Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Hier hoor ik goede verhalen over.


http://www.rolandus.com/products/kt-10/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Klopt, n.a.v. een review door djska http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=3685.msg67034#msg67034 heb ik er ook één aangeschaft.
Met een beetje geluk kun je bij Da Capo muziekhuis via hun website er nog één met 10-20% korting op de reguliere prijs kopen https://www.muziekhuisdacapo.nl/NL
Alléén vandaag nog!!


Jazz

Oke, zal eens navragen.
Vond t nogal prijzig maar met wat korting is t wel iets om over na te denken.
There is no music without jazz

baszuidwijk

Hier hoor ik goede verhalen over.

http://www.rolandus.com/products/kt-10/
Ik lees/hoor die goede verhalen ook. Mocht mijn KD-9 het een keer begeven - bijvoorbeeld dat ik ondanks de speciale beater en patches toch een keer door het 'cloth' heen trap - dan ga ik de KT-10 zeker aan een nader onderzoek onderwerpen.

Technobeat


Mooi pedaal , en het zal best goed zijn functie uitoefenen .

Voor mijzelf heb ik dan iets van ..... waar is de zichtbare beater , die zou ik toch op de één of andere manier missen .
Maar ja , ik heb wel vaker iets aparts :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Dat is wel iets wat bij mij ook meespeelt. Het zien van de klopper is toch wel n onderdeel van het geheel.
There is no music without jazz

Otje

De KT-10 is ook niet specifiek een basdrum. Tis een kicktrigger en 'om het even' wat voor sound je er aan koppelt.Wel en ideale 'ad-on' ,dat zeker Maar inderdaad, een basdrum zonder drum vind ik ook geen gezicht.

En voor een echte basdrum wil ik een fatsoenlijke klopper:

http://www.ghs-custom.de/index.html#prod1

dunDaan

Tsja, die zag ik in de laatste slagwerkkrant, € 550 voor een enkel pedaal en € 1500 voor een dubbel. pffffffffffffffff
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

Los van de looks..de kt10 speelt 10 x fijner dan een basdrumpedaal op een roland basdrum pad ala de kd85..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Dat is wel iets wat bij mij ook meespeelt. Het zien van de klopper is toch wel n onderdeel van het geheel.
Je ziet nog steeds een, weliswaar kleinere, klopper tegen het 'vel' slaan. Mij gaat het vooral om hoe het voelt en die KT-10 voelt voor mij behoorlijk echt en is gewoon heel praktisch in gebruik.

narddrums

Hallo iedereen,

Ik heb enkele jaren geleden heb ik de Pearl P902 gekocht. Ik heb er sindsdien veel plezier van gehad. (ter info: ik drum ongeveer 8 jaar nu, heb een Pearl ELX en een paar instap modellen van Zildjian en Sabian). Met pijn in het hart moet ik toegeven dat ik door gebrek aan techniek en door mijn muzieksmaak deze twin-pedaal eigenlijk niet nodig heb. Ik speel alleen maar rock,punk en af en toe hardrock maar echt profijt haal ik er niet uit. Mijn drumleraar zei al dat het na 8 jaar tijd werd voor een nieuw en kwalitatief beter drumstel maar dat zit er helaas nog niet in. Om toch mijn kunnen ten goede te doen wil ik met mijn drumpedaal een stap omhoog.

Dit wil ik doen door een goeie single pedaal te kopen van het geld (+ inleg) van mijn twinpedaal en misschien de single pedaal die ik bij dit drumstel mee kreeg. Al is het wel slim om een reserve te hebben denk ik. Om een richtlijn te geven qua prijs/kwaliteit wil ik dat het niet boven de €300,- komt. Ik zoek denk ik wel iets wat snel reageert.

Wat denken jullie van dit plan en wat voor iets raden jullie aan? (wat vinden jullie een redelijke prijs om het in de toekomst te verkopen?)

Alvast bedankt

!Dit is geen advertentie om mijn twin-pedaal te verkopen, laat dat even duidelijk zijn!
Op de wereld zijn er drummers en normale mensen. (Cesar Zuiderwijk)

Technobeat

#686
jun 28, 2015, 21:06 Last Edit: jun 28, 2015, 21:54 by Technobeat
Een goed en lekker single pedaal hoeft niet duur te zijn :N  .

Neem als voorbeeld deze : http://www.keymusic.com/nl/item/tama-hp310l-speed-cobra-single/?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist


ik heb hem zelf ook :')  ( is in prijs gedaald zie ik nu , ik heb er destijds meer voor betaald ) .
Het is een super snel en soepel pedaal met dubbele ketting en komt van Tama en dat alles voor nu slechts 85,= euro , goede deal denk ik .
Kijk maar eens op de site van Bax en Thomann wat er nog meer te koop is voor +/- 100,= euro , kun je nog mooi 200,= in de zak houden 8)  .


Correctie : De 85,= euro Speed Cobra is een junior versie , ik heb de grote uitvoering van 199,= euro .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

Nope, kies een fijn pedaal. Elk pedaal past op de Roland

Technobeat


Het is slechts een voorbeeld , en het gaat niet om een Roland set maar om een Pearl ELX :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

Euh, mijn reactie is op een vreemde manier in de verkeerde draad terechtgekomen.
Hij was voor Jazz bedoeld... sry

Joris

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met Mapex Falcon pedalen? Ben wel benieuwd hoe die direct drives spelen, misschien bestel ik binnenkort wel een setje.

Otje

Ik speel al een aantal jaren met de Mapex Falcon baspedaal. Naar volle tevredenheid. Ik heb de beschikking over ketting, strap en 'direct-drive.  Ben zelf altijd wel eentje die de strap gebruikt. De 'direct-drive vind ik daar integen  niet fijn spelen maar dat is meer een persoonlijke voorkeur. Het pedaal is  zelf is solide, geen enkele speling of slijtage tot nog toe. Een oer degelijk pedaal; 'nix meer & nix minder'!

BTW; Ik betwijfel of het nog in de winkel wordt verkocht.. .

Otje

 ;) Bijlage:
Mijn 2 huisgenootjes; Normaal gesproken is 'the Falcon' hun ergste vijand. Bij mij thuis zijn ze er enorm van gecharmeerd. Als ik aan het drummen ben lopen ze er altijd maar om heen te draaien... .

Joris

Waarschijnlijk is dit model niet meer verkrijgbaar maar een andere wel dan heb je alleen niet al die opties die jij hebt, alleen maar een, maar ik weet niet precies hoe dat zit.

Ik koop mapex rechtstreeks via de importeur, dus ik kan ze gewoon bestellen  ;)

Technobeat

Mijn 2 huisgenootjes; Normaal gesproken is 'the Falcon' hun ergste vijand. Bij mij thuis zijn ze er enorm van gecharmeerd. Als ik aan het drummen ben lopen ze er altijd maar om heen te draaien... .
Trap in je enthousiasme niet per ongeluk op het verkeerde '' pedaal '' Otje :+ .
 

Leuke foto hoor 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Hallo iedereen,

Ik heb enkele jaren geleden heb ik de Pearl P902 gekocht. Ik heb er sindsdien veel plezier van gehad. (ter info: ik drum ongeveer 8 jaar nu, heb een Pearl ELX en een paar instap modellen van Zildjian en Sabian). Met pijn in het hart moet ik toegeven dat ik door gebrek aan techniek en door mijn muzieksmaak deze twin-pedaal eigenlijk niet nodig heb. Ik speel alleen maar rock,punk en af en toe hardrock maar echt profijt haal ik er niet uit. Mijn drumleraar zei al dat het na 8 jaar tijd werd voor een nieuw en kwalitatief beter drumstel maar dat zit er helaas nog niet in. Om toch mijn kunnen ten goede te doen wil ik met mijn drumpedaal een stap omhoog.

Dit wil ik doen door een goeie single pedaal te kopen van het geld (+ inleg) van mijn twinpedaal en misschien de single pedaal die ik bij dit drumstel mee kreeg. Al is het wel slim om een reserve te hebben denk ik. Om een richtlijn te geven qua prijs/kwaliteit wil ik dat het niet boven de €300,- komt.
Niks mis met die ELX toch, zeker niet voor de muziek die je speelt.
En je kunt die P902 toch ook gewoon als single pedaal gebruiken als je as, veer en beater loskoppelt?
Koop je van die 300 euro die je nu bespaart een fijn profi-bekken!

Jazz

Hoefnix, ik heb n niet te dure pedaal aangeschaft en
t speelt heel aardig.
DW2000
Mocht ik er in de loop der tijd niet tevreden over zijn kan ik altijd nog naar een ander kijken.
There is no music without jazz

Otje

Waarschijnlijk is dit model niet meer verkrijgbaar maar een andere wel dan heb je alleen niet al die opties die jij hebt, alleen maar een, maar ik weet niet precies hoe dat zit.

Ik koop mapex rechtstreeks via de importeur, dus ik kan ze gewoon bestellen  ;)
Aanvankelijk werdt de 'Falcon' alleen met ketting + strap geleverd. Toen de 'Direct drive' op de markt kwam werdt ie bij de aanschaf van het pedaal meegeleverd zonder dat je er xtra voor hoefde te betalen. Diegene die al eerder een Falcon hadden aangeschaft- dus zonder Direct drive, konden alsnog deze aanschaffen voor het schappelijke prijsje van....


€66 !  8)7

http://www.thomann.de/nl/mapex_falcon_acc_dd_direct_drive.htm

Dribbel

#698
jun 30, 2015, 22:27 Last Edit: jun 30, 2015, 22:46 by Dribbel


Een week geleden aangeschaft. *O*  300 euro en had ik al jaren geleden moeten doen. :Y
Yamaha recording & sabian

Technobeat


Toffe trappers Dribbel :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog