Dus de voet komt niet los. :)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Joris

Je voet zoekt automatisch de weg van de minste weerstand, als het goed is. De zogenaamde sweet spot.

Jenslathouwers

ik heb momenteel een gibraltar double bass pedal, een 3311DB en ik heb het gevoel dat ik niet echt snelheid kan ontwikkelen op deze pedaal. nu is het zo dat ik deze (bijna) nooit gebruik. (wel voor mijn rechter voet maar dan zou een single pedaal volstaan) nu ben ik dus aan het overwegen over te stappen van deze gibraltar double pedal naar een single pedal van een hogere prijs qualiteit, hetgeen je vaak tegenkomt als je zoekt naar 2dehands hoge qualiteits pedalen zijn vooral de DW 9000's, ik wil me niet blind staren op deze pedaal alleen en  zou daarom graag nog enkele voorstellen krijgen van single pedals die degelijk zijn (hoeft niet hét van hét te zijn, maar wel iets stevigs en soepel)

(voor diegenen die mij erop zouden willen wijzen dat ik moet uitproberen, dat ben ik van plan maar een richtlijn is toch wel handig ;) )
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Nijlpaard

Yamaha direct drive pedals.

http://link.marktplaats.nl/603033549

Kan je beide als enkel gebruiken (handig. 1 thuis, 1 mee naar je gig) of als je eens een keer zin hebt maak je er weer een dubbel van.
Bevallen mij erg goed :Y

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drum1964

Als het een soepel pedaal moet zijn, kan je het nieuwe CAMCO pedaal eens overwegen.

http://www.tamadrum.co.jp/eu/news/product_news/2011/Camco/camco_products.html
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

dunDaan

Pearl Eliminator
Tama Iron Cobra
DW 5000

of in de categorie "echte snelheidsduivels"
Pearl Demon drive
Axis

to name a few  .........

Dat zijn allemaal pedalen die zich in de loop van tijd wel bewezen hebben
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jenslathouwers


Yamaha direct drive pedals.

http://link.marktplaats.nl/603033549



eerst zet hij zijn pedaal te koop en dan zet hij in de advertentie dat je nooit meer iet anders wil als je ze gehad hebt ...    :F :F :F
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dribbel

Volgens mij heeft hij dit pedaal ook, maar is de advertentie niet van hem....
Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

Het is idd niet mijn ad. Was als voorbeeld. Ik heb hem zelf ook maar moet zeggen dat ik hem idd niet snel zou verkopen.

Misschien ooit voor een Sleishman dubbel :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dr.Funkensteyn


Yamaha direct drive pedals.

http://link.marktplaats.nl/603033549

Kan je beide als enkel gebruiken (handig. 1 thuis, 1 mee naar je gig) of als je eens een keer zin hebt maak je er weer een dubbel van.
Bevallen mij erg goed :Y


Dat van de 2 pedalen apart gebruiken...de veer die de klopperstang weer naar achter brengt/balanceert zit op het "masterpedaal" en de "slave" heeft er geen. Kun je die dan overzetten op de slave? Anders lijkt het me niet mogelijk de 2 afzonderlijk als enkelpedaal te gebruiken. (ben niet zo bekend met dubbelpedalen/Yamaha pedalen dus kan het helemaal mis hebben?!?!?)
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Nlz

#348
okt 18, 2012, 09:39 Last Edit: okt 18, 2012, 09:41 by Nlz

Dat van de 2 pedalen apart gebruiken...de veer die de klopperstang weer naar achter brengt/balanceert zit op het "masterpedaal" en de "slave" heeft er geen. Kun je die dan overzetten op de slave? Anders lijkt het me niet mogelijk de 2 afzonderlijk als enkelpedaal te gebruiken. (ben niet zo bekend met dubbelpedalen/Yamaha pedalen dus kan het helemaal mis hebben?!?!?)


Als ik een sarcastische zak zou zijn, zou ik zeggen "bekijk de foto nog eens goed..."

Oh wacht, ik ben bij tijd en wijle een sarcastische zak! Ofwel: Bekijk de foto nog eens goed... (en dan met name het rechter deel van het slave-pedaal)  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jenslathouwers

Er staat momenteel een dw9000 single pedal te koop op 2dehands voor 200€ , en hij is nog in nieuwstaat, is dit een koopje?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog