Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Rick

Probeer je slave pedaal eens links van je hihat neer te zetten?

Jenslathouwers


Probeer je slave pedaal eens links van je hihat neer te zetten?


Dat probeert hij inderdaad ;)

Ik heb een gibraltar avenger 6611 db gehad, daarmee kon ik mijn slave pedal vrij vlot links van mijn hi-hat pedaal zetten. Met de 2 pedalen die je aanhaalt heb ik geen ervaring dus daar kan ik mij niet over uitspreken :)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

ppm5261

Hoi mededrummer/drumsters,

Ik zit met een groot dilemma. Ik heb een oud Pearl twinpedaal, de P-100,

waar ik redelijk snel mee ben. Maar wel in redelijke staat, alleen een schroefje van de twee op de drive-shaft bij het hoofdpedaal is dol. Maar dit is wel te vervangen.
Nu kan ik een gebruikte, zgan, DW 5000 AD3 (=accelerator) kopen, voor minder dan de helft van de nieuwprijs.

Ik weet het, Speed is in de Feet, maar toch. De DW heeft een dubbele ketting per pedaal, en heeft een goede reputatie, denk ik.
Wat zouden jullie doen, wat zijn jullie ervaringen met Pearl en DW, want het kost natuurlijk wel wat.

Met vriendelijke roffel,
Paul

Otje

Nou PPM , mocht je toe zijn aan een opwaardering van je drumhardware dan is dit zeker de moeite waard. Vroeg of laat doe je het waarschijnlijk toch.. . En dit lijkt me een goeie deal. De '5000'serie staat hoog aangeschreven (ik denk wat DW betreft net onder de '9000'serie; Ik zie vaak dat drummers met meerdere DW pedalen de '5'+ de '9' naast elkaar gebruiken) Overigens is de Pearl een goeie reserve, en zou ik h'm houden als zodanig: eenvoudig maar doelmatig.

ppm5261

Dankjewel Otje,

maar wat upgrade je dan. Kun je me wat meer uitleggen?

mvg
Paul

drum1964

Ik heb beide pedalen, en kan je vertellen dat de DW 5000 stukken beter is dan de Pearl P-100.
Wat Otje bedoelde is dat de DW 5000 een  kwalitatief beter en soepeler pedaal is met meer afstelmogelijkheden t.o.v de p-100.
Dat komt door betere rol/kogellagers, scharnieren, cardanas, dubbele ketting enz.

Wel even opletten dat er niet teveel speling op de kruiskoppelingen van de cardanas zit.
Dat kan je controleren door het kamwiel van het slavepedaal waar de ketting over loopt vast te houden met één hand, terwijl je met je andere hand de linkse beater naar voor en achter probeert te bewegen.
Als dat allemaal ok is zou ik niet twijfelen.



Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Otje

Nou PMM, over úpdaten gesproken; ik heb de laatste post van je een beetje zitten bekijken: zo te zien en te lezen ben je al aardig op weg. Acoustische drums ben in niet zo ingewijd. Maar wat ik kon zien op de foto's was je hardware al redelijk van het zware caliber: Mogelijk een wat andere hihat stand en/of drumkruk. Comfort is het belangrijst m.i.. Ik laat verder maar aan experts over. (Misschien is het wel net zoiets als met een woonhuis; het is eigenlijk nooit af. En is het dat wel dan is het tijd om te verhuizen..)  :z

dunDaan

Naar mijn ervaring is de DW wel wat logger dan de pearl, en dus kost het wellicht ff wat tijd om daaraan te wennen. Waarschijnlijk verlies je in het begin wat snelheid, maar dat heb je redelijk snel weer terug verwacht ik.
Kwalitatief is de DW wel een behoorlijke stap voorwaarts.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hoefnix

#558
dec 13, 2013, 22:55 Last Edit: dec 13, 2013, 23:03 by Hoefnix
Naar welke pedalen zou ik naar moeten kijken als ik een enkel, soepel basdrumpedaal zoek?
Ik overweeg directdrive maar weet het nog niet zeker..

ca. 200 euro.

djska


Naar welke pedalen zou ik naar moeten kijken als ik een enkel, soepel basdrumpedaal zoek?
Ik overweeg directdrive maar weet het nog niet zeker..

ca. 200 euro.

Ik kan deze aanroepen: Gibraltar 9611DD. Lekker soepel, stil, goede lagers, uitgebreid instelbaar.
http://www.gibraltarhardware.com/?fa=detail&mid=1145&sid=689&cid=26

Joris

#560
dec 13, 2013, 23:19 Last Edit: dec 13, 2013, 23:19 by Joris
Dan zou ik eerder een demon drive nemen, beetje meer opties qua instellingen, tenminste als je dat uberhaupt een voordeel vindt.

http://link.marktplaats.nl/737771374

Otje

#561
dec 14, 2013, 09:32 Last Edit: dec 14, 2013, 09:42 by Otje

Ik overweeg directdrive maar weet het nog niet zeker..

ca. 200 euro.


Ik dacht aanvankelijk dat 'directdrive' een verbetering zal zijn, maar dat viel effe zwaar tegen. Gelukkig had ik bij het pedaal* dat ik kocht naast de directdrive, ketting en strap bijgeleverd. Zo kon ik (en kan ik nog steeds) uitproberen wat voor mij het fijnst speelt. Vooralsnog is het bij de 'strap' gebleven. Ik weet niet of je die keuze ook heb bij de Gibraltar. Want valt het tegen en kan je de aandrijving niet verwisselen dan moet je wéer een ander pedaal aanschaffen...
*

Paul


Naar welke pedalen zou ik naar moeten kijken als ik een enkel, soepel basdrumpedaal zoek?
Ik overweeg directdrive maar weet het nog niet zeker..

ca. 200 euro.

Yamaha Flying Dragon. Of onder de nieuwe naam: FP-9500D.
Op les speel ik op een Axis A direct-drive, dat beviel me dusdanig goed dat ik mijn IC Rolling heb ingeruild voor een Flying Dragon. Het was even wennen, een direct-drive speelt heel soepel en direct, maar nu vind ik het erg fijn.

dunDaan


Naar welke pedalen zou ik naar moeten kijken als ik een enkel, soepel basdrumpedaal zoek?
Ik overweeg directdrive maar weet het nog niet zeker..

ca. 200 euro.

Of dat pedaal wat Sonor in samenwerking met Jojo Mayer heeft gemaakt (kan ff niet op de naam komen), schijnt ook een heerlijk pedaal te zijn
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ppm5261

#565
dec 15, 2013, 00:26 Last Edit: dec 15, 2013, 00:27 by ppm5261
Sjezus, wat een gezwets van Nijlpaard!   Wat te bewijzen .....


Harre

Beetje OT, maar als je het niet begrijpt mag je het gezwets noemen. Makkelijker is om er gewoon even naar te vragen, dan steek je er misschien nog iets van op...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

ppm5261


Nijlpaard

#568
dec 15, 2013, 06:41 Last Edit: dec 15, 2013, 06:43 by Nijlpaard

Sjezus, wat een gezwets van Nijlpaard!   Wat te bewijzen .....


Eeeh, sorry :?

Ik post in antwoord op dunDaan's post een link naar de site van het pedaal waar hij het over heeft en dan krijg je dit ?

Prima kerel, ook goed. Geef ik je gewoon geen info weer :W
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska


Eeeh, sorry :?

Ik post in antwoord op dunDaan's post een link naar de site van het pedaal waar hij het over heeft en dan krijg je dit ?

Prima kerel, ook goed. Geef ik je gewoon geen info weer :W

bedoelde ppm5261 misschien dat niet Nijlpaard, maar Jojo zwetst over het pedaal?

Robert-Jan


Sjezus, wat een gezwets van Nijlpaard!   Wat te bewijzen .....


Zeg.. Doe eens niet op die toon.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

En weer terug naar het onderwerp..

Dank voor de suggesties: het yamaha pedaal (Paul) en het Pearl pedaal (Joris) ga ik een beter bekijken.
Thankssss!

Paul

#572
dec 15, 2013, 13:51 Last Edit: dec 15, 2013, 13:53 by Paul

bedoelde ppm5261 misschien dat niet Nijlpaard, maar Jojo zwetst over het pedaal?

Volgens mij doelt ppm5261 op het onderschrift van Nijlpaard. Maar hier is niet de plek om daarover te discussiëren, laat staan op deze toon.

@Hoefnix
Vergeet het Jojo Mayer 'Perfect Balance' pedaal dus ook niet. Die is hierboven een beetje ondergesneeuwd.
Eventueel zou je ook naar een Ludwig Speedking kunnen kijken, maar de remakes daarvan zijn echt belachelijk duur.

ppm5261

Ja dat klopt Paul.

Maar je hebt gelijk, de bijdrage blijft het belangrijkste.
Ik stoorde me een beetje aan dat onderschrift.
No hard feelings Nijlpaard

Met vriendelijke roffel,
Paul

Otje

Drumcollega's; ik kan de laatste tijd maar niet genoeg kracht zetten op het base-pedaal. Het is veel te pover wat ik ten gehore breng. Ik speel 'heel down'. De 'heel-up' methode is helaas geen optie voor mij. Wellicht is een ander type pedaal proberen. (mijn huidige pedaal =afgebeeld elders op deze pagina) Misschien  een 'longboard pedal'. Kan ik daar het verschil mee maken, dus wat meer kracht zetten? Zijn er pedalen die met kop en schouders boven anderen uitsteken als het om krachtoverbrenging gaat? Axis wellicht? andere gegadigden?

Omhoog