Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Ik hoor een veer rammelen, verder niets.

Joris

#251
jul 04, 2012, 12:37 Last Edit: jul 04, 2012, 12:39 by Joris
Denk je serieus dat ik het verschil tussen een rammelende veer en dikke speling niet kan onderscheiden? Je zou uberhaupt niks moeten horen, vooral niet bij een pedaal van bijna 600,- nog niet eens een jaar na aankoop.

Fibesman

volgens mij ontkom je er niet aan om een pedaal na een paar jaar te moeten smeren, toch?

Joris

Oh ja als ik hem smeer zit er geen speling meer op....

Ik ben niet de enige met het probleem.




Animal baars

Toch knap klote bij een pedaal van €600 -O-. Dat zou niet mogen. Mijn Iron Cobra van een jaar of 6 oud heeft daar nog niet eens last van.

dunDaan

Ultiem gevalletje "Duurder is niet altijd beter" . Knap kl*ten .........
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Headshrinker

Je zou uberhaupt niks moeten horen, vooral niet bij een pedaal van bijna 600,- nog niet eens een jaar na aankoop.


Ben je er al 'ns mee teruggegaan naar de winkel/importeur/...? Die zouden je moeten helpen dit varkentje met Pearl te wassen.

Fibesman

#257
jul 04, 2012, 18:51 Last Edit: jul 04, 2012, 19:02 by Fibesman

Oh ja als ik hem smeer zit er geen speling meer op....
Ik ben niet de enige met het probleem.


Gewoon eens goed uit elkaar halen, smeren en alles weer goed aandraaien(imbussen).
Persoonlijk zou ik nooit een demondrive kopen maar ja die discussie hebben we al eens gehad geloof ik.
Ik kreeg vroeger altijd op m'n donder van de muziekhandel als ik met een defect pedaal aankwam waar ik nooit iets aan onderhouden had.. Ik moet zeggen dat minder dan een jaar oud wel heel triest is en zou zeker eerst bij je dealer informeren. Waar is Animal nou met zn Pearl trompet?  :6

Harre


Ik ben niet de enige met het probleem.

It's not a bug, it's a feature...

Maar goed, alle gekheid op een stokje: het is inderdaad knap klote dat dit nu al naar voren komt. In mijn geval doe ik nu 5 jaar met m'n IC's en daar zit gewoon nul speling op. Aan de andere kant praat je over bewegende delen en bewegende delen hebben zoals Fibesman al aangaf gewoon onderhoud nodig, alleen... bijna niemand doet dat. Een pedaal moet je op een bassdrum schroeven en je moet er mee kunnen spelen. Veel meer wordt er over een pedaal niet nagedacht en ik denk dus ook dat je door hem even uit elkaar te halen, schoon te maken, alles opnieuw in te vetten en netjes in elkaar te zetten best wel resultaat kan bereiken. Als je geen poging doet weet je ook niet of het werkt...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

Ik heb mijn eliminators al meer dan 5 jaar denk ik, heb er nooit iets van onderhoud aan gedaan en ze zijn nog prima. Heb alleen 2 keer een nieuwe driveshaft gekocht.

Dat van die demondrive heeft niks met onderhoud te maken, daar mag na zo'n korte tijd van gebruik absoluut niet zoveel speling op zitten.

Heb het filmpje al opgestuurd naar de winkel, laat ze die eerst maar eens opsturen naar de importeur. Heb niet zoveel zin om mijn pedaal weer op te laten sturen. De service van hit it kennende zal het wel weer veel te lang duren....

Harre


Dat van die demondrive heeft niks met onderhoud te maken, daar mag na zo'n korte tijd van gebruik absoluut niet zoveel speling op zitten.

Een jaar is natuurlijk érg kort en je mag als gebruiker ook verwachten dat hij langer mee gaat, maar aan de andere kant moet je misschien niet denken in tijd als in jaren, maar meer in speeltijd. De één zal in een jaar tijd bijvoorbeeld veel meer uren spelen dan de ander en dan is de normale slijtage natuurlijk ook naar verhouding. Maar ik ben het met je eens: al zou je elke dag spelen, dan mag zoiets er na een jaar nog niet in zitten.


Heb het filmpje al opgestuurd naar de winkel, laat ze die eerst maar eens opsturen naar de importeur. Heb niet zoveel zin om mijn pedaal weer op te laten sturen. De service van hit it kennende zal het wel weer veel te lang duren....

Dat laatste herken ik helaas en die is ook in de online winkels zo ongeveer hetzelfde...  ;(
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

dunDaan

Ik had mijn vorige DW pedaal 10 jaar; nooit onderhoud gehad (veel gebruikt) en toen ik 'm wegdeed was hij eigenlijk nog steeds dik OK.
Het probleem wat Joris heeft, heeft ook niets met onderhoud te maken; al smeerde je het ding elke maand dan had er nog steeds speling in gekomen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Fibesman

Ja, DW! Er zit dus wel voordeel aan een type kopen wat al wat langer in de handel is zoals DW5000, iron cobra etc etc. Even voor de duidelijkheid, niet alleen smeren maar ook uitelkaar halen en alles weer vastdraaien loont vaak de moeite. Een goede muziekzaak zoals Muller muziek in amsterdam kan pedalen ook repareren trouwens.

musiqman

En ze hebben het JoJo Mayer pedal ook op voorraad. Toch wel een fijn pedaaltje.

Hammar

Ik zou die 'speling' best een willen analyseren. Lijkt me leuk en leerzaam.

Overigens moet ik bekennen dat ik de montage van het pedaal aan de driveshaft van de slave behoorlijk eng vind. De heren Pearl engineers zullen hier best aan gerekend hebben, maar toch.

Headshrinker

Dat van die demondrive heeft niks met onderhoud te maken, daar mag na zo'n korte tijd van gebruik absoluut niet zoveel speling op zitten.


Dat lijkt mij ook.

Heb het filmpje al opgestuurd naar de winkel, laat ze die eerst maar eens opsturen naar de importeur. Heb niet zoveel zin om mijn pedaal weer op te laten sturen. De service van hit it kennende zal het wel weer veel te lang duren....


Wat je ook nog zou kunnen proberen: probleembeschrijving en filmpje posten in de First Aid section van het Pearl Drummers Forum. Gene Okamoto reageert meestal wel met een PB met suggesties hoe 't probleem technisch/met Pearl op te lossen.

Joris

Heb al een reactie, moet mijn pedaal opsturen. Dan maar even setje Axis longboards uit de studio mee voor tijdelijk.

Rick


Heb al een reactie, moet mijn pedaal opsturen. Dan maar even setje Axis longboards uit de studio mee voor tijdelijk.

Slim hoor pedalen die speling krijgen bouwen, zo verkoop je veel meer!  -O-

animal

#268
jul 05, 2012, 23:57 Last Edit: jul 06, 2012, 13:16 by animal

Een automatisch pedaal, waar vind je dat nog?
Ik zal morgen m'n eigen deamon hier is op checken.


T'is een dag later geworden, sorry Fibesman  :w
Mijn Deamon drive is op alle bewegende delen ook niet star/stijf, daar is niks mis mee.
Het verschil met het pedeaal van Joris is, dat mijn pedaal niet zo'n herrie maakt, ik hoop dat dat zo blijft.
Overigens, mijn dubbele DW5000 die ik ooit gehad heb, maakte heel wat meer geluid, dat ik die weer snel verkocht heb doet me nog steeds deugd.

grohllebol

#269
jul 06, 2012, 11:44 Last Edit: jul 06, 2012, 11:48 by grohllebol

Een goede muziekzaak zoals Muller muziek in amsterdam kan pedalen ook repareren trouwens.


Zijn misschien een goede zaak, maar wat een draak van een site zeg... Echt slecht :(

Back on topic:
Ik heb nog een simpel basspedaaltje, maar als ik zie hoe soepel die demondrive loopt, zie ik al weer wat ik voor de sint ga vragen ;)
Dat gekraak, dat mag je niet verwachten van een dergelijk pedaal.  -O-
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Fibesman

Ja maar sites maken geen pedalen  ;)

grohllebol


Ja maar sites maken geen pedalen  ;)


Eens, maar het is wel je (online) visitekaartje zo'n site. Als ik zoiets tegenkom dan heb ik zoiets van de achterliggende zaak zal ook wel niets wezen. Maar goed we gaan off topic...
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Technobeat


Toch vind ik dat Joris gelijk heeft dat een Top of the line twinpedaal niet al na een jaar zo`n speling mag hebben .
We hebben het hier wel over 600,= euro , voor dat bedrag koopt menig ( beginnende ) drummer een knappe complete gebruikte set MET een goed werkend bassdrumpedaal .

Hoop voor onze Joris dat deze kwestie een goede afloop gaat krijgen . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan


Eens, maar het is wel je (online) visitekaartje zo'n site. Als ik zoiets tegenkom dan heb ik zoiets van de achterliggende zaak zal ook wel niets wezen. Maar goed we gaan off topic...


Terwijl dat soort zaken vaak de pareltjes zijn..
Vaak zijn de eigenaren wat ouder en niet meegegaan in de multimedia tijd...maar ondertussen wel een schat aan ervaring en vaak ook een prachtige voorraad hebben..Piet Klaassen hetzelfde verhaal.
Ik loop liever in zo n zaak te snuffelen , dan dat ik de mooie sites bezoek waar ze vaak toch hetzelfde aanbieden..

Maar inderdaad off topic ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Ik heb m'n pedaal even uit elkaar gehad en blijkbaar heb ik hetzelfde probleem als de meneer in dit topic

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?262192-Demon-Drive-agaim-(

Ze geven wel goede service volgens mij, tenminste daar lijkt het wel op na een paar topics te hebben doorgelezen.

Omhoog