Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Geischa

Ach, Nederland is klein  *D

GospelDrummerLars

Sorry jongens, :'(
Ik was aan het drummen om tien voor acht,
Op m'n gaasvellen, met m'n noobtriggertjes( die verkloot versterkt) waar ik 200 euries aan heb betaald
Met m'n akoestische Paiste 101 bekkentjes.
Komt mijn boze buurman kwaad aanlopen:
"kap ns met dat gedrum! T lijkt wel alsof in m'n f*cking woonkamer drumt! Je mot er maar iets aan doen! :("
Twee jaar geleden, altijd aan onze afspraken gehouden, na een half jaar was het niet goed.
Ik een e-kit aangeschaft( zo'n hele goedkope van 175).
na 6 weken weer overlegd om weer  een a-kit aan te schaffen voor €200, maar dan minder te drummen...
Was goed, maar na een half jaar weer niet goed...
Dus die triggers en gaasvellen gekocht, en nu weer een half jaar later...
Wat moet ik aanschaffen?
Zoiets?
http://www.thomann.de/nl/millenium_mps600_edrum_profi_set.htm
Of moet ik meteen gaan voor een onbetaalbare Roland?
Waar ik eeuwig voor moet sparen? K ben nogsteeds een tiener zonder rijke ouders...
Wat vind jij er van?

Anserini

Voor dat geld zou ik ff iets meer uitgeven en voor deze gaan http://www.thomann.de/nl/yamaha_dtx500k_kompakt_edrum_set.htm

En dan iets onder op zijn minst het bassdrumpedaal leggen want dat beukt ook wel eens door.

Hammar

Oefenruimte zoeken!!

GospelDrummerLars


Oefenruimte zoeken!!

Daar heb ik natuurlijk ook geen geld voor!
Wat vind jij er van?

Hammar

Ga dan postzegels verzamelen.....

GospelDrummerLars


Ga dan postzegels verzamelen.....

???
Wat vind jij er van?

Hammar

Ik bedoelde dit cynisch uiteraard. Zoek een baantje?

GospelDrummerLars

Dat doe ik al!
Maar wil iets anders dan folder lopen!
Al is t Schoonmaken!
Wat vind jij er van?

NathanR


Ik bedoelde dit cynisch uiteraard. Zoek een baantje?


Joh dit is toch helemaal niet waar hij om vraagt, hij vraagt gewoon advies voor een elektrisch drumstel... geen advies hoe hij aan meer geld kan komen.

Jochem

Wat voor gaasvellen gebruik je nu? De Gaasvellen zouden toch minder geluid moeten produceren dan dat je een nieuw elektrisch drumstel zou kopen met pads.
Of gaat het over je bekkens? Ik zelf heb thuis gaasvellen en handoeken over de bekkens liggen.

Hammar


Joh dit is toch helemaal niet waar hij om vraagt, hij vraagt gewoon advies voor een elektrisch drumstel... geen advies hoe hij aan meer geld kan komen.
Ook een elektronische kit veroorzaakt burenoverlast en is dus geen oplossing!
Drummen doe je gewoon NIET thuis, uit respect voor je omgeving! Tenzij niemand last van je heeft uiteraard.

Paul

#212
jul 06, 2012, 15:10 Last Edit: jul 06, 2012, 15:11 by Paul
Commentaar van de moderator Dit topic heet Advies over Bekkens.Graag de discussie ook bij bekkens te houden. Lars, als je op zoek bent naar een elektronisch drumstel, neem dan eens een kijkje in het e-drums gedeelte.

GospelDrummerLars

#213
jul 07, 2012, 20:03 Last Edit: aug 28, 2012, 10:05 by GospelDrummerLars
Ja sorry voor t offtopic gaan! :D
Wat vind jij er van?

GospelDrummerLars

T is een a custom Ride geworden! Tweedehands voor €140 zgan!
Nu nog op zoek naar twee crashes!
Wat vind jij er van?

Jenslathouwers

er staat momenteel een 10" paiste pst 3 splash en een 10" meinl hcs splash te koop op 2dehands, ik weet dat deze beide erg low budget zijn. kan ik deze 2 combineren tot een kleine hi-hat ? of gaat dat echt ongelooflijk slecht klinken ?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

Voor de prijs kan je je waarschijnlijk geen buil vallen. Ik ben zelf van mening dat 10" geen serieuze maat is voor een hihat. Komt niet echt een volwassen geluid uit. Je kan dan beter kijken naar twee 12" splashes in verschillende dikten.

Maar aan de andere kant, meer dan €30 zal je niet voor het setje kwijt zijn lijkt mij. Mooi experiment toch?

Jenslathouwers

zeer mooi experiment, maar aangezien ik krap bij kas zit zou het jammer zijn om het weinige geld dat ik momenteel heb te verspelen aan zulke experimenten ;) er wordt 20€ voor de 2 gevraagd, als ik ze voor 25€ opgestuurd krijg ga ik het proberen!!  8)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Marty-B

Op dit moment heb ik deze set bekkens:



Voor deze totale set heb ik ongeveer 400 euro uitgegeven. De crashes waren iets van 50 euro per stuk.

Afgelopen optreden begon ik mij te ergeren aan de sound van mijn crashes, dus wordt het voor mij nu tijd om deze te gaan vervangen. Aan mijn hihat en ride erger ik mij (nog) niet ;). Uiteindelijk wil ik wel alles gaan vervangen. Ik kan dus nu 2 nieuwe crashes kopen, of meteen de hele set vervangen...

Mijn eerste insteek was om gewoon 2 nieuwe crashes te kopen en dan langzaam alles te vervangen. twee crashes zal al snel 200 euro gaan kosten. En losse ride en hihat zal wel rond de 400 euro gaan kosten. Ik ben bang dat het los samen stellen van een set mij veel gaat kosten.

Nu las ik op verschillende forums dat de "Masterwork Troy Cymbalset" een prima set is. Ik vraag me af of ik er op vooruit ga als ik deze set koop, deze set kost 329 euro (http://www.thomann.de/nl/masterwork_troy_beckensatz.htm). Dit is zeker een mooie prijs voor bijna een nieuwe set, ik zal echter nog wel een extra crash er bij moeten kopen.

Mijn vraag is dus, ga ik er op vooruit als ik de "Masterwork Troy Cymbalset" koop? of is het in mijn geval verstandiger om alles los te kopen(omdat ik niet direct een nieuwe ride/hihat nodig heb)? Of zijn er andere set die misschien interessant zijn voor mij?

Ik hoef uiteindelijk geen high-end bekkens te hebben. Ik speel trouwens punkrock.

Martijn



Animal baars

Ik heb geen idee waar je woont, maar ga ze vooral eens beluisteren. Je gaat erop vooruit, maar of je de klank ook leuk vind is persoonlijk. Die Troy set die je noemt ligt qua klank vrij dicht tegen de A Custom serie aan.

Wat ook hele toffe bekkens zijn is de Custom serie van Masterwork of kijk eens naar Diril bekkens. Een vrij onbekende bekkensmid die hele toffe dingen fabriceerd. En tegen een heel erg zacht prijsje. Maar, en dat is het enige logische advies wat eigenlijk gegeven kan worden, ga luisteren! In Rotterdam zit Rotterdam Drum Department, die heeft veel Masterwork en Diril hangen, in Badhoevedorp heb je Piet Klaassen (wel ff afpraak maken), je kan ook naar Drumworld of als dat dicht in de buurt is voor je zelf gaan luisteren bij Thomann.

\Maar ik zou ze nooit op goed geluk online bestellen. je kan je geld maar 1x uitgeven, dus doe het dan gelijk goed.

Marty-B

Bedankt voor je reactie,

ik ben sowieso van plan ze te gaan beluisteren voordat ik ze koop. Maar vroeg me af of de kwaliteit wat was;)(van de Troy). Heb diverse drumwinkels waar ik heen wil gaan. Denk dat ik binnenkort dan ook even naar Rotterdam ga, om die Diril bekkens te beluisteren!

Paul

Kan je niet beter tweedehands topklasse bekkens kopen? Beginnend met de crashes als je je daar nu het meest aan ergert, en dan op den duur de hihat en rides ook vervangen.
Ik heb de Troy set en jouw Stagg's nooit gehoord, maar naar mijn inschatting maak je maar een marginale stap door Troy's te kopen en kom je over een tijdje weer hetzelfde probleem tegen.

Stokmans

Nou.... Die Staggs hangen nog wel eens in de oefenruimte waar ik repeteer en heb ze dus regelmatig gebruikt. Die Troys heb ik inmiddels een aantal keren in de hand gehad (en getest) om te kopen als extra set in de kroeg waar ik in de huisband speel. En daar zit dus een enorm verschil tussen. De 'instappers' van Masterwork zijn al behoorlijk goede bekkens met in mijn ogen een erg goede prijs-kwaliteit verhouding. En ik vergelijk ze dan met mijn oude A-Customs en mijn huidige set MW Iris.

Als je geen high-end wil/hoeft, maar wel leuke bekkens zoekt vind ik de Troy het bekken om voor te gaan. Wel even gaan luisteren natuurlijk.

Marty-B

Denk dat ik dit weekend die Troy set ga beluisteren, als deze super klinken dan neem ik die. Ben vooral benieuwd hoe de hihat klinkt, ik ben nog maar weinig hihats kunnen vinden die mij bevallen, tijd geleden heb ik de MW Iris hihat getest, die vond ik te gek, allen wel een beetje duur.
Als die Troy set niet bevalt zoek ik losse crashes uit, misschien dat ik dan 2 Troy crashes neem, mist die bevallen. 2e hands ben ik niet zo van, maar zal marktplaats ook nog wel ff afspeuren.

Is Rotterdam drum departement een beetje een relaxe winkel om te testen?

Paul


Is Rotterdam drum departement een beetje een relaxe winkel om te testen?

Ja hoor :Y

Omhoog