Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Joris

Aanvankelijk werdt de 'Falcon' alleen met ketting + strap geleverd. Toen de 'Direct drive' op de markt kwam werdt ie bij de aanschaf van het pedaal meegeleverd zonder dat je er xtra voor hoefde te betalen. Diegene die al eerder een Falcon hadden aangeschaft- dus zonder Direct drive, konden alsnog deze aanschaffen voor het schappelijke prijsje van....


€66 !  8)7

http://www.thomann.de/nl/mapex_falcon_acc_dd_direct_drive.htm
Ik heb een tijdje geleden heel goedkoop 2 singles van e bay geplukt, ook met alle accessoires, direct drive, ketting en strap. Ik vond ze eerst niet zo heel bijzonder vergeleken met axis. Maar na er een tijdje mee gespeeld te hebben begin ik ze misschien wel fijner te vinden dan Axis. Ik haal er op hoge snelheid meer volume uit. 


drfill

da's cool..   een van de weinige pedalen die je in 3 versie's kan kopen..  dus..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

El Nosso

Weet iemand nog een site waar je nog Axis longboards dubbel bass pedals kunt kopen?? En ok nog beetje te betalen:)

dunDaan

Dat laatste zal wel een utopie zijn .......
Volgens mij heb ik er laatst bij Adams drumworld nog 1 zien staan, maar weet eerlijk gezegd niet meer of dat longboards waren.
En verder Ebay in de gaten houden, zoals hier
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

Een van ebay uit Amerika kopen is niet echt een handig plan, daar krijg je nog flink wat kosten overheen voor het importeren. Gewoon marktplaats in de gaten houden, vroeg of laat kom je er wel een tegen. Ik had een Axis A longboard dubbel pedaal voor 300,- van Marktplaats.

En nog een tip: koop de A serie niet X, de A serie speelt veel prettiger, iets meer instelmogelijkheden.

Joris

Voor duidelijkheid, de A heeft een variable drive lever, waardoor je feel van het pedaal kunt veranderen.

Deze:



En dit is de X, daarbij kan je alleen de veerspanning en de klopperafstand instellen.


El Nosso

Ja inderdaad,  wilde bij musiciansfriend.com een Axis Longboard kopen, was rond de 500€ maar toen ik ging afrekening kwam ik toch bijna op 800€ met al die shippings kosten en onzin..
Wilde zelf voor de X versie gaan, zijn de meningen overigens ook over verdeeld dat de A versie beter is..

Joris

Die 800,- kan je dan ook nog invoerrechten over betalen dus dan kan je er alsnog een paar honderd euro bij optellen.

Dat zijn waarschijnlijk meningen van mensen die een X hebben en het verschil niet zelf gevoeld hebben, maar oke zelf weten. Ik heb trouwens nooit gezegd dat de A Serie beter is, ik heb gezegd dat hij lekkerder speelt. Qua kwaliteit is er geen verschil, Variable drive lever in het midden speelt veeeel lekkerder dan de X serie.

Joris

Ik heb laatst rechtstreeks via Axis nog E kit hamertjes besteld, bij een bestelling van 120,- US dollar kan je dus nog eens 40,- Euro extra invoerbelasting betalen.

Leon

Bij het opbouwen van mijn kit bij ons laatste optreden schrok ik me dood toen ik mijn DW5002 uit de koffer tevoorschijn haalde. De ketting was losgeraakt van de voetplaat, een onbruikbaar pedaal dus.

Helaas ben ik zo dom om nooit een reservepedaal mee te nemen. Onze geluidsman is tijdens de opbouw (die gelukkig even mocht duren) aan het knutselen gegaan en heeft ter vervanging van de pin die er oorspronkelijk in zit een gitaarsnaar er 3 keer doorheen weten te rijgen. Zodoende kon ik toch mijn pedaal gebruiken, hoewel ik toch even een collega-drummer heb gevraagd of ik zijn pedaal als back-up naast me neer mocht zetten, mocht de snaar knappen of op een andere manier losraken. Gelukkig is dit niet gebeurd en heb ik zonder merkbaar verschil de hele show gespeeld.

Dit alles gebeurde bijna een maand geleden, en nu heb ik vrijdag weer een show maar heb ik mijn pedaal nog niet gemaakt.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan repareren? Of verwachten jullie dat er tijdens de show zo weinig druk op deze noodoplossing komt te staan dat ik nog wel een show vol kan houden zo?
De originele pin is aan 1 kant gebroken waardoor hij er zo weer af zal schuiven. Foto's hieronder:



baszuidwijk

Kun je er niet gewoon een dun boutje doorheen doen en met een borgmoer vastzetten?
Of - in de nog simpeler variant - een blauwstalen spijker doorheen schuiven en aan de ander kant ombuigen?

Leon

Kun je er niet gewoon een dun boutje doorheen doen en met een borgmoer vastzetten?
Of - in de nog simpeler variant - een blauwstalen spijker doorheen schuiven en aan de ander kant ombuigen?

Dat laatste gedaan en het ziet er in ieder geval een stuk steviger uit dan een gitaarsnaar. Lijkt me prima zo, maar is dit niet een beetje een paardenmiddel zo?


Otje

#713
jul 06, 2016, 22:13 Last Edit: jul 06, 2016, 22:21 by Otje
(   ) Lijkt me prima zo, maar is dit niet een beetje een paardenmiddel zo?
Houden zo! Als tie 't zo goed doet, niets meer aan doen.
 Keb jaren geleden is de veer van m'n baspedaal gebroken. Staan er daags later een stel oude strand/tuinstoelen bij het grof vuil. Wat denk je? met vrijwel dezelfde veren als op het pedaal.
Zo iets dergelijks
Keb er een aantal afgesloopt en degene die ik monteerde zit er na al die jaren nog steeds op. En doet z'n werk uitstekend. :+

Wil je toch je ketting reparen, de eerste de beste fietsenmaker heeft tig van die borgpennetjes
Als je t pedaal meeneemt daarnaartoe heeft er zo een nieuwe 'ïngeslagen'

Leon

Houden zo! Als tie 't zo goed doet, niets meer aan doen.
 Keb jaren geleden is de veer van m'n baspedaal gebroken. Staan er daags later een stel oude strand/tuinstoelen bij het grof vuil. Wat denk je? met vrijwel dezelfde veren als op het pedaal.
Zo iets dergelijks
Keb er een aantal afgesloopt en degene die ik monteerde zit er na al die jaren nog steeds op. En doet z'n werk uitstekend. :+

Wil je toch je ketting reparen, de eerste de beste fietsenmaker heeft tig van die borgpennetjes
Als je t pedaal meeneemt daarnaartoe heeft er zo een nieuwe 'ïngeslagen'
Haha briljant! Als het werkt, waarom niet inderdaad.

http://www.drumfactorydirect.com/index.php?main_page=product_info&cPath=85_746_749&products_id=7093
Thanks, fijne site! Hou ik in m'n achterhoofd, ik ga vrijdag de show spelen met dit spijkertje erin :)

Robert-Jan

Bestel t nou gewoon..hoef je de volgende keer ook weer niet af te vragen of je optreden aan een gitaasnaartje hangt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Oetgrunn

#716
jul 08, 2016, 10:53 Last Edit: jul 08, 2016, 11:20 by Oetgrunn
Volgens mij heeft een beetje ijzerwaren zaak wel zo'n soort pinnetje, ehm de niet kopkant klinken en klaar is Leon.
Wellicht handig om paar van die spijkers (en wat tie-raps, en duct tape) in je tas te gooien (en de volgende keer iets eerder te starten met repareren ;-)).

(Waar ik in z'n algemeenheid wel benieuwd naar ben is wat mijn medeforumleden aan reservespullen en/of noodreparatiezaken meenemen naar een optreden, ikzelf zit tot nu toe alleen nog in de repetitiefase, dus niet zo'n probleem als daar iets sneuvelt, maar een eerste optreden zit er wel aan te komen.)
Sorry, zie net dat daar al een apart topic voor is.

jamsmurf

Beetje late reactie zie ik, maar ik heb hetzelfde gehad bij m'n 5000. Oplossing: het ijzertje van een wasknijper er doorheen, beetje omgebogen en klaar :Y

Hoefnix

Gewoon die ketting echt laten repareren.. Bij de fietsenmaker of een nieuw kettinkje eraan. Je koopt een drumstel van tig duizenden/honderden euro's...

Dan kan er toch wel een ketting van 20 euro vervangen worden, een veertje van 3 euro.


Al die "oplossingen" leveren op termijn problemen op, die ketting is niet voor niets kapot gegaan. De andere schakels zijn dan ook bijna versleten.

Joris

Gewoon die ketting echt laten repareren.. Bij de fietsenmaker of een nieuw kettinkje eraan. Je koopt een drumstel van tig duizenden/honderden euro's...

Dan kan er toch wel een ketting van 20 euro vervangen worden, een veertje van 3 euro.


Al die "oplossingen" leveren op termijn problemen op, die ketting is niet voor niets kapot gegaan. De andere schakels zijn dan ook bijna versleten.
Inderdaad  :Y

Stel je zit halverwege een optreden met een kapot bassdrumpedaal, omdat een nieuwe ketting te duur was...

Drum2

De kettingen komen uit een kettingfabriek, de pedaalfabrikant neemt een stukje ketting en ze dat vast aan het plaatje onder de voetplaat met een klinknagel.
Ik zou in plaats van die klinknagel een goed passende splitpen nemen en er ook enkele in reserve houden. Zo'n splitpen kan je er overal in steken en met een schroevendraaier of tang borgen. Zie bijvoorbeeld onder voor voorbeelden:
http://elconparts.nl/50600-splitpen

Otje

Blijft me altijd verbazen, hoe , een 'op het oog' toch zo'n eenvoudig 'product tot innovatie kan leiden. En 't blijft me fascineren. Nu Dixon weer met -t 'ei van Columbus'..


dunDaan

Dat ziet erg wel tof uit. Ben benieuwd hoe het speelt
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

drfill

#723
nov 01, 2016, 09:55 Last Edit: nov 01, 2016, 10:00 by drfill
ziet er mooi uit..   jammer alleen, bij het dubbelpedaal, lijkt het dat je praktisch geen ruimte hebt om de beaters (naar rechts) te schuiven..
naar midden van het vel..  er zijn best veel pedalen waar de linkse beater teveel off center zit..   dit is dan een ander geluid.. 
(van foto's lijkt dit zo..   maar je moet het achter een bassdrum zien..   het kan meevallen dus)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Rascul

Blijft me altijd verbazen, hoe , een 'op het oog' toch zo'n eenvoudig 'product tot innovatie kan leiden. En 't blijft me fascineren. Nu Dixon weer met -t 'ei van Columbus'..


Eigenlijk is dit grosso modo hetzelfde idee als de oude squea... eh, Speed Kings, met een compressieveer - maar dan circulair ipv horizontaal.

Omhoog