Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Erik

Ik heb die ahead-stokken jaren geleden ook eens geprobeerd, maar ik was er toch minder tevreden over. Zodra die 'sleeve' gaat rafelen komt het metaal in de stok bloot te liggen en dat is funest voor je bekkens uiteraard. Dus gewoon weer hout.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Dezain

Heb 3 paar vich firth 5b's gekocht om even uit te proberen. Speelde altijd met Vater 5B's en Vic Fith 5A's dus 's ff kijken.
Experience is the name people give to their mistakes.

NathanR

Ik speel nu met de Roadie 5A drumstokken, en die bevallen mij eigenlijk erg goed :D

Murgen

Balbex 2B Hickory, hoogst persoonlijk door Patrick aangemeten. Grote handpalmen (kramp bij de dunnere 5A's) en mijn handpalmen zweten niet, lichtere stokken glippen weg door te droge handen. Binnenkort weer een voorraadje bestellen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Citizen Kane


Ik heb die ahead-stokken jaren geleden ook eens geprobeerd, maar ik was er toch minder tevreden over. Zodra die 'sleeve' gaat rafelen komt het metaal in de stok bloot te liggen en dat is funest voor je bekkens uiteraard. Dus gewoon weer hout.


Geen last van. Ik sla ook niet "overdreven" hard op mijn bekkens en heb ze wel onder een bepaalde hoek hangen. Dan scheuren die hoezen zowiezo minder hard. Ook op mijn hihat heb ik er niet last van. Heb mijn manier van spelen er iets op aangepast, wat ook nog beter voor mijn materiaal is.

Hoelang heb je dan met die hoezen gedaan als ik vragen mag? En hoelang is dat geleden? (misschien zijn hun hoezen nu iets harder...)

Eigenlijk heb ik gemerkt dat je OF twee paar zou moeten hebben om tijdens spelen om te wisselen (of stokken laat vallen). Maar met 1 paar zou je ook toe moeten kunnen. Het is gewoon een kwestie van op tijd je hoezen verwisselen. En die kosten 4, 30 per paar (!!).  Daar kan bij mij geen houten stok tegenop!


eehh... Citizen Kane??

Oude (Citizen) Kane drummer of Fan?


Helaas, ik ben niet fan van die band, noch ben ik de oude drummer. Ik ben wel fan van de Film met dezelfde naam  ;) (aanrader).

Erik

Ik zou je niet exact kunnen zeggen wanneer dat was. Ik woonde toen in ieder geval nog bij mijn ouders. Dus dat is meer dan 8 jaar geleden onderhand. Die hoezen sleten ook snel omdat ik mijn hihat relatief hoog heb staan, dus vooral op de rand speel. Ik denk dat van nieuw naar vervangen toch ongeveer 2 maanden was. Geen risico lopen om mijn bekkens te beschadigen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paintpro

Momenteel aan het spelen met zo'n beetje alle merken 5A die in Nederland te krijgen zijn voor een multi-test :D
Alhoewel sommige meer voelen als een 7A...

Citizen Kane


Ik zou je niet exact kunnen zeggen wanneer dat was. Ik woonde toen in ieder geval nog bij mijn ouders. Dus dat is meer dan 8 jaar geleden onderhand. Die hoezen sleten ook snel omdat ik mijn hihat relatief hoog heb staan, dus vooral op de rand speel. Ik denk dat van nieuw naar vervangen toch ongeveer 2 maanden was. Geen risico lopen om mijn bekkens te beschadigen.


2 maanden met een paar hoezen vind ik op zich niet heel erg gek. Zeker als je je Hihit wat hoger hebt staan.  Zelf heb ik hem niet heel erg hoog staan, raak met de hals van mijn stok vrij vlak de hihat. Dat levert natuurlijk ook lifetime op.

Heb je nog wat gemerkt van de trillingsdempende eigenschappen?  Ik namelijk wel. Ik sloeg vroeger bijna alleen maar Rimshots en kreeg na 15 jaar spelen toch wel pijn in mijn knokkels. Verdween op slag toen ik Ahead's gebruikte. (eigenlijk ook de reden waarom ik ze kocht...)

JayDie

Vic Firth 5A American classic

Fibesman

Vick Virth 55A! Heerlijke stok, iets zwaarder dan een 5A maar niet zo zwaar als een 5B.

outsidr

#185
mei 11, 2012, 15:18 Last Edit: mei 11, 2012, 15:20 by outsidr
Vater Rock.
Lekker dik en lang. Begon eerst met VF5A, dit is gaande weg dikker en langer geworden.
Krijg veel last van kramp als ik met dunne stokken speel.

JayDie


Vick Virth 55A! Heerlijke stok, iets zwaarder dan een 5A maar niet zo zwaar als een 5B.

Merk je dat gewichtsverschil nu werkelijk?  :/

Joris

Tuurlijk. Ik merk ook verschillen tussen 2 verschillende paren van hetzelfde model, dan merk je het bij een zwaarder model helemaal.

Fibesman

Inderdaad, als je bijvoorbeeld vrij veel up-tempo dingen speelt is een wat lichtere stok wel prettig. Maar is voor iedereen weer anders..

Karim Bizid


Vick Virth 55A! Heerlijke stok, iets zwaarder dan een 5A maar niet zo zwaar als een 5B.


Inderdaad, als je bijvoorbeeld vrij veel up-tempo dingen speelt is een wat lichtere stok wel prettig. Maar is voor iedereen weer anders..


Ik ben, zo lang als ik drum, al aan het puzzelen met stokken...
Maar ben nu ook wel fan geworden van de 55a.
Voor het snellere werk switch ik naar de 85a of naar de 5a van Pro Mark.
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Jenslathouwers

Ik speel Omenteel met vic firth 7a maar ik speelde onlangs nog met vic firth 5a en z,elfs 5a extreme.  Binne enkele weken ga ik de pro mark cobus potgieter sticks uitproberen.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rick

Ik ben nog steeds ontzettend benieuwd naar die Gavin Harrison Sig en George Kollias sig. Alle twee stokken die enigzins qua specs wel in mijn vaarwater liggen. Eind juni had ik begrepen....

Jenslathouwers


Tuurlijk. Ik merk ook verschillen tussen 2 verschillende paren van hetzelfde model, dan merk je het bij een zwaarder model helemaal.


De stokken worden per 2 gram gesorteerd, dit wil zeggen dat er maximaal 1 gram verschil op zit, dat ga je echt niet voelen...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Fibesman

Vandaag weer 2 paar VF 55A gehaald. Moet eens gaan uitzoeken waar ik grote aantallen van deze stok voor een goede prijs kan krijgen want deze is het voor mij helemaal.

Joris


De stokken worden per 2 gram gesorteerd, dit wil zeggen dat er maximaal 1 gram verschil op zit, dat ga je echt niet voelen...


Misschien doen ze bij Vater minder hun best maar als ik 2 paren 5B koop voel ik altijd dat er verschil in zit. Het blijft hout het kan nooit allemaal hetzelfde zijn.

Jenslathouwers


Misschien doen ze bij Vater minder hun best maar als ik 2 paren 5B koop voel ik altijd dat er verschil in zit. Het blijft hout het kan nooit allemaal hetzelfde zijn.


Ik dacht dat het over vic firth ging... Men excuses, bij vic firth worden ze op 2 gram gesorteerd...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

JayDie

Bij m'n gisteren gekochte Roland TD-4K2 kreeg ik Vic Firth eSticks. Iemand ervaring?

http://www.vicfirth.com/product/buynow/product.php?button=ESTICK

leeqnl

Ik speel nu bijna een jaar met de Vic Firth E-Stick. Bevallen mij heel goed.

Hans

Sinds zaterdag met Harvey Mason signature sticks. Zondag direct een gig mee gespeeld en ben helemaal om. Heerlijke stok. Iets zwaarder en dikker dan waar ik mee speelde (5A vic grip), maar erg gemakkelijk te controleren.

Ik heb gezeur over stokken altijd wat overdreven gevonden (niet lullen maar spelen), maar moet daar een nieuwe mening over gaan vormen.



Animal baars

Ben zelf sinds kort over gestapt van 7A naar 85A. Net wat dikker dan de 7A maar dunner dan de 5A. Lekkere lengte en voor mij precies goed.


Nooit gedacht met die grote handen van mij met zulke 'dunne' stokjes te timmeren.

Omhoog