Ludwig speedking

Gestart door PJC, jan 10, 2012, 16:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

PJC

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een Ludwig speedking uit jaren '60.
Heeft iemand er zo eentje en zou hij/zij deze willen verkopen?


Hellwin

Volgens mij staat er 1-tje op Marktplaats, maar weet niet meer zeker....
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Jochem


PJC

Hartelijk bedankt!

In de advertentie staat wel dat de verkoper alles het liefst als set verkoopt, maar heb 'm toch een mailtje gestuurd. Wie weet verkoopt hij 'm toch apart.

Dankje!

Sander?

#4
jan 16, 2012, 18:49 Last Edit: jan 16, 2012, 18:54 by Sander?
http://link.marktplaats.nl/520846166

Hoppa nog 1!

Edit: dit is er een uit de vroege jaren 70...bummer  -O-

Maverickje

Ik heb ook een speedking.
heb alleen geen idee welk jaar deze vandaan is.
Hoe kan ik dit nakijken?

Rick


Ik heb ook een speedking.
heb alleen geen idee welk jaar deze vandaan is.
Hoe kan ik dit nakijken?


Een Led Zeppelin plaat opzetten, en kijken of jouw pedaal het zelfde piept ;)

Fibesman

Waarom wil je eigenlijk zo'n oud pedaal? Om je oude set compleet te maken?

PJC

Omdat ik heb gehoord dat die speedkings van de jaren '60 echt goed zijn.
Of klopt dat niet?
En ja ik ben into vintage drum stuff.
Heel mijn drumstel is vintage, inclusief hardware. behalve mijn drumpedal :)

Fibesman

Ah ok, ik ben zelf niet kapot van de speedkings, kun je beter een oude of heruitgave Camco nemen. Met die vintage spullen gaat het vind ik om de mojo en sound, wat een basspedaal betreft schiet je dan mijn inziens je doel voorbij maarja :-)

PJC

Wat is er dan niet goed aan?
En ja natuurlijk. Ik ben verzot op vintage drums omdat ze meer karakter hebben.
't Is niet dat ik het pedaal koop omdat het 'vintage is'. Maar gewoon omdat ik er al veel goede dingen over had gehoord..

Ruubke

Tip: Ze noemen het niet voor niks de squeezeking!
Ik kan het wel begrijpen, een vintage set is pas echt vintage met vintage hardware!

FoREVer


Ah ok, ik ben zelf niet kapot van de speedkings, kun je beter een oude of heruitgave Camco nemen. Met die vintage spullen gaat het vind ik om de mojo en sound, wat een basspedaal betreft schiet je dan mijn inziens je doel voorbij maarja :-)


Mee eens, Camco is een heel fijn pedaaltje
Klik
Moet je wel snel zijn want t schijnt beperkt te zijn...
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

PJC

Bedankt voor de tips iedereen!

Nlz

Heerlijk pedaaltje die re-issue Camco!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

FoREVer


Heerlijk pedaaltje die re-issue Camco!


Mee eens, Was laast bij drumles hadden ze er ook eentje.. Nou liep soepel!  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Fibesman


Tip: Ze noemen het niet voor niks de squeezeking!
Ik kan het wel begrijpen, een vintage set is pas echt vintage met vintage hardware!


Squeeze is knijpen. Sqeek king noemden ze de speedking ook wel, wat piepen betekent.

Robert-Jan

#17
jan 18, 2012, 10:21 Last Edit: jan 18, 2012, 10:23 by Robert-Jan
Commentaar van de moderator Heren, dit is nog altijd vraag en aanbod..discussie over pedalen graag in het bassdrumpedaal topic. *O*



http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,67.0.html
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

PJC

Ja van dat piepen had ik ook al wel gehord ja..
Maar wat is er dan nog niet goed aan?

Jochem


Ja van dat piepen had ik ook al wel gehord ja..
Maar wat is er dan nog niet goed aan?

IS HET COMMENTAAR VAN DE MODERATOR NOG NIET GROOT GENOEG  ;)

PJC

EXCUSEER. IK VRAAG GEWOON WAT MEER UITLEG WAAROM IK DIT PEDAAL WEL OF NIET MOET KOPEN. IK VIND HET EEN BEETJE ZINLOOS OM DAAR EEN NIEUW TOPIC OVER TE STARTEN AANGEZIEN DAT IN EEN PAAR ZINNEN GEZEGD IS.

rtniels

- totaal ander speelgevoel dan pedalen met een kam en ketting door direct drive
- lopen vaak niet meer soepel
- veer niet meer optimaal instelbaar
- bij langdurig gebruik gaat de pedaal wel eens 'gaan lopen'
- Ook gebeurde het dat de tip van het footboard na verloop van tijd tegen mijn vel aan ging schuren en mijn vel beschadigde.

Ik zou je adviseren er enkel een te kopen als je een vintage set wil compleet maken, maar niet voor dagelijks gebruik. Geloof me, ik heb er genoeg in mijn bezit gehad.

PJC

Oké bedankt voor je antwoord.
Dan ga ik misschien eens uitkijken naar zo'n camco pedaal.

Dankjewel!

Robert-Jan


EXCUSEER. IK VRAAG GEWOON WAT MEER UITLEG WAAROM IK DIT PEDAAL WEL OF NIET MOET KOPEN. IK VIND HET EEN BEETJE ZINLOOS OM DAAR EEN NIEUW TOPIC OVER TE STARTEN AANGEZIEN DAT IN EEN PAAR ZINNEN GEZEGD IS.



Waar het om gaat is dat dit een advertentie topic is.. Die willen we graag simpel houden..je koopt iets of je zoekt een specifiek produkt...een vraag over het te verkopen of kopen produkt prima, maar als er een lange discussie ontstaat wordt het onoverzichtelijk en krijgen we bijvoorbeeld zoals nu meerdere topics over welk basdrum pedaal nou helemaal te gek is.
Je hoeft ook geen nieuw topic te openen, de link voor alle vragen over welk basdrumpedaal dan ook heb ik er voor het gemak bij gezet.
Inmiddels begrijp ik dat je niet meer zoekt naar een speedking pedaal en is de advertentie niet meer van toepassing, vandaar dat het op slot gaat..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog