Recorderman mic set up

Gestart door Hans, jan 09, 2012, 17:35

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal

#75
jul 08, 2012, 12:33 Last Edit: jul 08, 2012, 14:38 by animal
Ja drums97, het begint wat te worden  :Y . Ik vind deze opname weer (veel) beter klinken dan de voorlaatste, die je geloof ik wel bewerkt hebt. Op voorlaatste opname vond ik de snare wat aan de iele/dunne kant klinken.
Compressie toepassen hoeft overigens niet direct tot gevolg te hebben dat het "opgepompt" gaat klinken, dat is afhankelijk van de instellingen en de kwaliteit van de compressor.
Zelf gebruik ik compressie om de drums meer als één geheel te laten klinken, wat niet zozeer een kwestie is van bepaalde instellingen kiezen t.a.v. threshold, attack, release en gain, maar meer een kwaliteit van de gebruikte compressor zelf.

Paul


Compressie toepassen hoeft overigens niet direct tot gevolg te hebben dat het "opgepompt" gaat klinken, dat is afhankelijk van de instellingen en de kwaliteit van de compressor.

Zeker waar, maar jij weet wat je doet. ;)
Ik hoor vaak amateuropnames, meestal nog jonge gasten die nog niet zo lang bezig zijn met opnemen, die heel raar ge-EQ'd zijn en hele zware compressie erop. Ik heb het idee dat compressie voor veel beginners (ook al ben ik dat zelf ook nog) erg verleidelijk is omdat het snel een "goed" resultaat geeft, en daarom zwaar wordt overgedoseerd.
Vandaar mijn opmerking om compressie nog even te laten voor wat het is, eerst de EQ een beetje begrijpen ;)

drums97

Nou ik moet idd nog heel veel leren van Cubase/Waves plugins. Wat waar precies voor dient enzo.
Het is waar wat je zegt, dat het verleidelijk is om veel te veranderen (dmv EQ oid.) van de originele opname, gewoon omdat het kan, hahaha.
Dat heb ik bij de voorlaatste ook gedaan, maar omdat je in de stereo mix de BD bijregelt, gaat de snare ook mee en zo wordt een rotzooitje van toe te passen plugins om e.e.a. te gaan compenseren.

Er is ooit geschreven in het forum "put shit in, get shit out". Nou dat is bij mij het geval, hahaha.
Maar we zijn al aardig aan het optimaliseren met aanpassingen van de ruimte. Mixertje laten maken. Wel fatsoenlijke software, dus nu nog nieuwe vellen en goed stemmen. Dat zal ook wel een hele verbetering worden.
Wellicht als het kan een interface en BD mic, waardoor je de sporen kunt splitsen en inregelen/afmixen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

Weer even zitten klooien gisteren.
Begin nu een "beetje' te begrijpen wat de verschillende setting doen, wtb eq, comp., reverbe e.d.
Dit is het tot nu toe geworden. De file is ge-eqed op de mixer en ook in cubase met GEQ-30 en StudioEQ, wat compressie met de Compressor en de SSLEQ Stereo van Waves. Kan nog geen reverbe settings vinden die bij het geheel passen.

http://soundcloud.com/drums97/nieuw-bewerkt
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Animal baars

Klinkt best lekker. Alleen de ride is een beetje minder. Daar krijg ik een beetje een nagels-over-schoolbord gevoel van. Maar toen ik de eerste opname erbij haalde en die vergeleek is de verbetering gigantisch!

En wat je zelf al zegt over de vellen en het stemmen, dat hoor je nu terug op de opnamen. Met name bij de toms. Je snare vind ik wel erg lekker klinken.

drums97

Ja de stemming is al beter, maar is nog niet alles.
Ik denk toch dat ik alles hoger ga stemmen om meer resonantie/toon te krijgen.

Wat bedoel je mbt op de ride. Staat ie te hard of ?
De ride is een oude Sabian. Weet alleen niet welke. 
Foto's:




kijk vooral naar de bel!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Animal baars

Het geluid is heel iel en dunnetjes. Kan ook de klank van het bekken zelf zijn. Alleen hoe het versterkt is klinkt net niet lekker in mijn oren. Maar met een track eronder kan alles weer anders klinken.

drums97

Nou vandaag uitgevogeld hoe ik het best een drum cover kan opnemen, dus vlug even gedaan.
Matchbox 20 - 3am in 1 take want de kleine moest naar bed.  :X



Het begin loopt niet in sync, want ik heb een crappy koptelefoontje, dus moest even in het ritme komen (my apologies). Is trouwens verdomd lastig zeg, maar ik ben toch wel blij met het eerste resultaat.
Beetje comp., eq en reverbe.
Ik heb 'm op youtube moeten zetten en niet op soundcloud ivm copiright schending.

Ik hoor graag jullie reacties!  :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

@ groovemaker
Lees dit topic even. Hierin staat van A tot Z waar ik mee gestart ben en nu geëindigd.

Ik kan de mics ook apart opnemen voor degene die dat willen horen?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

groovemaker

Jo dank je wel.
Ik zal het allemaal eens even doorlezen!
If it's too Loud you're too old!

drums97

Tips zijn altijd welkom.
Ben thuisamateur, dus frot maar wat aan  :D.
Geintje ik wil het wel goed doen, dus alle advies is welkom  *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

groovemaker

klinkt lekker!

Ik zou het wat 'vrijer spelen, het klinkt nog wat 'braaf'. Zo zou ik het doen, omdat ik ook maar een drummer ben ;-) Ik bedoel hiermee, iets meer fills en laat misschien wat verschillende sounds uit je kit horen......

Maar voor een eerste take is het best netjes hoor!

Leuk gedaan   *O*
If it's too Loud you're too old!

Omhoog