Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

@Nanouk en acapolypse, mocht je voor de Axis willen gaan is dit wellicht een optie

http://link.marktplaats.nl/m828433603
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

Die zag ik ook al, betere deal kan je eigenlijk niet krijgen denk ik.

Technobeat


Vandaag een heel speciaal single bassdrum pedaal gezien van Gibraltar .

Het was géén ketting - strap of direct aangedreven pedaal maar met een soort rolletje wordt de staaf met de klopper in beweging gezet .
Heb helaas niet het typenummer opgeschreven , maar de beater was flink groter dan van andere types en merken .
Hij was niet eens super duur +/- 98,= euro dacht ik .
Op de site van Gibraltar kan ik hem niet terug vinden , ook in de catalogus van 2014 is hij niet opgenomen .

Weet iemand wat het typenummer is , en / of heeft iemand hier wel eens mee gespeeld en kan er meer over vertellen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Technobeat


Sorry voor mijn beetje late reactie Otje , idd dit is hem :Y , THX :) 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Hier heb ik hem op beeld , helaas een wat wazige YouTube video .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

acapolypse

sodeju wat een vreemd ding! Zou dat nou echt op een bepaalde manier zo fijn spelen of een geval zijn van laten-we-gewoon-'s-iets-heel-anders-proberen?

Overigens @dunDaan, thanks voor de tip, ben d'r nu alleen wat te laat bij (vakantie) 8-) 


Drum@ict

Ik heb zo een nog thuis staan. Speelt vederlicht maar mist power.

Dreamdrummer

Ik merk dat mn Pearl Demon Drive twin pedal (direct drive) wat stroever speelt de laatste tijd.
Zoieso (nodig) tijd voor onderhoud.

Om de juiste onderdelen te smeren, moet ik deze dan uit elkaar halen?
En zo ja, welke onderdelen zijn dit ?



Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

misschien moet je bij demon pedaal alleen de veerhouders eraf halen, om beter bij de
lagers te kunnen met druppelaar.. (onthoud de stand) ik gebruik naaimachine-olie (kroon)
1x per jaar hooguit..  eerst goed stofvrij maken (stofzuiger) dan neerleggen, paar druppels
in laten zakken, na 15 min. andere kant.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

sties

#660
jan 23, 2015, 17:41 Last Edit: jan 23, 2015, 17:47 by sties
Goedemiddag,

Ik ben nog best een newbie in het drummen en heb een vraagje.

k heb vandaag een bass drumpedaal aangeschaft en vroeg me af wat het nut van de bass drum klem eigenlijk is.
Want ik kom iedere keer met mn voetbord tegen die vleugelmoer aan.

Doe ik iets verkeerd of hoort dit :)?

Paul

De klem zorgt ervoor dat het pedaal aan de bassdrum vast blijft zitten, anders schuift het pedaal alle kanten op.
Als het voetbord tegen de moet aan komt, staat het voetbord waarschijnlijk te laag afgesteld. Dat is bij elk pedaal in te stellen, alleen per type pedaal verschilt nog wel eens hoe. Welk pedaal heb je gekocht? Dan kunnen wij je wel vertellen hoe je het op kan lossen ;)

sties

#662
jan 23, 2015, 18:12 Last Edit: jan 23, 2015, 18:16 by sties
Ik heb de pearl p-930 demonater gekocht

djska

het kan ook zijn dat je beater nu behoorlijk ver voor de as het vel raakt. Stel de poten van de bassdrum dan zo in dat deze iets naar je toe gekanteld staat.

sties

Het was idd het voetbord wat te laag stond afgesteld.

bedankt voor jullie snelle reacties/hulp :)

Paul

#665
jan 24, 2015, 00:47 Last Edit: jan 24, 2015, 00:48 by Paul

het kan ook zijn dat je beater nu behoorlijk ver voor de as het vel raakt. Stel de poten van de bassdrum dan zo in dat deze iets naar je toe gekanteld staat.

Dat zou niet hoeven, tenzij de hoop belachelijk diep is.
Bassdrum recht geeft het beste geluid, want geen spanning op de hoops.

Sties, mooi dat het is opgelost!

Fakir

Hallo,
Om dit topic weer leven in te blazen: wie geeft er een goede hint voor basdrumpedalen. Het zit zo: ik had een prima pedaal maar heb nu een redelijk nieuw drumstel met nieuwe pedalen (2 bassdrums dus ook 2 pedalen.) maar de pedalen vind ik  niet zo geweldig spelen. Heeft iemand een tip voor goede enkele pedalen?? Bij voorkeur niet te duur want ik moet er 2 kopen :/

FoREVer


Hallo,
Om dit topic weer leven in te blazen: wie geeft er een goede hint voor basdrumpedalen. Het zit zo: ik had een prima pedaal maar heb nu een redelijk nieuw drumstel met nieuwe pedalen (2 bassdrums dus ook 2 pedalen.) maar de pedalen vind ik  niet zo geweldig spelen. Heeft iemand een tip voor goede enkele pedalen?? Bij voorkeur niet te duur want ik moet er 2 kopen :/


Nieuwste pedalen van pearl of tama (rond 70-90) euro zijn altijd goed
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drfill

ik zou het eens vragen aan degene die in je signature staat, fakir..
die kan je prima helpen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

MatiZ

Ja of even naar een van de grotere muziekwinkels gaan (Keymusic, Bax, Music-allin) daar kun je naar hartelust pedalen proberen. Ik wordt momenteel wel enthousiast van Gibraltar pedalen, oerdegelijk en niet (te)duur...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Fakir


Fakir


baszuidwijk


Bedankt! (Sorry voor de laatheid)

@Matiz je bedoeld deze?
http://www.bax-shop.nl/enkel-drumpedaal/gibraltar-hardware-4711sc-enkel-ketting-pedaal?gclid=CPmZgNuZxMQCFUvLtAod2XAALw


Ik zou er dan wel een kopen met een baseplate in plaats van die stangetjes. De baseplate is stabieler en heeft bovendien klittenband eronder waardoor je pedaal werkelijk super vast staat.

MatiZ

@Fakir:
http://www.bax-shop.nl/enkel-drumpedaal/gibraltar-hardware-6711s-enkel-bassdrumpedaal/product-details.html

Deze bijvoorbeeld.. dual chain, baseplate en anders heb je nog een direct drive maar daar moetje van houden imho...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Jazz

Ik moet n nieuw baspedaal aanschaffen voor mn nieuwe Roland.
Vraag mij af, kan ik welk pedaal dan ook kiezen of moet ik me aan de Roland houden ?
There is no music without jazz

Omhoog