Zoom r16 en logic 9

Gestart door ddrsonor, jan 22, 2012, 12:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ddrsonor

Wie heeft er een handleiding of quick guide voor de Zoom r16 i.s.m. Logic 9 (apple). Met de basic instellingen en guide om drums op te nemen. Thanks.

paQ

je moet de AISO drivers scoren van de zoom site voor apple.
Dan ga je in je apple settings naar midi settings
activeer de AISO driver
DAN pas logic starten
in Logic de ZOOM AISO als interface instellen
monitor aanvinken op je tracks en rossen maar


ddrsonor


je moet de AISO drivers scoren van de zoom site voor apple.
Dan ga je in je apple settings naar midi settings
activeer de AISO driver
DAN pas logic starten
in Logic de ZOOM AISO als interface instellen
monitor aanvinken op je tracks en rossen maar


Thanks,

(bij die laatste zin wil ik inderdaad beginnen.......)

Ik was al zover dat de zoom binnen Logic herkend wordt. Tenminste als ik in logic sampele rate wijzig, dan zie ik dat ook wijzigen in het schermpje van de zoom..... En als ik aan een schuif op de zoom rammel, zie ik binnen logic wel getallen veranderen, maar geen fader van de Logc mixer.....

Mijn "ongeduld" komt voort uit het feit dat ik de zoom enkele dagen te leen heb (en misschien wil kopen), op m'n Macbook (ook een 2e handsje) stond al Logic 9...... dus ik dacht... effe proberen.....

Het gaat mij meer om dat ik Logic goed aan de praat krijg, met het opzetten van een project en daarbinnen een drumtrack....... Is er geen template o.i.d? Dus hoe begin ik met Logic.....?

Robert-Jan

Er zal wel een template zijn voor logic, maar de vraag is of je die ook precies zo wilt gebruiken.
De templates die ik heb gebruikt voor cubase waren ook niet precies wat ik zocht..
Je kan in logic echter makkelijk een template saven..dus je maakt een project zoals jij het wil en dat sla je dan op als template en dan kan je de volgende keer in een keer beginnen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

dan zou ik bij wijze van test even een template van de zoom site halen.
Volgens mij kun je in logic op F2 of F3 drukken voor het schuivenpaneel.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet weet of dat integraal op elkaar reageert.

Robert-Jan

Die templates stellen verder niets voor..het is niet meer dan bijv 8 kanalen die gelijk gepaard zijn naar de inputs.
Audiokanalen in logic aanmaken is een klik en daarna moet je per kanaal even de goede inputs toewijzen.
Dat kanaal 4 op de zoom ook input 4 is in logic bijv..that s it voor wat betreft de templates van zoom.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

ddrsonor

Ok, thanks!

Jenslathouwers

Ik heb een vraagje over de zoom R16, bij bax-shop lees ik in de beschrijving dat deze enkel werkt met windows xp, en windows vista. ikzelf heb windows 7 dus wil ik me eerst informeren voor ik in een zoom R16 investeer ;)

dit is de link:
http://www.bax-shop.nl/recorder/zoom-r16-recorder/product-details.html
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Nijlpaard


Ik heb een vraagje over de zoom R16, bij bax-shop lees ik in de beschrijving dat deze enkel werkt met windows xp, en windows vista. ikzelf heb windows 7 dus wil ik me eerst informeren voor ik in een zoom R16 investeer ;)

dit is de link:
http://www.bax-shop.nl/recorder/zoom-r16-recorder/product-details.html



http://www.zoom.co.jp/downloads/r16/software/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jenslathouwers

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drums97

Hey Jens, jij vraagt precies de vragen die ik ook heb!  ;)
Ik heb e.e.a. ook uitgezocht, maar neig naar de Zoom R.... (16 of 24), want die is "stand alone".
Anders moet ik toch een laptop/desktop bij mijn kit gaan zetten, om alles op te nemen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Luc

Deze werkt gewoon met Logic Pro 9. Driver van de zoom site en hij staat bij instellingen erbij.
Meinl Byzance or Zildjian K Custom...

Jenslathouwers


Hey Jens, jij vraagt precies de vragen die ik ook heb!  ;)
Ik heb e.e.a. ook uitgezocht, maar neig naar de Zoom R.... (16 of 24), want die is "stand alone".
Anders moet ik toch een laptop/desktop bij mijn kit gaan zetten, om alles op te nemen.


Ik heb momenteel mijn mengtafel naast mijn drum staan waar ik dan mijn laptop aan hang, maar dan wordt er natuurlijk niet gemultitrackt. Daar is het mij vooral om te doen, maar het is idd erg handig dat de laptop er dan niet meer naast moet (want die durft wel eens met een lege batterij te zitten als ik wil opnemen.) vandaar dat ik ook voor de zoom wil gaan :)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog