Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

musiqman

In Amsterdam en ongeving heb je:

Muller.  Dijman Muziek. Hampe en Berkel. Drumland. Piet Klaassen.

Eventueel ook Cash Converters Oost, Centraal en West.

kasper169


In Amsterdam en ongeving heb je:

Muller.  Dijman Muziek. Hampe en Berkel. Drumland. Piet Klaassen.

Eventueel ook Cash Converters Oost, Centraal en West.

Je hebt ook nog soundshop, ook een goede winkel in mijn ogen.

musiqman

 Amstelveense weg toch? Ja die idd ook

Robert-Jan

Hampe en cash converters zijn nou geen zaken waar je eens lekker pedalen kan testen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Ze hebben ze. Niet veel maar het was meer waar in amsterdam je pedalen hebt en kan proberen.  Dat was mijn insteek :)

Robert-Jan

De vraag was 'Wie kan mij adviseren waar ik pedalen uit kan proberen dus kan 'voelen'?'

Dat is bij cash converters zeker niet het geval,bij Hampe is het aanbod uiterst beperkt en best zonde van de tijd dan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Maar bij beide kan het (zoals je zegt beperkt of is er weinig keus, maar het kan)

Robert-Jan

Ja? Hebben ze bij de cash converter standaard een bassdrum of oefenpad staan zodat je eens flink kan testen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

jozwf

Sowieso cash converters.... brrrrr...

nanouk

Ja ik zoek specifiek een winkel met veel aanbod omdat ik geen idee nog heb.
Zat zelf te denken om naar Drumland te gaan als het op een zaterdag wat minder weer is.
Ik wil wel es zien waarom 1 pedaal 600 kost en het volgende 200 (en nee dan niet in specs maar in feel) :)

Robert-Jan

Dat is de beste optie in de buurt van A'dam.. :Y
Bedenk wel dat juist die specs heel veel verschil kunnen maken in de feel..je hebt veel meer instelmogelijkheden dan.
Ik word daar persoonlijk altijd knettergek van, omdat ik dan denk..nou misschien als ik dat veertje zus en die weer zo dan..maar goed .. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman

Precies wat Robert-Jan zegt. Overkill aan opties is niet altijd beter, wel duurder en je gaat je zorgen maken terwijl het niet nodig is. Momenteel zijn er voor relatief weinig geld al heel goede eenvoudigere pedalen te krijgen die prima zijn.

Nozols

hoi allemaal,

ik ben aan het kijken voor een dubbel bass pedaal en kwam de dw5000 tegen.
wat is nu het verschil tussen de DW5002ad4 en DW5002ad3?! want die schelen nog al veel in prijs.




Rick


hoi allemaal,

ik ben aan het kijken voor een dubbel bass pedaal en kwam de dw5000 tegen.
wat is nu het verschil tussen de DW5002ad4 en DW5002ad3?! want die schelen nog al veel in prijs.


De AD3 is discontinued, die gaat daarom voor een "oprotprijs" weg. De AD4 heeft weer wat nieuwe technische snufjes waardoor de veren langer mee gaan en beter contact maakt met je bassdrumhoop en altijd vlak op de grond staat.

acapolypse


In Amsterdam en ongeving heb je:

Muller.  Dijman Muziek. Hampe en Berkel. Drumland. Piet Klaassen.

Eventueel ook Cash Converters Oost, Centraal en West.


Heeft iemand hier toevallig ook wat weet over voor omgeving gelderland/brabant? Zit nu ook al tijden te zoeken naar een winkel waar ik wat leuke pedalen tegen mekaar weg kan spelen.

Technobeat

#640
jul 02, 2014, 20:52 Last Edit: jul 02, 2014, 20:53 by Technobeat
In Wijchen ( Gelderland ) zit Schreeven Brass , en zij verkopen ook Drumstellen en aanverwante artikelen .

http://www.schreeven.nl/content/9-openingstijden



En in Beek / Ubbergen ( ook Gelderland ) zit de firma Stockenhof met een uitgebreide Drumafdeling .

http://www.stockenhofmusic.com
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

willem4130

Ik vind Schreeven een leuke winkel met super vriendelijk personeel. Kom er iedere maand nog wel een keer (ondanks dat ik nu in Amsterdam woon) en omdat ze je vanalles laten testen laat ik er vaak ook nog wel redelijk wat geld achter  :Y Service mag beloond worden.

Ze hebben echter niet overdreven veel pedalen op voorraad. Tenminste, welke zou je willen vergelijken?

Ik zou als ik jou was even bellen, voordat je er blind naartoe rijdt, om te vragen wat ze momenteel hebben staan. Volgens mij hebben ze nog wel een Demon drive en Mapex Falcon's staan qua high-end pedalen maar daar houdt het voor wat dat segment betreft ook wel mee op.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Machiel

Grote kans dat als je naar Vancore in Joure gaat dat alle pedalen die je kent, en dan nog een paar opgesteld staan.

Is misschien wel een eind rijden voor je, maar dan kun je wel alles uitproberen wat je wilt :)
Neem mij vooral niet te serieus.

acapolypse

#643
jul 03, 2014, 11:10 Last Edit: jul 03, 2014, 11:15 by acapolypse
Ha, dat komt mooi uit. Wijchen en Beek zijn beide op zo ongeveer fietsafstand (niet dat ik niet alsnog de auto pak, maar toch). Zal het in dat geval niet zo erg vinden om er zonder voor-onderzoek naar toe te gaan.

Wat betreft wat ik zoek, ik hoor veel goeds van axis en de speedcobra, die wil ik dolgraag 's testen, maar andere dingen die er pro uitzien wil ik ook wel bekijken.

En inderdaad, Joure is wel een stukje rijden o.O </understatement>
klinkt als een vette zaak, maar ik ga eerst nog wat dichter bij huis zoeken.

Joris

Als je voor Axis gaat koop dan wel de A serie en niet de X, tenminste als ze die uberhaupt hebben.

acapolypse

enige verschil is toch 'n beetje de adjustability? alsin, wat meer bij A ?

Joris

Juist en dat is precies wat hem net even iets lekkerder doet spelen, maar dat is mijn mening uiteraard.

acapolypse

Daar kan ik wel mee inkomen. Moet zeggen dat ik tot nu toe niet heel erg adjustable pedalen heb.

Probleem met zulke dingen vind ik wel dat je hem dan wel eeuwig uit kan proberen, maar als je kan blijven klooien met instelling kan je ook wel blijven aanpassen. Maakt 't voor mij altijd lastig om 'n knoop door te hakken welke nou fijner is. Maja, voor 'n high-end pedaal mag je wel effe wat tijd uittrekken  :)

Joris

Dat is op een Axis het enige wat je kan instellen samen met de klopperafstand en de veerspanning, dat valt dus wel wat mee.

Het gaat sowieso tot op zekere hoogte niet zo om de instellingen, gewoon maximaal oefenen dan kan je het waarschijnlijk op bijna elk pedaal wel.

acapolypse

Mee eens. 't gaat uiteindelijk niet om 't materiaal maar om de voeten. (dat weerhoud me d'r echter niet van om er flink in te investeren  :) )

Omhoog