Gehoorbescherming

Gestart door Dezain, jan 22, 2012, 19:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Nee! Ik ga binnenkort langs de dokter en daarna naar Hoogvliet, capiche?

Nlz

Vraagt Luc tegenwoordig om een gezondheidsverklaring alvorens je oren vol te blaffen? Veeleisend type is het ook!  :P
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

animal

Ja iets met een lat enzo  ;)

5150



Ah, het occlusie-effect. Komt door de afsluiting van je gehoorgang.
Is te verhelpen door een ontluchtingskanaal in je gehoorbeschermers te boren. Dan dempen ze alleen niet meer.


Ik dacht juist dat die op maat gemaakte dingen dit niet hadden...heb gaatje in t filter geprikt met speld, dempt minder, maar geen gedreun meer bij t lopen...kga toch een paar goedkopere plugs kopen.
***...in-between-drums...***

Nlz

Occlusie heeft puur te maken met het afsluiten van de gehoorgang, en het akoestisch effect daarvan. Dit kom doordat je van de aan één kant open buis die je gehoorgang normaliter is, een tweezijdig afgesloten buis maakt. En zoals je zelf al ervaren hebt niet met de hoeveelheid toegepaste demping.

Het gaatje maken was eigenlijk vooral gekscherend bedoeld, omdat je zoals je gemerkt hebt demping verliest, dus zou ik zeker afraden voor de toekomst!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

Bij zangers (en zangeressen meestal :P ) kan dat nog wel eens nare bijwerkingen hebben met in ears. (dan is het helemaal dicht)

gitaar en drum

Zelf (heb wel ff moeten sparen maar ja...) filterz oordoppen gekocht. Heb veel oordoppen (niet op maat) geprobeerd maar deze vind ik echt perfect  *O*. Ik zeg het eerlijk voor de hoogste bescherming moet je er gewoon een paar van die gele dingen in doen en dan ben je het veiligst. Maar ja dan heb je te maken met een vlakke demping etc.

In deze filterz zit een filter (vandaar de naam haha) die de zachte geluiden door laat gaan en de harde geluiden dempt.

Voordelen zijn dus dat je nog gewoon met elkaar kunt praten en je niet zo druk om je gehoor hoeft te maken. Ook is het zo dat ze rekening hebben gehouden met de dempingswaarden hebben gehouden van de lage en hoge tonen en dat je de muziek dus nog aardig zuiver is (het vervormt wel iets).

Ik dacht post het even misschien heeft iemand er wat aan...   ;)
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

paQ



In deze filterz zit een filter (vandaar de naam haha) die de zachte geluiden door laat gaan en de harde geluiden dempt.





:+

Hoefnix

uhu, een volume afhankelijk filter!

paQ

bestaat wel, maar duur, groot en vooral elektronisch

Hoefnix

Bose antigeluid-hoofdtelefoon doet dit - klein, licht en niet heel duur

Nlz


Bose antigeluid-hoofdtelefoon doet dit - klein, licht en niet heel duur


Die quietcomfort hoofdtelefoons dempen ook gewoon alle geluiden van buiten, niet alleen de hardere.

En idd Luc;  :+
Gevalletje van de klok wel horen luiden maar geen idee hoe laat het is  :P
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hoefnix

Klopt NLZ maar wel volume afhankelijk ;)

Citaat
Microfoons aan de binnen- en buitenkant van elke oorschelp vangen het geluid rondom u op en onderdrukken het.

Nlz

Waar maak je dat uit op dan? Het enige wat ik uit hun website kan halen is dat het systeem voor geluiden van buitenaf een tegengeluid produceert, maar hierin geen onderscheid maakt tussen harde en zachte geluiden (buiten het niveau van het tegengeluid aanpassen, zoals de animatie op hun site insinueert). Kortom, alle geluiden worden zachter, niet alleen de harde geluiden.

Ik heb zelf ooit eens zo'n soort hoofdtelefoon van Philips gehad, die maakte ook simpelweg alles zachter. (Behalve de iets te goed waar te nemen eigen ruis van het systeem zodra je dat inschakelde -O-)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

#64
okt 19, 2013, 16:21 Last Edit: okt 19, 2013, 16:23 by Robert-Jan
Het zoekt vooral naar monotone geluiden en daar wordt 'anti geluid' voor gemaakt.
Denk aan de vliegtuigmotor die je continue hoort in de cabine.

Overigens zijn deze koptelefoons totaal ongeschikt om ze tijdens het drummen te gebruiken, de mics die in de koptelefoon zitten gaan compleet door t lint bij drums en het enige wat je hebt is een overstuurt geluid.
Ik kreeg ook pijn in mn oren als ik de quitcomfort aan zette zonder muziek te draaien, dat leek me niet echt goed. In het vliegtuig zijn ze een verademing, dat dan weer wel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz

Voor hen die denken "Och, gehoorbescherming... boeie!" bekijk deze mini-doc. En als de 21 minuten je te veel is, laat dan alleen de eerste 50 seconden even goed op je inwerken.

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre

Ik kan alleen maar hopen dat iedereen deze video even wil bekijken en niet door skipt onder het mom van dat het ruim 20 minuten van je tijd in beslag neem. Waarom? Ik heb 24 uur per dag iets vergelijkbaars in m'n hoofd wat je kunt horen op 2.52 min en daar wordt je niet vrolijk van. Stilte bestaat inderdaad niet meer... Kijken dus en gehoorbescherming, gehoorbescherming, gehoorbescherming.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

Hmmm... mooie info voor op mijn website zou ik zeggen, helaas niks echt goeds in het Nederlands te vinden. Er wordt ook serieus veel te weinig aandacht aan besteed.

Ik krijg klanten op bezoek voor gehoorbescherming bij wie het al 'te laat' is eigenlijk... best triest.

Machiel

Misschien zelf maar een docu maken dan??
Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

Alsof paq iets van video afweet...oh wacht..

:+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre


Hmmm... mooie info voor op mijn website zou ik zeggen, helaas niks echt goeds in het Nederlands te vinden. Er wordt ook serieus veel te weinig aandacht aan besteed.

Ik krijg klanten op bezoek voor gehoorbescherming bij wie het al 'te laat' is eigenlijk... best triest.

Ik weet niet of het je de investering waard is, maar het zou wat mij betreft goud zijn om zoiets in het Nederlands te maken. Aan de ene kant dien je er een maatschappelijk doel mee, namelijk het waarschuwen voor gehoorbeschadiging en dat is dan automatisch ook weer de zakelijke kant waar je op in kunt spelen. Voor mij is het te laat en is het een kwestie van de schade beperkt houden. De piep zit er, gaat ook nooit meer weg en ik hoop altijd maar dat het niet erger wordt. Het is jammer dat je als persoon niet kunt vertellen hoeveel herrie zoiets in je hoofd geeft, uitgedrukt in een vergelijking ergens mee of voor mijn part in db's. Ik denk dat mensen zouden schrikken als ze weten hoeveel dit toch nog is in sommige gevallen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

hmmm

Ga er eens over nadenken.
Toevallig benaderde me er ook al iemand voor paar maanden geleden.
om "iets te doen"  kwa voorlichting e.d.

Nlz

Je zou kunnen kijken of de NVVS er bij kan ondersteunen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick

Voor mij is het ook al te laat. Laatste concert van een band die uit elkaar ging, oordopppen vergeten, maar ik moest het gewoon zien. Concert was achteraf bagger en was me mijn oren niet waard... Met de soundcheck was het al duidelijk. Instrumenten werden harder gezet tot het overstemde, daarna ietsje terug gezet... Waardeloos

Nijlpaard

Same here.

Rush concert en helemaal vooraan willen staan.

Sindsdien altijd mijn doppen in maar die ene keer heeft al wel de schade aangericht.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog