Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

musiqman

#225
apr 09, 2012, 11:49 Last Edit: apr 09, 2012, 11:51 by musiqman

Maar jongens..dit pedaal heeft helemaal geen voetplaat..
Je kan hem net zo makkelijk vervoeren als het ingeklapte sonor pedaal..hij doet alleen niet klik klik als je m aan de hoop zet..Het yamaha pedaal op de foto draai je ook niet vast, het hendeltje wat je naast de spike ziet is daarvoor..je schuift het pedaal op de hoop en dan klap je dat hendeltje om..vast..
En dat minuutje meer of minder..zeg nou eerlijk Musiqman..wat voor gigs doe jij waar dat minuutje opbouw/afbouwtijd belangrijker is dan speelgevoel?


Klopt dat hendeltje was me idd ook al opgevallen, en je kan m ook zo invouwen zonder de veer te verliezen. Het is idd niet dat minuutje maar de handigheid ansich (net als de vleugelmoertjes van een cymbalstand los draaien, zo gedaan maar het is fijn dat er quicklocks zijn)

Het speelgevoel van de Sonor is idd erg fijn te noemen, maar de minpunten welke ik eerder noemde kunnen een struikelblok zijn voor het pedaal.

Robert-Jan

Als je kijkt naar het filmpje dat zie je dat de klopper stang in de 'hoogste stand" niet uitsteekt.
Het is wel zo dat sonor vrij dikke basdrumhoops heeft en ik kan me voorstellen dat bij een ander merk dat een probleem kan opleveren.
Ik heb er niet naar gekeken naar hoe de belt vast zit, maar die zou je moeten kunnen inkorten waardoor het voetblad omhoog komt, maar dat is natuurlijk niet even proberen en als t niks is weer terug..
Maar hee , het is en blijft een signature pedaal..het is echt Jojo's ding.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Casey


Joris, vind je dat er een groot verschil merkbaar is tussen chain en belt? Ik heb alleen maar die met ketting getest, misschien moet ik die met belt ook maar eens zoeken...

Geischa, weet je mss of je die Cobracoil ook (makkelijk) kunt verwijderen?

Erik, tof twee iron cobra's :) , ik vond de Eliminators eigenlijk het zwaarst spelen, maar dat zal waarschijnlijk aan de veerspanning en aan de beaters gelegen hebben.

Ik ga waarschijnlijk dinsdag ofzo nog eens naar de winkel en dan zal ik waarschijnlijk wel kiezen *D.
Bedankt voor jullie reacties btw :)


Tijdje geleden dat ik dit bericht heb gepost, maar ik wou nog even meedelen dat ik uiteindelijk voor de IC heb gekozen  :) omdat ik er gewoon beter mee overweg kon dan met de Pearl. Die verwisselbare cams van die Pearl waren voor mij ook niet echt een voordeel, uiteindelijk kies je er toch maar degene uit waarmee je het best overweg kunt.

Paul

Weet iemand wat het verschil is tussen de Yamaha FP9500 pedalen en de oude Flying Dragon?
Yamaha FP-9500C
Flying Dragon

Als ik het goed begrijp was de Flying Dragon het topmodel, en nu vervangen door de FP-9500's? Is er veel veranderd?

Jochem


Weet iemand wat het verschil is tussen de Yamaha FP9500 pedalen en de oude Flying Dragon?
Yamaha FP-9500C
Flying Dragon

Als ik het goed begrijp was de Flying Dragon het topmodel, en nu vervangen door de FP-9500's? Is er veel veranderd?

-Andere klopper
-Dunner (slanker)
-Je krijgt er een hard-case bij  :)
En hij speelt 'steviger'

82keiko

Ik heb een vraag over het spelen op de basdrumpedaal. Geen idee of dit hier hoort, misschien wel. Ik heb het volgend probleem: de klopper blijft soms gewoon steken in mijn lange broek, wat heel irritant is, je wil wel spelen maar op een bepaald ogenblik kan je niet meer verder. Ik vraag me af of nog anderen dit meemaken en hoe jullie dit oplossen. Een broek(fiets)klem? Bedankt.

Erik

Haha dat herinner ik me nog wel van vroeger. Ik speel al jaren alleen nog maar in korte broek, dan is het probleem opgelost.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Animal baars


Ik heb een vraag over het spelen op de basdrumpedaal. Geen idee of dit hier hoort, misschien wel. Ik heb het volgend probleem: de klopper blijft soms gewoon steken in mijn lange broek, wat heel irritant is, je wil wel spelen maar op een bepaald ogenblik kan je niet meer verder. Ik vraag me af of nog anderen dit meemaken en hoe jullie dit oplossen. Een broek(fiets)klem? Bedankt.


Heb het wel eens gehad ja. Je kan je broekspijp in je sok stoppen of Langere broeken kopen ;). Wat ook kan helpen is de hoek tussen klopper en vel verkleinen. Dat heeft bij mij geholpen.

rene p

het probleem van blijven hangen in broekspijp ken ik niet maar had het probleem dat als ik te snel wilde dat de klopper zover terug kwam dat het mijn scheen raakte en dus de hoek verkleint en dat heeft geholpen. ook ben ik gaan spelen met mijn hiel omhoog ipv van als ondersteuning te gebruiken en merk dat ik veel meer atack erdoor kan krijgen.

Het probleem was vanaf het begin dat ik rechtshandig ben en linksbenig en wilde toch echt met rechts de basdrum bedienen dus dat was zeker wennen.
" Im not nervous im a DRUMMER"

Nlz


Ik heb een vraag over het spelen op de basdrumpedaal. Geen idee of dit hier hoort, misschien wel. Ik heb het volgend probleem: de klopper blijft soms gewoon steken in mijn lange broek, wat heel irritant is, je wil wel spelen maar op een bepaald ogenblik kan je niet meer verder. Ik vraag me af of nog anderen dit meemaken en hoe jullie dit oplossen. Een broek(fiets)klem? Bedankt.


Of doe als Mario Goossens: voor je achter je kit gaat zitten demonstratief je voet op de bass zetten en de pijp een paar slagen omrollen. 8)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Joris

Of gewoon naakt spelen  :P

Dribbel

Tja ik ken het wel ....  ik denk dat het een kwestie is van, je klopper in controle houden is.
De hoek verkleinen kan daarbij helpen.
Yamaha recording & sabian

Anserini


Of gewoon naakt spelen  :P
Als jij je broek ook nog uit doet, dan ben je al bijna zo ver hè?  8)

Joris

Klopt maar dat was niet mijn bedoeling. Al heb ik bij gebrek aan korte broek wel eens in m'n onderbroek zitten oefenen.

rtniels

Bestaat er een dubbel basdrumpedaal die kan gesplitst worden in 2 enkele pedalen, en tevens zowel links als rechts kan opgesteld worden (slave pedaal links of rechts van main pedaal)?

harmen 18

musiqman had daar ervaring mee met een yamaha pedaal.

Paul

De Trick Pro-1 V heeft een eigen veer in de slave en master. Kwestie van de klopper in het andere pedaal zetten en de cardanas loshalen en je hebt twee pedalen. Voor zover ik weet is dat ook de enige die zo gemakkelijk om te bouwen is.

Pedalen die zo gemakkelijk om te bouwen zijn naar twee enkele, én zowel links- als rechtsvoetig te gebruiken zijn ken ik niet.

Paul

#242
jun 19, 2012, 21:08 Last Edit: jun 19, 2012, 21:13 by Paul
Heeft iemand hier ervaring met de Gibraltar Catapult? Er staat er één op Marktplaats voor een oké prijs. Ik kan het simpele systeem als Werktuigbouwer wel waarderen, maar ik lees wisselende reacties online.
http://www.thomann.de/nl/gibraltar_catapult_bass_drum_pedal.htm?sid=c152dbb29bd0ee89381f4315a70b69cc

Jenslathouwers

ik heb absoluut geen ervaring met deze pedaal , maar wil ff meedelen dat ik een andere gibraltar pedal gebruik en dat die zeer degelijk is... op gebied van degelijkheid ben ik zeer tevreden over gibraltar.  *O*
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Joris

Ik heb er in een winkel wel eens heel even op gespeeld maar kan het niet aanraden.

Paul

Over het spelgevoel lees ik uiteenlopende reacties, maar met name over de duurzaamheid van de constructie lees ik veel scepsis.

Joris

Daar gaan we weer.



  -O- :/ -O- :/ -O-

Gek genoeg speelt het nog wel prima.

animal

Een automatisch pedaal, waar vind je dat nog?
Ik zal morgen m'n eigen deamon hier is op checken.

Hammar

Ik zie het niet? leg uit svp?

Joris

Je moet ook luisteren.

Omhoog