"Toon ongelezen berichten" probleempje

Gestart door dunDaan, jan 13, 2012, 09:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Het valt me op dat ik af en toe door het forum spit en er achter kom dat er op posts is gereageerd terwijl die niet in mijn "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek" lijstje (hebben ge-) staan.

Hebben meer mensen daar last van??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ

wis je drum-forum.nl cookie eens, en dan opnieuw inloggen.
Kan me niets anders voorstellen dan dat het een cookie ding is

Nlz

Nope, herken het niet. Zelfs niet met de gare IE (:F) hier op mijn werk.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Ik merk dat wel op de ipad.
Als ik drum-f..intyp verschijnt de rest van het adres al in de balk..klik ik die dan komt het inderdaad wel eens voor dat ik dan niet de verse pagina krijg,maar de pagina zoals het was toen ik m eerder bezocht..met inderdaad dus een niet geupdate " toon je ongelezen berichten" .
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Maar voor de iPad moet je ook Tapatalk gebruiken :-P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz


Ik merk dat wel op de ipad.
Als ik drum-f..intyp verschijnt de rest van het adres al in de balk


Dat eerste klinkt bekend. Maar als ik dan de url met "action=unread" selecteer krijg ik gewoon een verse versie met al dan niet ongelezen berichten.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

ja dan laadt ie het uit het cache.
"lekker snel" alleen niet up to date

Hij deet niet up dan!

Nlz

Ik heb nog nooit gehad dat ik dan op een link drukte en dacht "Heuh?! Deze post heb ik eerder al gelezen!"
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

grohllebol

Het heeft met sessies te maken die je browser in de achtergrond bijhoudt. De server houdt ook de sessies bij. Er zit meestal ook een vorm van time stamp in, dus als je zoals RJ beschrijft op de ipad kijkt en de browser vult de URL aan, dan stuurt de browser de melding dat ie van sessie a gebruik maakt. Sessie a is echter uren/ dagen oud, t/m het moment dat je de browser dicht zette, dan wel van drum-forum weg navigeerde.
Browser vergelijkt sessie met server, ziet dat deze enkele dagen/ uren oud is, en 't gevolg --> geen nieuwe ongelezen topics.
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

dunDaan

Het zal voor een gedeelte wel aan "data in cache" liggen, maar dan nog: op de frontpagina zie ik langs 9 topics een icoontje staan dat er in dat topic nieuwe posts zijn gemaakt. Kijk ik vervolgens in mijn lijstje van ongelezen berichten zie ik er 5 staan. Rara hoe kan dat 8)7 ??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nlz

Dat herken ik dan weer wel. En als je dan in het 'mapje' met dat afwijkende icoontje komt, dan staat er geen enkel topic meer ongelezen...  8)7
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

musiqman

Ik heb ook vreemde zaken nu met zowel Safari iOS als OS Lion als o Tapatalk... Lang of niets laden.

paQ


Dat herken ik dan weer wel. En als je dan in het 'mapje' met dat afwijkende icoontje komt, dan staat er geen enkel topic meer ongelezen...  8)7


volgens mij (niet zeker)
is de link bovenaan (toon ongelezen sinds je laatste bezoek) een lijst van de ongelezen berichten sinds dat je cookie voor het laatst is aangesproken met een timeout van xxxxxx ms (zal in de orde van 60 min liggen verwacht ik)

Als je dat lijstje aanroept, staan er 2 buttons:
- markeer alle berichten als gelezen
- toon alle ongelezen berichten

De tweede knop toont dus ook de ongelezen berichten van _voor_ dat voor het laatst de cookie is aangesproken.
Die query is, zover ik kan herleiden, dezelfde als van de "ongelezen icoontjes" op de frontpage.

Omhoog