Gehoorbescherming

Gestart door Dezain, jan 22, 2012, 19:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Ik zegen nog steeds de dag dat mijn in-ears van paQ binnenkwamen; wat een verademing om gewoon lekker te kunnen spelen zonder daarna met een piep in je oren in bed te liggen.
Gelukkig heb ik in de voorliggende jaren geen echte gehoorschade opgelopen, maar het had heel anders kunnen zijn. Ik ken legio muzikanten die een continue piep in hun oren hebben en tot op het bot spijt hebben dat ze geen (betere) gehoorbescherming hebben gebruikt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

drum1964

Mijn vaste geluidsman zegt altijd " als je herrie op het podium wil, zoek je maar iemand anders ".
Ik kan hem geen ongelijk geven.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Jenslathouwers

Ik heb toen ik begon met drumles heel wat jaren gespeeld met watjes in mijn oren. Niet ideaal, maar toch al van begin de gewoonte aangeleerd om 'het niet zonder bescherming te doen'  :+

Later dan de welgekende rode koptelefoon van op de werf gebruikt als bescherming en sinds enkele jaren speel ik met variphone oordoppen die ik van mijn ouders gekregen heb. Ook bij het feesten heb ik altijd mijn doppen in als er luide muziek is, sommige mensen lachen erom, maar lopen dan de dag erna te klagen over de piep in hun oren, dan is het mijn beurt om te lachen ( hoewel ik het uiteraard niemand toewens)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Technobeat


Als je regelmatig een piep hoort is het eigenlijk al een beetje te laat , en het is helaas een onomkeerbaar proces .
Het is alleen te voorkomen , niet te genezen . :N
Dus gehoorbescherming is beslist niet overbodig bij discotheek en andere harde muziek gelegenheden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Def-11

Wel grappig ... ze gebruiken dezelfde basis lijkt het .... Vic Firth SIH1 en Peltor Optime I opvouwbaar SNR 28dB...

http://www.bax-shop.nl/drum-hoofdtelefoons/vic-firth-sih1-isolerende-hoofdtelefoon/product-details.html

http://www.oordopjesonline.nl/peltor-optime-i-opvouwbaar.html


Machiel

Ik zat nog even op het oude drumforum te zoeken naar interessante topics.

Check!
Neem mij vooral niet te serieus.

Bartje

Voor onze zoon van 11 op zoek naar gehoorbescherming tijdens drumles. Gevalletje moeilijk want erg prikkelgevoelig en wanneer iets niet prettig zit gebruikt hij het niet.
Die parapluutjes, ook maat voor kinderen, zitten hem niet lekker, steeds friemelen in en uit op een gegeven moment laat hij ze "per ongeluk" vallen. Van die grote klus-kleppen vind hij ook absoluut niks.
Nu heb ik vroeger wel eens bij mijn walkman (tja nu zal dat Ipod zijn...) een soort dopjes gehad die in je oor gaan maar wel vast zaten aan een "boogje" op je hoofd, voor muziek luisteren bestaan die volgens mij nog.
Bestaat dat ook met een versie voor gehoorbescherming?
Moeder van jonge drummer en gitarist

Bartje

Moeder van jonge drummer en gitarist

Technobeat


Beter dan niets , hopelijk vindt je zoon het '' cool '' genoeg om te dragen :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

Nee dit zijn herriestoppers.  Je kunt beter iets zoeken met een filtertje zodat je ook nog iets hoort van dynamiek, details en stemmen.

Joris

Ik ga tegenwoordig gewoon voor de maximale demping, anders ben ik bang dat ik op gegeven moment niet veel meer hoor, alleen piiiiieeeepppppp, voor altijd.

Bartje

Ja dat snap ik herrie weg maar wel de muziek erin, iemand een tip maar het gaat me ook meer om het "model" geen losse dopjes dus of met een koordje.
Cool is gelukkig nog geen issue
Moeder van jonge drummer en gitarist

dunDaan

Hmm, ik zou er toch wat strenger in zijn: "Jij geen oordoppen, dan ook geen drumles" ....
Ik heb ook 2 hummelkes die daar in het begin ook moeite mee hadden, maar beter niet drummen dan het gehoor kapot, dus als ze willen drummen (vooralsnog "rammen" :6) gaan de gehoorbeschermers op (in dit geval van die mega oorwarmers die ze in de bouw gebruiken  8)7) ) en anders wordt er niet gedrumd.
Gelukkig zijn er tegenwoordig legio mogelijkheden, en zoals paQ aangeeft is een oorbescherming met een filtertje hiervoor een goede oplossing.
Deze bijvoorbeeld
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

#88
jan 15, 2015, 02:33 Last Edit: jan 15, 2015, 10:31 by Joris
Als ik kinderen zou hebben zou ik daar ook wel even moeilijk over doen, wat dunDaan zegt  :Y

willem4130


Ja dat snap ik herrie weg maar wel de muziek erin, iemand een tip maar het gaat me ook meer om het "model" geen losse dopjes dus of met een koordje.
Cool is gelukkig nog geen issue


Als ik je goed begrijp zoek je dan een koptelefoon die ook behoorlijk het omgevingen-/drumgeluid dempt?

In dat geval zoiets:
http://www.bax-shop.nl/drum-hoofdtelefoons/vic-firth-sih1-isolerende-hoofdtelefoon/product-details.html

Heeft weliswaar hetzelfde model als zo'n 'bouwbeschermer' maar ik zou inderdaad ook meer sturen op 'graag of helemaal niet'. Kleine disclaimer: ik heb geen kinderen  :X
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Paul

#90
jan 15, 2015, 15:33 Last Edit: jan 15, 2015, 15:34 by Paul
Ik zou er ook streng in zijn, beter dat het vroeg wordt aangeleerd. Op mijn 16e was ik ook de enige in de (metal)band met oordoppen in, heeft lang geduurd totdat de rest besefte dat die piep in je oren na de repetitie niet goed was.

Zo te lezen heb je de universele beschermers die dunDaan linkt, al geprobeerd. Die gaan na een tijdje inderdaad irriteren omdat ze constant tegen het binnenste van je oor drukken.
Die gele doppen die je linkt gaan net zo irriteren na een tijdje, plus dat veel toon en dynamiek verloren gaat.

De enige optie behalve een koptelefoon is dan op maat gemaakte doppen, maar die kosten €150-200. Als het goed is zijn die ook met touwtje te krijgen. Bij volwassenen werken ze meestal 3-5 jaar (de gehoorgang blijft je hele leven veranderen), ik durf niet te zeggen hoe lang dat bij kinderen is i.v.m. snellere lichaamsgroei.

De koptelefoon die Willem4130 linkt is ook een goede optie. Zelfs speciaal gemaakt voor drummers. Er blijft meer van dynamiek en toon over dan met standaard bouwvakkerkleppen, en zelfs mogelijkheid om met muziek mee te spelen.

Harre


Ik ga tegenwoordig gewoon voor de maximale demping, anders ben ik bang dat ik op gegeven moment niet veel meer hoor, alleen piiiiieeeepppppp, voor altijd.

Ik heb het al eens eerder geschreven, maar doe dat hier gewoon toch nog een keer als goed bedoelde waarschuwing: ik ben zo'n figuur die 24 uur per dag 7 dagen per week met een piep in z'n oren rond loopt. Met de honden het bos in is geweldig, maar genieten van de stilte is er al lang niet meer bij om de eenvoudige reden dat die stilte voor mij niet bestaat.

Voor Bartje: koop iets goeds en laat het je zoon ook daadwerkelijk gebruiken zodat hij later nog wél kan genieten van de stilte. En het is misschien even vervelend, maar zoals dunDaan al aangaf kan het zeker in dit geval helemaal geen kwaad om op je ouderlijke strepen te gaan staan. Het gaat immers om de toekomst van je zoon, al snap ik best dat hij dat nu nog niet inziet.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz

In het kader van tinnitus-week deze nog maar een keertje onder de aandacht brengen:

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

leeqnl

Klinkt erg bekend. Speel tegenwoordig met oordoppen, maar van die piep kom je echt nooit meer af. Nu maar erger voorkomen.

Hammar

Tinitus was uitgebreid in het nieuws op radio en tv van de week.
Zeer ernstige aandoening die zelfs tot zelfmoord leidt.......
BESCHERMEN DUS DAT GEHOOR!!!!!

kheb zelf inmiddels ook al een aardig piepje in m'n oren.....niet storend, maar hij zit er :'(

Omhoog