Recorderman mic set up

Gestart door Hans, jan 09, 2012, 17:35

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hans

Wellicht hebben een aantal van jullie dit al eens geprobeerd, maar ik ben nu aan het experimenteren met het opnemen met deze Recorderman mic setup.

Betekent kort dat de snare het middelpunt van de kit betreft en je slechts 2 mics nodig hebt.

2 mics -> 1 als overhead van boven recht naar beneden boven snare/rack tom, 1 rechts naast je (voor de rechtshandige drummer) vrij laag en wijzend naar het centrum van de kit (of wat meer naar de kick). Afstand tussen de mics en de snare moet hetzelfde zijn ivm fase problemen (kun je met een touwtje fixen).

Dit is mijn eerst opname en het bevalt me !



De 'ring' die je door de opname heen hoort (zo noem ik het maar) zijn de ketels van mijn andere kit die meeresoneren, da's jammer, kun je niets meer aan doen.

Wat vinden jullie ?

Dribbel

klinkt goed!
Met welke mic's heb je dat gedaan?
Yamaha recording & sabian

paQ


klinkt goed!
Met welke mic's heb je dat gedaan?

Heb je de eerste 12 seconden niet gekeken?
:P

Nlz

Klinkt lekkah indeed! Maar eens proberen te onthouden mocht het ooit zo ver komen dat ik op ga nemen  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hans


Heb je de eerste 12 seconden niet gekeken?
:P


:w

@dribbel : Ik heb een Sennheiser MD421n gebruikt en een SE-electronics SE4. Eigenlijk is die Sennheiser niet in eerste instantie erg geschikt volgens de boekjes (dynamisch vs condensator), maar is gewoon een lekkere mic. Wellicht beter om er een groot membraan condenser mic neer te zetten.

Ik denk wel dat je met een matige mic zelfs prima weg kunt komen hoor (evt beetje produktie er overheen).

Dit is in een hoekje van mijn studiootje (staat allemaal veel te vol) en speelt zich af op ongeveer 2 vierkante meter -> echte space saver !

Dribbel


Heb je de eerste 12 seconden niet gekeken?
:P


Nee dat klopt.... :F
Yamaha recording & sabian

Dries

Enkel of dubbellaags vellen op de toms ?
Klinkt verrassend goed voor zo'n eenvoudige opstelling.
De akoestiek in je ruimte speelt waarschijnlijk ook erg mee in positieve zin, of niet?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Harre

Ik vind het ook goed klinken en met deze opstelling toch wel allemaal in verhouding met elkaar. Zoals je zelf al aangaf zou je eventueel met wat productiewerk de boel echt wel vet kunnen laten klinken, maar de basis is in ieder geval goed  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

vandeflosch

Welke snare heb je hans? bevalt mij wel :-)

harmen 18

En weer zit het antwoord in de eerste 12 sec van het filmpje......

paQ

Wat voor bekkens zijn dat Hans?





:R

Nlz


Wat voor bekkens zijn dat Hans?





:R


Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Geischa

Klinkt goed Hans!!

Hans


Enkel of dubbellaags vellen op de toms ?
Klinkt verrassend goed voor zo'n eenvoudige opstelling.
De akoestiek in je ruimte speelt waarschijnlijk ook erg mee in positieve zin, of niet?


op de toms liggen coated ambassadors. De ruimte speelt wel een rol, maar als je de mics nog wat dichterbij zet (en da's eigenlijk wel de bedoeling) wordt het ruimte effect minder en minder...

Dries

Hier een semi-educatieve vergelijking van verschillende microfoons.



Hij heeft overigens meer van dit soort filmpjes.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

drums97

#15
jun 14, 2012, 08:56 Last Edit: jun 14, 2012, 11:24 by drums97
Top topic!
Ga ik ook eens proberen. Ik heb 3 x Shure Prologue 16L (dus 2 nodig) en een Phonic MM122 mixertje.
Kan ik deze op de laptop aansluiten en opnemen?

Gevonden  8)7 (domme vraag)
Al gevonden en het kan. Even de topics doorlopen en kan gewoon aangesloten worden in de mic ingang.
Ook Audacity gedownload om vanmiddag te expirimenteren. Grappig programma. Ben benieuwd.
Ga ook de snare opnemen met de SM57 boven en de 441 onder. Kijken wat die doet.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

Mijn eerste opnamen zijn een feit.  *O* *O* *O*
Das echt wel vet en volgens mij wel goed gelukt! Ja niet het drummen, maar de opname  :D
Ik heb zomaar vlug wat gepeeld en alles proberen te raken, zodat ik een beeld heb van de verschillende klanken in de opname. Ik ben zeer te spreken over het resultaat. Ik heb dit nog nooit gedaan en heb ook niets gefilterd oid. Gewoon 1 op 1 opname zonder effecten.
Het vergt hier en daar nog wel wat aanpassingen, maar de eerste indruk is voor mij indrukwekkend.

Hier ga ik zeker mee verder expirimenteren om zo ook wat covers op te nemen en natuurlijk wat lessen, want die kan ik wel gebruiken.  8)7
Eindelijk hoor ik mezelf een keer fatsoenlijk terug, wat een bagger, hahaha.

Opstelling:




Gebruikte spullen zijn:
Phonic MM122 mixer
HP Laptop met software Audacity

Ik heb de volgende mics geprobeerd:
1. Sennheiser md441u boven icm Shure 16l prologue.
2. Shure 16l prologue boven icm Shure 16l prologue.
3. AKG D125 boven icm Shure 16l prologue.
4. Shure SM57 boven icm Shure 16l prologue.

Hier het resultaat:
http://soundcloud.com/you/sets

Bedankt Hans voor dit topic   :) , want ik wilde al langer iets opnemen, maar kwam er maar niet uit. Niet genoeg mics enzo en eigenlijk geen kennis van openemen.
Dit topic heeft me eigenlijk wel over de streep getrokken, vooral omdat ik geen fan ben van opname met 1 mic. Dat heb ik vroeger wel eens geprobeerd, maar dan miste ik balans tussen de verschillende toms en bekkens.
Zo vind ik het beter gaan.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Anserini

Sweet! De link van soundcloud linkt niet goed, dus hoor niks... :+

Jenslathouwers

ja je moet jezelf afmelden om de link te koppieren ;) zo wordt er gelinkt naar you tracks op soundcloud en daar kunnen wij uiteraard niet aan ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drums97

Mijn excuses. Weet ik hoe da allemaal werkt hahaha.
Komt ie (titel zegt de combinatie):
http://soundcloud.com/drums97/direct-s-441-1
http://soundcloud.com/drums97/direct-sm57-1
http://soundcloud.com/drums97/direct-shure-16l-1
http://soundcloud.com/drums97/direct-akg-125d-1

Welke vinden jullie het best (qua opname)?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Animal baars

Ligt het aan mij of zit overal een mega ruis op? Het klinkt alsof je laptop adapter in dezelfde groep zit als je opname spullen. Niet echt fijn...

Jenslathouwers

voor mij de s441, zal ook grotendeels een questie van smaak zijn denk ik ...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drummerjory

Ik hoor bijna niets door de rechterspeaker, hoe komt dat?
Ruis heb ik wel helemaal geen last van.

Jenslathouwers


Ligt het aan mij of zit overal een mega ruis op? Het klinkt alsof je laptop adapter in dezelfde groep zit als je opname spullen. Niet echt fijn...


ik hoor eigenlijk geen ruis?? ik heb het gwn door men laptop speakers geluisterd... mss daardoor...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

#24
jun 14, 2012, 15:50 Last Edit: jun 14, 2012, 15:51 by Animal baars
Ik luisterde alleen door m'n rechter oortje -_-.. Op links doet 'ie het wel gewoon haha. Maar nog wel met veel ruis (vooral op rechts dus)

Omhoog