Gehoorbescherming

Gestart door Dezain, jan 22, 2012, 19:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dribbel

Oh ja ff vergeten... jongens zijn allemaal 16 .... 8)7
Maar goed de op maat gemaakte doppen zijn zo'n 150 euries, da's een boel geld, maar dan heb je ook wat. Het is het sparen zeker waard!
Yamaha recording & sabian

Paul

Zeker mooi, die op maat gemaakte oordoppen (ik gebruik ze ook naar tevredenheid).
Maar deze jongens hebben simpelweg nog geen budget voor maatwerk en met het gemiddelde uurloon van een 16-jarige kan sparen wel een tijdje duren. Zonde om in die tussentijd je oren onnodig te vernielen als je voor 15-20 euro prima bescherming hebt. Uiteindelijk merken ze vanzelf dat het toch niet ideaal is, zijn ze wat ouder, hebben ze meer geld, en kopen ze op-maat-gemaakte.

Dus om op de vraag terug te komen, het verschil tussen de Exinore en Alpine, afgezien van de prijs? Voor zover ik kan zien steken Exinore verder uit je oren. Qua filter zal er nauwelijks verschil in zitten.

Dezain

#27
feb 28, 2012, 20:24 Last Edit: feb 28, 2012, 20:26 by Dezain
Oké harmen bedankt! Zullen we daar ook 's even langs gaan dan.


Ja, klopt allemaal 16 of rondom. Op maat gaat toch wel gebeuren, alleen nu nog niet. Hebben we het ook al over gehad. Het gaat hoe dan ook echt nog wel komen. Dat sowieso.
Maakt het dan verder ook niet uit met de 2 of 3 vleugeltjes dat ze hebben?

Ook bedankt Paul!  *D
Experience is the name people give to their mistakes.

Paul

Bij de versies met 3 vleugeltjes zijn de vleugeltjes iets kleiner. Een voordeel dat ik zo kan bedenken van meer maar kleinere vleugeltjes is dat het gemakkelijker is om goed af te sluiten in een complexere gehoorgang.
Ik heb ze allebei gehad, met 2 en 3 vleugeltjes, maar ik kan me niet meer herinneren dat ik een wezenlijk verschil merkte in het draagcomfort.

Nlz

Voor hen die aan het sparen zijn voor op maat gemaakte doppen, maar zichzelf al wel willen beschermen: ik zag vandaag op intranet dat als je je zorgverzekering bij Achmea hebt lopen, dat je dan 14,95 voor de beschermingsdoppen betaalt bij Beter Horen ipv de gebruikelijke 19,95.

Scheelt je toch weer 5 euro op weg naar je op maat gemaakte doppen  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Joris


Bij de versies met 3 vleugeltjes zijn de vleugeltjes iets kleiner. Een voordeel dat ik zo kan bedenken van meer maar kleinere vleugeltjes is dat het gemakkelijker is om goed af te sluiten in een complexere gehoorgang.
Ik heb ze allebei gehad, met 2 en 3 vleugeltjes, maar ik kan me niet meer herinneren dat ik een wezenlijk verschil merkte in het draagcomfort.


Ik vind die met 3 een stuk makkelijker, die met 2 zijn zo klein.

Nickvm

#31
mei 22, 2012, 19:11 Last Edit: mei 22, 2012, 19:56 by Nickvm
Zag deze voorbij komen en lijkt me een prima alternatief voor mensen die de duurdere otoplastieken niet kunnen betalen. ongeveer € 30.

Ze zijn van Ahead.
http://www.bigbangdist.com/ahead_custom_molded_earplugs.htm
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Nlz

#32
mei 22, 2012, 19:51 Last Edit: mei 22, 2012, 20:36 by Paul
ACME? Het enige waar ik aan kan denken bij zo'n naam is dit:



* Om de een of andere reden werkt de spoiler niet. Ik heb de rest van de plaatjes eruit gehaald om de post niet te lang te maken. *
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nlz

Ah, thanks Paul, ik wilde net hetzelfde zeggen, stomme niet-werkende spoiler!

Ik weet niet wat Ahead voor die 'doppen' wil hebben, maar je bereikt ongeveer hetzelfde effect als je bij de gemiddelde hoorwinkel zwemdoppen laat maken. Dan blubberen ze je oor ook vol, een lakje over de pasta, en klaar! Kost gemiddeld 25 piekies.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nickvm




Ik weet niet wat Ahead voor die 'doppen' wil hebben, maar je bereikt ongeveer hetzelfde effect als je bij de gemiddelde hoorwinkel zwemdoppen laat maken. Dan blubberen ze je oor ook vol, een lakje over de pasta, en klaar! Kost gemiddeld 25 piekies.


Heb je ervaring met de Ahead doppen dan?
En de prijs staat in de post vermeld....
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Nlz

#35
mei 22, 2012, 21:34 Last Edit: mei 22, 2012, 21:36 by Nlz
Ah shit, overheen gelezen. Ik zocht naar een prijs in het linkje  8)7

En nee, heb geen ervaring met de Ahead-doppen, maar het is gelijk aan het 'ouderwetse' principe van oorafdrukken maken: twee componenten, met de hand mengen, in het oor prakken, wachten tot het uitgehard is, en dan ipv opsturen naar het lab voor oorstukjes of gehoorbeschermers ze weer terug in je oren stoppen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Paintpro

Heb toevallig een setje liggen, zal binnenkort mijn bevindingen er over posten. ;)

drumlarsos

Heeft iemand ervaring met de Pluggerz Custom made music 2-in-1? Via school kan ik deze met fikse korting aanschaffen? van €180 voor €100,-...

Zijn deze een beetje oke?
http://pluggerz.nl/nl/producten/music/pluggerz-custom-made-music-2-in-1/
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Technobeat


Zag deze voorbij komen en lijkt me een prima alternatief voor mensen die de duurdere otoplastieken niet kunnen betalen. ongeveer € 30.

Ze zijn van Ahead.
http://www.bigbangdist.com/ahead_custom_molded_earplugs.htm



Laat dit materiaal na uitharding nog wel geluid door ( filtering ) , of niet ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ


paQ



Heeft iemand ervaring met de Pluggerz Custom made music 2-in-1? Via school kan ik deze met fikse korting aanschaffen? van €180 voor €100,-...

Zijn deze een beetje oke?
http://pluggerz.nl/nl/producten/music/pluggerz-custom-made-music-2-in-1/


Ja hoor.
Mooie doppen zijn dat!

5150

Ik heb ook van die Exinore beschermers, 15db, maar ik heb altijd last van dreunen in mn oren wanneer ik loop (mn hakken op de grond zet). Hoogst irritant. De filters lijken wel dicht te zitten maar da's niet t geval. Ik heb ook de 25 db versie en die dempen idd meer maar het gedreun blijft...
***...in-between-drums...***

Nlz

Ah, het occlusie-effect. Komt door de afsluiting van je gehoorgang.
Is te verhelpen door een ontluchtingskanaal in je gehoorbeschermers te boren. Dan dempen ze alleen niet meer.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

yourikoggel

ik heb van mijn vader aangemeten autoplasticen gekregen ( mijn vader doet dat voor zijn werk )
werkt echt perfect. is hellaas wel iets duurder maar je kunt er ook weer vijf jaar mee vooruit

http://gehoorbescherming.ronell.nl/


Nlz


is hellaas wel iets duurder


Duurder dan... wat?
En ze zijn nog altijd goedkoper dan deze jongens...

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

richardcs65


Duurder dan... wat?
En ze zijn nog altijd goedkoper dan deze jongens...




En hoe duur is goedkoper dan en wat zijn deze jongens?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Nlz

Dat zijn hoortoestellen. Die gaan afhankelijk van je verzekeraar vanaf zo'n 500 euro per stuk.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

richardcs65

Oeps, dat had ik op kleine plaatje op mijn mobiel even niet goed gezien  8)7
Maar nu snap ik hem.... al.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

animal


Dat zijn hoortoestellen. Die gaan afhankelijk van je verzekeraar vanaf zo'n 500 euro per stuk.


Wat zeg je daar??? :+

Nlz


Wat zeg je daar??? :+

OF.
JE.
EEN.
AF.
SPRAAK.
WIL.
MAKEN.
VOOR.
EEN.
HOOR.
TEST.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Omhoog