Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

#325
aug 03, 2015, 10:19 Last Edit: aug 03, 2015, 12:17 by Jazz
Vic firth american custom SD4 combo , voor op de e-drum. Voor mij prima
Voor de a-drum:
V.F american classic 7a, ik denk iets te licht
Pro Marc 5B, ietwat te lomp voor mij.
Moet nog eens kijken wat t beste past
There is no music without jazz

Dreamdrummer

Vic Firth 8DN gebruik ik met mijn Gospel band (electrisch)
Vic Firth 5AN gebruik ik met mijn Metal band (akoestisch)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

musiqman

Ik begon ooit op 5B via via naar de Russ Miller HD Stick en nu steeds vaker met 5A omdat voorgenoemde slecht te verkrijgen is.

Ik speel ook met AJ2 jazz sticks voor meer jazz georienteerd werk.

EE


Vic Firth 7AN ondanks mijn grote handen en Classic Rock / Blues als voorkeur......

mlommers

Vic Firth Signature Peter Erskine.  (SPE)

Het gewicht in combinatie met de kleine punt speelt voor mij al jaren super. Probeer af en toe nog wat anders maar blijf hierop steeds terug komen naar de SPE.

Mad Devil

Ik gebruik 3 types van Vic Virth:



1 - de American Classic 5A Hickory, bij normaal spel
2 - de American Jazz AJ5 Hickory, zachter/subtieler spel
3 - de American Custom SD5 Echo, bij zacht subtiel spel, maar wel met een lekkere dikke stick.

Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

defolio

Heb onlangs een tweedehandse Roland TD-3 aangeschaft. Nu ben ik diverse sites afgegaan om wat info te krijgen over drumsticks. Ik begrijp dat elke stok invloed heeft op de klank en rebound, maar wat ik niet kon vinden is welke stokken het meest gebruikt/geschikt zijn voor edrums. Op mn snaredrum na is alles van rubber. Wie weet waar ik op moet letten bij het aanschaffen van stokken voor zo'n eDrum?

Ps: dont shoot the messenger als ik lariekoek klets, ik ben nog maar sinds een week in het bezit van een drumstel en ben nog lerende.

Otje

Defolio; er is niet echt iets anders waar je op moet letten bij de aanschaf van drumstokken omdat je op een e-kit speelt. Het is om 'het even 'wat jijzelf lekkr vind spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar een lichte stok 'maatje'7a -maple omdat ik nou niet echt een hardhitter ben. En wat naar mijn mening ook niet echt nodig is op een e-kit.
 Er worden wel stokken gemaakt speciaal voor de e-kit, maar ik vind t niet echt nodig.

http://www.vicfirth.com/product/buynow/product.php?button=ESTICK

baszuidwijk

Ben het helemaal met Otje eens. Ik speel op mijn e-kit met dezelfde stokken als op mijn a-kit. Ik gebruik Vic Firth 5A en 7AN. De keuze voor de stok wordt bepaald door het soort muziek dat ik speel en niet door de kit. Ik vind het fijner om jazz en funk met de 7AN te spelen. Voor de rest pop, rock, blues speel ik met de 5A.

leeqnl

Ik speel zelf op mijn e-drum met het zelfde type stokken als op de A-drum, maar wel met een ander paar. Ik wil niet dat eventuele splinters aan de stokken de pads zouden kunnen beschadigen. En bezuinigen op die paar euro voor een paar stokken vind ik niet nodig.

patrick76

Totale omslag gemaakt.
Speel nu alleen nog maar met
Vater Rock en Vater 3 fatback zowel met als zonder nylon tip.
Deze gebruik in tijdens het repeteren met de band.
Heb nog de wereld Vic Firth 5 liggen en nog wat andere types van Vater.
Zijn voor thuis gebruik, maar kom thuis niet meer aan spelen toe.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Joris

Die Vater Fatback 3A's zijn inderdaad wel relaxed  :Y

Jazz

Vraagje, waarom zijn Vater fatbacks fijn om mee te spelen ?
There is no music without jazz

drumslet

Gebruik 3drumsticks, maar die worden niet meer gemaakt volgens mij. Destijds een beste partij opgekocht en nog 5 paar (nieuw) op voorraad. Daarna maar eens even kijken wat ik ga gebruiken.
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Joris


Vraagje, waarom zijn Vater fatbacks fijn om mee te spelen ?
Beetje dikker dan een 5a en een korte taper dus goede balans, maar ja dat is mijn mening.
Vater universal is ook wel fijne stok, alleen jammer van de tip, dat is wel een vellenkiller vergeleken met de tip die op een 5B zit.

patrick76

Vraagje, waarom zijn Vater fatbacks fijn om mee te spelen ?
Ik sluit me bij Joris aan. Ik vind ze net wat lekkerder spelen dan 5a's. Door de dikte heb ik ook een betere grip.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

ChrisVanMeer

Promark 707 voor mij.

Jazz

Oke, dank je wel !
There is no music without jazz

drfill

#343
sep 06, 2015, 20:14 Last Edit: sep 06, 2015, 20:40 by drfill
*rebound van materiaal waar je op speelt.
*mate van ontwikkeling van pols/ vinger spieren
*kracht van pols/ vinger spieren (gewicht,
  hierom spelen sommigen met hickory en
  anderen met sugarmaple)
*uithoudingsvermogen van pols/ vinger spieren
*grootte van hand, vingers
*soort grip waar je mee speelt (trad, american etc)
*slagtechniek waar je mee speelt (bv moeller,
  of meer vingers/pols)
*mate waarmee je rebound gebruikt
*hou je van een stick die meer veert of niet
*hou je van een lange of kortere stick
*hou je van een dikke of dunne stick (grip)
*volume range waar je in wilt spelen tov.
  je 'normale' manier van slaan (of band volume)
  of zelfs 'stijl' , sommigen vinden jazz '7A'
*soort tip waar je voorkeur naar uit gaat
 (punch, attack op vellen en cymbals)
*balans en vorm van stick tussen taper en butt
*duurzaamheid van stick (tip, midden)

al deze variabelen zullen bij iedereen anders zijn,
maar goed..  ik speel met hickory 5b drumsticks..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kend

Ik speel persoonlijk het liefst met Vic Firth Steve Gadd Signature drumstokken. :) Deze zijn toch al ongeveer een 5 jaar lang m'n vaste drumstokken voor alle drumstijlen van orkest tot rock tot jazz. Alleen voor metal gebruik ik Vic Firth METALN drumstokken met een nylon tip.
Ook gebruik ik soms Ahead Monsta Rock drumstukken met een aluminium kern voor metal.
Voor een marching drum band waar ik in zit (ik speel er snare) gebruik ik dan weer Vic Firth Ralph Hardimon signature drumstokken.
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

groovemaker

Heb nu een week gespeeld met een set stokken die ik een keer wilde proberen:

de "Todd Sucherman" signature (Pro Mark SD330W) stokken.

Deze zijn van maple gemaakt. Heb mijn hele leven met hickory gespeeld, vooral de Ed Shaughnessey, Simon Phillips en FV5b.
Was even enorm wennen deze nieuwe houtsoort aangezien ik wel een dikke stok in handen heb(5B) maar het gewicht enorm verschilt. Maple is veel lichter. De stokken zijn wat glad dat vind ik jammer, maar behalve dat kleine puntje spelen ze erg lekker!
Kan het iedereen aanraden! :Y

"This might be the stick you didn't know you were looking for", zei Todd zelf over zijn signature modellen. Voor mij bleek het inderdaad zo te zijn. Misschien voor een aantal van mijn forum-collega's ook  :w
If it's too Loud you're too old!

Walter RS

Vic Firth 5A FTW !

Joris

Heb nu een week gespeeld met een set stokken die ik een keer wilde proberen:

de "Todd Sucherman" signature (Pro Mark SD330W) stokken.

Deze zijn van maple gemaakt. Heb mijn hele leven met hickory gespeeld, vooral de Ed Shaughnessey, Simon Phillips en FV5b.
Was even enorm wennen deze nieuwe houtsoort aangezien ik wel een dikke stok in handen heb(5B) maar het gewicht enorm verschilt. Maple is veel lichter. De stokken zijn wat glad dat vind ik jammer, maar behalve dat kleine puntje spelen ze erg lekker!
Kan het iedereen aanraden! :Y

"This might be the stick you didn't know you were looking for", zei Todd zelf over zijn signature modellen. Voor mij bleek het inderdaad zo te zijn. Misschien voor een aantal van mijn forum-collega's ook  :w
Ik heb een keer per ongeluk maple stokken gekocht en die lagen letterlijk in 6 slagen doormidden, maar misschien heb ik gewoon een verkeerd paar gehad, dat kan ook.

sixtiek



('k ben fan  *O* ...)

groovemaker

NICEEE!!!!!  :Y  :Y  :Y
If it's too Loud you're too old!

Omhoog