Wie zijn je favoriete drummers?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:27

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Joris

Voor mij blijft Stonehenge toch altijd een van de betere festivals in Nederland, en vooral in de oude situatie. Jammer dat ze zijn gaat uitbreiden.

Rascul

De extra boost van de grindcore kreeg ik nog van Haemorrhage tijdens de Arnhem Metal Meeting in 2007 in de schouwburg van Arnhem. Daar onder in de krochten van de schouwburg speelde toen deze band en die drummer was met een verbeten trek op zijn gezicht aan het drummen. Dat wilde ik ooit ook nog eens leren.
Geweldig concert, ook visueel. Helaas hebben ze de Metal Meeting in Arnhem maar 4 jaar volgehouden (geldgebrek denk) en daar stonden toch ook Nederlandse topbands als Asphyx of God Dethroned. Daarna is het stokje overgenomen door Eindhoven Metal Meeting geloof ik. Ook geen ongezellig feestje.


Haha nice, daar was ik ook nog bij! Bijna geplet onder een stuk of 20 grote gasten toen de pit bij Suffocation collectief uitgleed op de gladde vloer van Musis Sacrum haha. Heel gaaf concert van Primordial ook gezien toen.

En tsja, leeftijd en smaak? Ik ben (slechts) 27 en probeer toch zo breed mogelijk te luisteren, van improjazz (zie de lineup van Transition, eind maart) tot death metal. Houdt het interessant ;)

Jazz

Mijn richting is wat pop,verder rock, vooral jazzrock, beetje soul, beetje blues.
There is no music without jazz


Technobeat


Kun je met 4 drumstokken dan ook 2x zo snel spelen ? :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rascul

Billy Cobham!


http://www.musicradar.com/news/drums/billy-cobham-on-his-stellar-70s-solo-run-and-gear-evolution-634404
Ik zette laatst Spectrum weer eens op. Wat een walgelijk goeie, vertellende, energieke plaat is dat toch. Laat 90% van alle (navolgende) soloplaten van drummers volkomen achter zich.

Contrastje overigens, ik ben onlangs al gear shoppend deze vent tegen gekomen. Carter McLean, sessiedrummer in New York, doet wat countrydingetjes en Dunnett/George Way endorser. Hij is één van de meest smaakvolle gasten die ik de laatste tijd heb horen spelen, met één van de beste sounds die ik ken. Je kunt helemaal verloren raken op z'n YouTube channel tussen de Dunnett-snaredrums en tryouts van countrytracks - zelfs al houd je niet van country (zoals ik).






djska

Ik zette laatst Spectrum weer eens op. Wat een walgelijk goeie, vertellende, energieke plaat is dat toch. Laat 90% van alle (navolgende) soloplaten van drummers volkomen achter zich.

Contrastje overigens, ik ben onlangs al gear shoppend deze vent tegen gekomen. Carter McLean, sessiedrummer in New York, doet wat countrydingetjes en Dunnett/George Way endorser. Hij is één van de meest smaakvolle gasten die ik de laatste tijd heb horen spelen, met één van de beste sounds die ik ken. Je kunt helemaal verloren raken op z'n YouTube channel tussen de Dunnett-snaredrums en tryouts van countrytracks - zelfs al houd je niet van country (zoals ik).






Grappig, toevallig vorige week ook Spectrum op de MP3 speler gehad en me ook geabonneerd op Carter's kanaal (mm, ergens klinkt dat wat vreemd :-).
Zo'n mooie sound en inderdaak smaakvol spel.

Otje

Kun je met 4 drumstokken dan ook 2x zo snel spelen ? :+  .
Bij Cobham gaat het om meer, véel meer dan snelheid alleen. Ik citeer " its not all about  the speed, it is just the controll if it" .


BasT

Laat ik ook maar eens wat namen droppen. Wellicht een voorspelbare lijst gezien ik van extreme metal houd maar dit zijn namen waar ik meteen aan moet denken.

George Kollias (Nile)
Tomas Haake (Meshuggah)
Flo Mournier (Cyptopsy)
Zbigniew Robert Promiński aka Inferno (Behemoth)

Hammar

Ben nog steeds een groot fan van Bonham en Paice en dat zal altijd wel blijven.
Daarom vind ik deze man te gek!!

kaboemba

#185
aug 09, 2016, 11:56 Last Edit: aug 09, 2016, 12:00 by kaboemba
p.s.: ik zei Adam Clayton van U2 maar ik vergiste me, dat moest natuurlijk Larry Mullen Jr. zijn :) (Adam Clayton is de bassist...)
Och da maakt nie zo veel uit kwa drum werk :-)

Ik heb echt verrekte weinig met al de drummers die hier langs komen, veel en snel en technisch heel knap maar ik vind er weinig aan.
Het zijn ook vooral drum solo's die ik hier langs zie komen, dat is voor mij geen drummen.

Wat mij meer aantrekt is b.v. drum werk bij de rival sons, waarbij o.a. de sound perfect bij de band past.
Het is misschien technisch nie allemaal hoogstaand maar dat zal mij de reet roesten.

Otje

Rival Sons? Nooit van gehoord! Nu wil ik 't weten ook...

"Test 1 2 3":


Jazz

Dan heb ik toch echt heel wat beter drumwerk voorbij zien komen.
Maar ieder zn smaak he.
There is no music without jazz

Technobeat

Beetje recht toe recht aan misschien maar wél lekker :Y  .

ik kende de band en dit nummer ook niet maar ga hem wel toevoegen aan mijn ' mee-drum-verzameling ' .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

O het is recht toe recht aan, en zo hoort drummen voor mij ook te zijn (eigenlijk gewoon omdat ik niet beter kan en wil).
Leuk hoor al die techniek, snelheid en fills, maar het doet mij niks, bovendien zie ik hier voornamelijk drum solo's en dat is toch zelden hoe je drummen ziet op het podium.
Het is hetzelfde als notenpoepers als Vai en satriani, ik luister ik denk knap en was zelfs een periode dat ik veel luisterde maar uiteindelijk ben ik er wel klaar mee.

Het is smaak uiteraard.

drfill

het kan ook 'recht toe recht aan'   met net iets meer ..    daar hou ik dan meer van..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

kende het niet, maar lekker hoor.
Altijd aardig dit soort topics om nieuwe artiesten te leren kennen.

Jazz

 lekker muziekje om er bij te hebben. leuk om te spelen.
Nice
There is no music without jazz

drfill

ok, hier zijn een paar bluesy meespeel-tracks dan..    voor de liefhebbers..     downloaden en un-rarren..
http://www.ekit.nl/bluesy1.rar
http://www.ekit.nl/bluesy2.rar
http://www.ekit.nl/bluesy3.rar

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

bovendien zie ik hier voornamelijk drum solo's en dat is toch zelden hoe je drummen ziet op het podium.
Klopt , maar meestal is zo`n langdurige drumsolo afkomstig uit een drumclinic of drumshow en kan hij of zij helemaal LOS gaan zonder ook maar met iets of iemand rekening te hoeven houden .
Dat komt bij een band natuurlijk niet voor , soms een keertje een paar maten voor de fun en daar blijft het dan ook bij .

Zie zo`n lange drumsolo als een echte show waarin de drummer zijn maximale kunnen kan tonen , hij of zij heeft er érg lang voor moeten zwoegen om zo ver te komen ........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Walter RS

Voor mij blijft Stonehenge toch altijd een van de betere festivals in Nederland, en vooral in de oude situatie. Jammer dat ze zijn gaat uitbreiden.
vond Stonehenge onwijs tegenvallen :( alles stond heel zacht. Misery Index kwam live niet echt onwijs over. Immolation was onwijs slecht. Weet niet wat de drummer aan de hand heeft maar het leek nergens op. Dit weekend met ze opgetreden op Party San, daar sloeg het werkelijk nergens op!

het was wel heel gezellig op Stonehenge dat wel :)

Joris

vond Stonehenge onwijs tegenvallen :( alles stond heel zacht. Misery Index kwam live niet echt onwijs over. Immolation was onwijs slecht. Weet niet wat de drummer aan de hand heeft maar het leek nergens op. Dit weekend met ze opgetreden op Party San, daar sloeg het werkelijk nergens op!

het was wel heel gezellig op Stonehenge dat wel :)
Ja die drummer van Immolation is wel echt dramatisch slecht, ik heb geen strakke double bass gehoord.

Walter RS

je had ze afgelopen zaterdag moeten zien, pime time op Party San, er was werkelijk geen 1 bass stuk bij wat enigszins in de maat ging. maar ook de rest van z'n spel was echt slecht gewoon.

Rascul

Hmm, vwb de drummer van Immolation ben ik het wel met je eens, maar verder was Stonehenge voor mij vrij te gek. Ik stond vrij vooraan bij Misery Index en Dying Fetus, en daar kwam het redelijk binnen zetten. Het geluid was inderdaad niet erg hard, maar op dat podium wel behoorlijk strak afgesteld en dat was bij het andere wel andere. Balen voor Cattle Decapitation, één van m'n favo death bandjes, maar ze hadden in Tivoli een tijdje terug een betere avond. Van Immolation is het jammer, want ze schrijven gave nummers, en Robert Vigna is een briljante gitarist.

Walter RS

Ja inderdaad, heb Rob nog mogen ontmoeten zaterdag.

en Misery Index en DF waren ook vet hoor! Alleen komt MI live niet zo masive over als op cd. Bij DF overigens nog aardig poosie in de pit gestaan dus heb me ook wel vermaakt hoor daar niet van :)

Vond vooral jammer dat Benighted gecanceld had :( :(

Omhoog