Recorderman mic set up

Gestart door Hans, jan 09, 2012, 17:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

Ja het is pas de eerste keer. Ik heb trouwens met de originele opnamen geen harde ruis en bij soundcloud wel  :X Bij mij hebben de wavjes minimale ruis???
Ik heb ook nog niet het programma verder bekeken of je ermee de ruis kan afhalen.
Het viel mij idd ook op dat links wel harder is als rechts. Weet niet waarom, zal ik ook nog eens uitzoeken.

Bedankt voor de feedback.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

Ben erachter wat de ruis en mono opname is. Mijn laptop mic stand nog aan  :F  8)7  :X

Ik heb vanmiddag even geëxpirimenteerd, maar het beste geluid komt van de sennheisen MD441U (wat een mic!!!!!) boven en de Shure SM57 achter. De Shure Prologue 16L zijn net de schel.
Wellicht komen ze in een totaalmix als overheads wel goed tot z'n recht, maar bij deze opname setup niet. Zal ook aan de acoustiek liggen op m'n zolder.
Ook de AKG (normaal zangmicrofoon) valt volledig door de mand, hahahaha.

Ben nu wel content en zal fatsoenlijke opnames posten. Let aub niet op het spelen, maar op het geluid, want ik moet nog e.e.a bijspijkeren  8)7

Nu helemaal bedank Hans voor de info!!!  *O* *O* *O* *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Anserini

Nice, mooi om die verschillende te horen drums97. :Y

Ben ook benieuwd naar 2 AT2020's, iemand die in bezit en mogelijkheid te testen?  *O*

drums97

Na wat uitgebreider lezen in de diverse opname topics en het beluisteren van vandaar opgenomen drumpartijtjes, kan ik de ruis niet weghalen.
Het schort dus niet alleen aan de laptop mic maar aan de mixer. De rest is goed. Mics, kabels(neutrik), alleen het budget mixertje is bagger.
Zal dus moeten gaan kijken naar iets beters (Zoom oid), maar voorlopig volstaat deze als ik beter thuis ben in het opnemen.

Ik kan niets meer afmixen/aanpassen aan de opname.
Iemand tips welke interface (simpel, want is voor thuis) het best is.
Situatie:
dus bovenstaande mic setup in interface, dan naar PC/Laptop, dan afmixen.

Ik hoor het graag.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

Na wat gepiel met Audacity tot dit resultaat gekomen. 'T is nog niet alles, maar ik hoor graag de kritieken.
Het is dus met MD441 boven en SM57 achter.

http://soundcloud.com/drums97/sh-md441u-shure-sm57-nieuw
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hammar


drums97

Thanx, klonk het bij jouw wel zonder storende ruis?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hammar

"luisterd nog eensch".......eeeeh nope, vooral op rechts zit een zandpad!

drums97

Daar snap ik niets van. Als ik de wav op m'n eigen reciever luister nagenoeg geen ruis op beide kanalen. Dan moet ik 'm echt hard zetten.
Dan zal soundcloud comprimeren of iets?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

animal


Na wat gepiel met Audacity tot dit resultaat gekomen. 'T is nog niet alles, maar ik hoor graag de kritieken.
Het is dus met MD441 boven en SM57 achter.

http://soundcloud.com/drums97/sh-md441u-shure-sm57-nieuw


Hé, deze is qua sound en balans veel beter dan de soundfile die je in het opname topic hebt geplaatst.
Nou nog de oorzaak van de ruis zien te achterhalen en dan gaan ..............

drums97

Bedankt Animal.
De opname het andere topic is idd met kapotte verloop gemaakt. ben denk ik, bij al het nakijken waar de ruis vandaan, tegen de mini jack in de laptop gestoten en is gesneuveld. Kwam ik dus na deze opname achter.
Deze is dus bij deze opname vervangen door een monsterkabeltje. Ik denk ook dat de aansluiting van de mixer (2 tulp) naar laptop (minijack) geen ideale aansluiting is.
Ook na veel gelzen te hebben in de ander topics, zal de kwaliteit van de mixer ook een rol spelen, want het is een Phonic MM122.
Zie hier de situalie (kabel is dus wel vervangen).


Ook ga ik binnenkort de vellen boven en onder vervangen, want ik vind de pinstripe (en hele oude odervellen) niet goed klinken.
Dit zal Vintage Emperror en Ambassadors gaan worden.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Het maffe is dat je eigenlijk alleen op rechts de ruis hebt zitten.
Kijk ik naar je mixer dan zie ik dat je kanaal 2 behoorlijk naar rechts hebt gepanned.
Ook valt me op de je de gain vol open hebt staan en de volume schuif heel laag.
Probeer dat eens om te draaien, dus minder gain, meer volume ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

Ja de ruis is ontstaan door een kapotte mini jack.
Maar wel heel erg bedankt voor de tip van de gain vs volume.

Vanmiddag meteen testen  *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

animal

#38
jun 16, 2012, 12:54 Last Edit: jun 16, 2012, 12:55 by animal
Ik moest even goed turen op de foto om hetzelfde te kunnen constateren.
Nu is het wel zo dat ik in de, in dit topic, gelinkte soundfile geen enkele vervorming van het mic-pre kanaal hoor, wat betekent dat de gain iig niet te hoog staat. De gain knop staat waarschijnlijk zover open omdat de totale gain (versterking), die dit mixertje kan geven, niet al te groot is. In de handleiding, die op internet te vinden is, staat niets over de hoeveelheid gain, dat is meestal "een teken aan de wand".
De beste signaal/ruis verhouding verkrijg je door de gain zover mogelijk open te zetten, m.a.w. wat mij betreft is de gain instelling dan ook oké.
Dat de faders laag staan is in wezen relatief, op onderstaand fototje valt me op dat de Unity gain (0 dB) van de fader al snel wordt bereikt.



Heb je ook al geprobeerd om het koptelefoon signaal op te nemen??

drums97

Nee. Ik neem aan je de phones uitgang op de mixer koppelt aan de mic ingang op de laptop?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan



Dat de faders laag staan is in wezen relatief, op onderstaand fototje valt me op dat de Unity gain (0 dB) van de fader al snel wordt bereikt.



Ja maar ja ook dat is maar een aanduiding van een stel streepjes, hoe nauwkeurig dat is is ook maar de vraag..

T is heel makkelijk om even testen, al was het maar om te constateren dat dat het niet is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Ja maar ja ook dat is maar een aanduiding van een stel streepjes, hoe nauwkeurig dat is is ook maar de vraag..


Ja, zo kun je alles stuk relativeren ......... :+
Maar uitproberen kan idd geen kwaad.

Citaat
Nee. Ik neem aan je de phones uitgang op de mixer koppelt aan de mic ingang op de laptop?

:F :?
Dat zou het hele probleem wel eens kunnen zijn, je moet (beslist) niet de mic-ingang van je laptop gebruiken, maar de line-in!!!!

drums97



Ja dat zou ik graag willen, maar die heb ik niet. En dan wordt volgens de handleiding de mic ingang de line in.
Ik had ook nog zo'n interne microfoon, maar die had ik al uitgezet.

Ik heb de hele middag zitten stoeien met de "gain" vs "volume", diverse kabels geprobeerd. Ook diverse instellingen, maar er blijft dus een ruis inzitten.
Luister via de koptelefooningang, dan heb ik ook een ruis, dus weet voor 99% zeker dat de mixer het probleem is. Ook bij het draaien en schuiven van alle knoppen is er geen verschil, dus kan ik dit toch wel aannemen.
Jammer, maar zal het voor nu even moeten accepteren en wellicht binnenkort een modernere interface moeten gaan kopen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Ja gaat dat automatisch van mic naar line?
Check even in je configuratie of je dat niet handmatig kan instellen.

Het blijft wel een beetje raar dat je op 1 kanaal wel en het andere nauwelijks ruis hebt.
Je panning heb je nog steeds als op de foto?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

#44
jun 16, 2012, 17:40 Last Edit: jun 16, 2012, 18:31 by drums97
Ja, dat is helaas zo. Ik heb een HP Pavilion dv7-3130ed en das meer een entertainment PC.

Dat was idd wel het probleem dat ie rechter meer doorkwam, want die staan nu in het midden.
Maar wat ik ook verdraai, dus (ook direct koptelefoon op de mixer) blijft.

Iedereen bedankt voor de het meedenken! :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

animal

#45
jun 16, 2012, 22:02 Last Edit: jun 16, 2012, 22:18 by animal
Aha, zo'n HP heb ik hier ook staan. Ik zit er nooit achter, maar nu even wel om eens te kijken hoe de gedeelde mic/line-in ingang ingesteld kan worden.
En wat zie ik  *) .
Je kunt bij "Eigenschappen van Externe Microfoon" een vinkje zetten bij "Naar dit apparaat luisteren". Standaard staat er geen vinkje, maar ik weet bijna zeker dat je deze optie moet aanvinken om de ingang als line-in te kunnen gebruiken  :Y .

Wellicht ten overvloede, om te komen bij het door mij bedoelde vinkje, kies je achtereenvolgens voor:
Start Menu, Configuratiescherm, Hardware en geluiden, Geluid, tabblad "opnemen", Externe microfoon,
tabblad luisteren, vinkje zetten bij "naar dit apparaat luisteren", Toepassen.
Have fun  *O*

Robert-Jan

En dan op ' toepassen' .. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Dank u. ;)

drums97

Hé bedankt Animal/ Robert Jan (+1).
Dat had ik dus nog niet gedaan. Wel de interne mic uitgezet.  :w
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

Net even opnieuw geprobeerd, maar de opname is wel beter, maar er is gewoon nog een ruis. Zoals al aangegeven is de oorzaak de mixer (niets aan te doen dus). Nieuwe interface na nieuwe vellen.  :Y

Wel heb ik een aanpassing gedaan in de mic opstelling.
De MD441 voor de BD en de SM57 op de snare en twee overheads Shure 16L.
Veel meer balans tussen BD, snare, toms en bekkens.

Nu nog frotten met de instellingen op de mixer. Gain, Low, Hi en Pan, maar eerste indruk is wel veel beter.

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken  *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Omhoog