Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Als een eerste pedaal vond ik het veel instellingen hebben. Just my 2 cents, nothing more :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Ja oke, je eerste pedaal moet sowieso een goedkoop strontding zijn. Dan kan je daarna wel een fatsoenlijk pedaal kopen.

:P

drfill

haha.. een strontding.. ..
pearl eliminator vond ik gewoon beter aanvoelen dan iron cobra..
soepel maar toch wat onder je voeten.. (blue cams, belt)
ik denk dat je hier eerder controle op hebt, als met cobra's
(als je begint met dubbelpedaal).. maar het kan best anders zijn..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

Ik denk dat ic's juist makkelijker spelen als je net begint en vooral simpele trage dingen speelt, maar oke hang ook allemaal van de instellingen af.

drfill

ok..  ik was nooit een tama pedaal fan .. vind de beaters ook te klein..
dus ben altijd geneigd te zeggen : pearl of dw ..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Geloof nou maar niet dat je als je begint met dubbele bas spelen je instelling opeens maakt dat je iets wel kan spelen.. ;)

Die cobra is meer dan prima om mee te beginnen...als je een linkshandige opstelling hebt natuurlijk
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dunDaan

Precies RJ :Y, als beginneling zullen die instelmogelijkheden je waarschijnlijk aan je r**t roesten en ook niet veel uitmaken bij of je iets wel of niet kunt spelen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Thijs

Toch helpt een goede instelling wel degelijk om iets nieuws onder de knie te krijgen ;)

Rick

#608
mrt 13, 2014, 02:12 Last Edit: mrt 13, 2014, 02:13 by Rick

Veel instellingen op een Iron cobra?? Dat valt wel wat mee.

En dat je iets beter op een Eliminator dan op een ic leert mag je wel even uitleggen, want daar zie ik de logica niet van in.


Ik denk dat hij er op doelt dat out of the box een eliminator iets lichter speelt dan een Iron Cobra. Hoewel dit verschil met de juiste pedaal instellingen wel erg minimaal is.

drfill

in een bepaalde prijsklasse (boven 300 euro zeker) worden de verschillen ook klein,
maar als ik Kasper z'n vraag eerlijk moet beantwoorden.. ja, die tama is een goed pedaal..
maar verwisselbare cams, perfect gewicht 4-way beaters, straps.. het is toch een
superpedaal pearl 2002B  -O-
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kasper169

1.Dus als ik het goed begrijp zijn de meningen verschillend. sommige zeggen de ic en de andere zeggen weer pearl elimimator (denk dat je het zo schrijft). ik ga een keer naar de muziekwinkel en test ze allebei uit.
2. in nog geen 2 dagen al hartstikke veel antwoorden. bedankt daarvoor!
3. euhm... Wat is een 4 way beater?

Rick


maar verwisselbare cams, perfect gewicht 4-way beaters, straps.. het is toch een
superpedaal pearl 2002B  -O-


Plastic washers tussen je hielplaat en je footboard die je in de loop van tijd onnodig kapot trapt en speling creeert...

drfill

hahaha..
welk pedaal je ook koopt.. kasper.. oefen in het begin ook 'zonder' pedaal je timing,
gewoon op de grond.. 16-en en triplets met metronoom.. verschillende tempo's.. succes..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris


Plastic washers tussen je hielplaat en je footboard die je in de loop van tijd onnodig kapot trapt en speling creeert...


Ik heb jaren op eliminators gespeeld en er komt naar verloop van tijd inderdaad speling op het footboard, maar ze gaan niet kapot. Superpedaal, beter dan demondrives!

Technobeat

2. in nog geen 2 dagen al hartstikke veel antwoorden. bedankt daarvoor!



Dat is nu het verschil tussen HET Drum-Forum en andere :')  :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kasper169

#615
mrt 19, 2014, 21:45 Last Edit: mrt 19, 2014, 21:46 by kasper169
ik vind het hier helemaal geweldig. wat ik wel jammer vindt is dat de sfeer wat minder gezellig is dan bij de andere forums (geen drum forums). misschien een leuk idee om verschillende spelletjes te maken zoals iets waarvan iemand een foto neer zet van een drumstel of bekken of zoiets, en dat de andere het moeten raden. als je het goed heb geraden dat je dan 1 punt krijgt. en dan spreek je een bepaald aantal punten af wanner iemand heeft gewonnen. voorbeeld: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=104602

Nijlpaard

#616
mrt 19, 2014, 21:55 Last Edit: mrt 19, 2014, 21:58 by Nijlpaard
Asjeblieft, voor dat soort sfeer ga ik wel naar de soos. No offence
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

willem4130

Omdat de door mij hierboven genoemde Yamaha fp9315 door niemand meer geleverd kon worden, heb ik mijn zoektocht naar het ideale pedaal vervolgd en zo kwam ik uit de Speed Cobra van Tama.

In eerste instantie stond dit pedaal niet eens op mijn short-list (ik was niet op zoek naar een retesnel pedaal met hi-tech feel) maar na er even op gespeeld te hebben was ik meteen verkocht.

Heb hem inmiddels een aantal weken en ben er zeer tevreden over!

Wat me meteen opviel was het lange footboard. Aangezien ik regelmatig heel-toe speel (heb nou eenmaal zo doubles leren spelen) is dit een hele zware pré. Kon ze er meteen uitknallen zonder ook maar iets te hoeven wennen.

Het tweede wat me opviel is het volume wat je er met veel gemak uit kan halen. In een van de mijn bands waar ik vrij stevig moet spelen had ik wel eens moeite om mijn bass spel overeind te houden. Met dit pedaal gaat het met groots gemak. Daarentegen gaat zacht spelen net zo gemakkelijk, en beiden voelen even natuurlijk.

Een derde voordeel was dat ook op gladde vloeren/podiumdelen de bassdrum heel goed blijft staan, zonder gebruik van spikes, tape, kleedjes e.d. Hier had ik in het verleden ieder optreden problemen mee (Eliminator). Wat ik ook probeerde, mijn Eliminator verschoof t.o.v. mijn bassdrum. Met de Speed Cobra geen enkele keer problemen mee gehad (nu stuk of 6 gigs mee gedaan).

Tenslotte speelt het ongelooflijk soepel maar zonder dat het onnatuurlijk aanvoelt. Pedalen als de Demon Drive en de varianten van Axis spelen natuurlijk ook erg soepel maar naar mijn mening te 'plastisch'. Heb ik met de Speed Cobra absoluut geen last van.

Voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe pedaal zou mijn advies zijn om er zeker even op te gaan spelen. Wellicht dat het heel even wennen is (footboard is toch een stukje langer dan die van de meeste andere pedalen) maar binnen no-time voelt het als een verlenging van je voet.

Kan nu voor het eerst echt ontspannen spelen zonder onevenredig veel gefocussed to hoeven zijn op mijn bassdrumwerk.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

dunDaan

Helemaal mee eens. Ik heb meer dan 15 jaar op DW5000 twin gespeeld, nu sinds een aantal maanden op de Speedcobra, ik wil niet meer terug, heerlijk gewoon.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Rick

Ik heb het juist andersom. Ik kon maar niet wennen aan een speedcobra, te licht. DW9000 was ook te licht voor me. Nu speel ik al een jaar met veel plezier op een Sonor Giant Step. Ik wil ook niet meer terug.

Ik moet wel zeggen dat ik dubbels speel door mijn voet naar voren te schuiven over het footboard. De zogeheten "slide" techniek. Het Sonor pedaal geeft mij de perfecte balans tussen terugvering, souplesse en power waar ik in een pedaal naar op zoek was. Een pedaalmag van mij wel een beetje "weerstand" bieden. Een soort Camco idee maar dan net wat logger en met iets meer power. Een beetje de crossover tussen de DW9000 en DW5000 die voor mijn gevoel weer net te log was.

Technobeat


Helemaal met Willem eens , de Speedcobra is een heerlijk pedaal , erg soepel en degelijk gebouwd .
Ook het langere footboard kan ik waarderen , je hebt echt iets onder je voet .
Maar goed dat Rick niet helemaal tevreden was over de Speedcobra , kon daarom mooi hierheen verhuizen , nog bedankt Rick :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

Ik speel ook al zo'n beetje een jaar met de Speedcobra en ben er erg tevreden over! Heerlijk soepel, en het voetblad is precies groot genoeg voor mijn lange voeten :)

Rick


Maar goed dat Rick niet helemaal tevreden was over de Speedcobra , kon daarom mooi hierheen verhuizen , nog bedankt Rick :) .


De een z'n dood is een ander z'n brood. Zo kunnen we elkaar een beetje helpen  ;)

nanouk

Ik speel sinds mijn 13e op mijn maxwell twin pedaaltje. Inmiddels ben ik 26 en heeft het beestje echt FLINK zijn geld opgeleverd (2 albums en meerdere tours verder). Hij doet het nog steeds prima, maar het in en uit elkaar schroeven gaat niet meer helemaal lekker (niet zo gek gezien ik dat minstens 1 keer in de week doe en dus al jaar in jaar uit). Ik heb al meerdere keren gekeken voor een nieuwe pedaal maar vind het dan vaak zo moeilijk dat ik voorlopig niets besluit te doen.

Nu ik een vast inkomen heb en weer wat geld heb om mee te spelen wil ik de zoektocht opnieuw oppakken (ook met oog op de nieuwe cd die er aan zit te komen en het vele spelen dat daar weer aan vast zit). Wie kan mij adviseren waar ik pedalen uit kan proberen dus kan 'voelen'. Ik woon in amsterdam maar wil er best een stukje voor rijden..

Animal baars

Rotterdam Drum Departement heeft een heel aantal pedalen opgesteld staan (mits je geen 010-vrees hebt :+ )
In Amsterdam heb je Müller Muziek zitten (Raadhuisstraat 43), maar daar ben ik al een tijd niet meer geweest dus geen idee of daar veel te zien is.

Omhoog