Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Joris


Prima dat jij dat vind, ik ben het zelfs met je eens. Echter zijn de Orientals duur en wordt er naar "goedkope" china's gevraagd. Dan zijn deze Staggs toch een prima oplossing.


Dit topic gaat over bekkens in het algemeen.
Goedkopies zijn voor mij maar een tijdelijke oplossing, ten eerste gaan ze bij mij altijd snel kapot en ten tweede vind ik het geluid van een duurdere toch echt beter, maar dat had ik al gezegd.

Jenslathouwers

Ik heb nu de kans een sabian aa 20" china te kopen voor 150€,  doen?  Het lijkt mij een mooie koop omdat ik voor een nieuwe 'goedkope' china evenveel kwijt ben ... Deze zal denk ik qua qualiteit toch wel wat beter zijn?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Anserini

Als het geluid je bevalt zou ik niet weten waarom niet, nette prijs.

Erik


Ik heb nu de kans een sabian aa 20" china te kopen voor 150€,  doen?  Het lijkt mij een mooie koop omdat ik voor een nieuwe 'goedkope' china evenveel kwijt ben ... Deze zal denk ik qua qualiteit toch wel wat beter zijn?


Ik heb dezelfde en ben na 4 jaar nog steeds erg tevreden ermee. Is zeker geen miskoop.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Jenslathouwers

Hij is normaal al onderweg met de post... Ongeduldig afwachten dus.  -O- *D
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

GospelDrummerLars

Hoi,
Ik ben Lars,
Speel gospelfunk en gospelrock en een beetje pop.
Ik heb een Paiste alpha 14" medium hihat , en zoek een Ride met een duidelijke bell en zware"stick-definitie".
En moet meekleuren qua geluid en kleur aan mn hats dus.
Welke raden jullie aan?
Ik ben niet gebonden aan Paiste, maar het Liefst wel.
Ik ben pas 14, dus heb geen Superbaan, dus geen groot megabudget . Liefst 200/250 euries
Wat vind jij er van?

Joris

Ik zou zeggen zoek eens op marktplaats naar een goede 2e hands ride, beter dan bijv nu een nieuwe paiste Alpha kopen.

Rick

Kijk eens naar Diril cymbals, aggresive of dark series. Is wel wat voor je denk ik. Anders hangt er ook nog een hele mooie occasion Meinl Mb8 20" med ride bij rotterdam drum department ;) . Ook zijn de Mb10 en classic custom series van Meinl wel wat voor je vermoed ik. Bij Paiste ben je toch weer aan de alphas toegewezen.

GospelDrummerLars


Ik zou zeggen zoek eens op marktplaats naar een goede 2e hands ride, beter dan bijv nu een nieuwe paiste Alpha kopen.


Zoals? Zildjian a custom medium20? Sabian aax 20 studio?

Kijk eens naar Diril cymbals, aggresive of dark series. Is wel wat voor je denk ik. Anders hangt er ook nog een hele mooie occasion Meinl Mb8 20" med ride bij rotterdam drum department ;) . Ook zijn de Mb10 en classic custom series van Meinl wel wat voor je vermoed ik. Bij Paiste ben je toch weer aan de alphas toegewezen.

Van de Diril Dark kan ik nix vinden. Heb je een link voor n impressie?
De mb8 klinkt me echt te licht, de classics komen al in de buurt! Maar mag wel nog iets donkerder. De mb10 is zeker en optie, maar ik hoor graag andere opties!
Wat vind jij er van?

Joris


Zoals? Zildjian a custom medium20? Sabian aax 20 studio?


Ja bijvoorbeeld. Die Sabian is trouwens wel aardig dun, crasht wel lekker.

GospelDrummerLars

Ik wil juist een dikke en cleanne/cleane
Dus dan is zon zildjian a custom ook een optie!
Zijn er nog meer ideeën, wilde gedachtes, suggesties of iets anders?
Wat vind jij er van?

Paul

A Custom klinkt wel een beetje als wat jij zoekt (al vind ik wel dat ze weinig karakter hebben).
Hier op het forum staat trouwens ook een Masterwork Custom te koop, houd je nog geld over ook ;)

GospelDrummerLars

En welke Ride van trx gebruikte cobus (YouTube), die klinkt ook super!
En onder welke naam vind ik die terug in Nederland? En voor welke prijs?
Wat vind jij er van?

Dezain

Zijn in Nederland zelf volgens mij niet te kopen, heb ook al eens gezocht.
Experience is the name people give to their mistakes.

drum1964

Zijn TRX en MASTERWORK niet hetzelfde ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

GospelDrummerLars

En hoe wordt dan die Ride genoemd bij MW.
Wat vind jij er van?

drum1964

Ik weet het niet Lars.
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben, dat beide merken hetzelfde zijn of toch overeenkomsten hebben.
De experten op dit forum zullen het wel weten........RJ ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

GospelDrummerLars

Iig bedankt voor het meedenken!
Iedereen trouwens
Wat vind jij er van?

Animal baars

#193
jul 03, 2012, 09:05 Last Edit: jul 03, 2012, 13:59 by Animal baars

En welke Ride van trx gebruikte cobus (YouTube), die klinkt ook super!
En onder welke naam vind ik die terug in Nederland? En voor welke prijs?


TRX is een van de 'export producten' vanuit de Masterwork stal. Ik denk dat een ride die aardig overeen zal komen met de ride van Cobus een is uit de Iris serie. Helder en met een mooie ping maar toch dun genoeg om snel aan te spreken.

De ride die hier op het forum te koop staat is klinkt vrij laag en spreekt lekker aan. Er staat op Marktplaats ook zo'n ride te koop (wel iets nieuwer). Voordat ik mijn ride verkoop wil ik eerst een mooie 21" Custom Pointer of Jazz Pointer ride gevonden hebben die deze ride kan vervangen ;). En het aanbod aan 21" ride is niet zo groot helaas...

Maar als je het geluid van een A Custom ride zoekt, zul je teleurgesteld zijn in mijn ride. Ik ben zelf absoluut geen fan van het A Custom geluid, het is mij te blikkerig en schel.

Ik raad je zeker aan om eens contact te zoeken met Gijs van Rotterdam DrumDepartment. Hij heeft een collectie Diril bekkens liggen. Dat zijn erg mooie bekkens voor een erg mooie prijs. Maar die tip gaf Rick ook al :)

Edit: REBO music in Hilversum heeft mijn oude Custom Heavy ride nog liggen (ook €150,-) Dat is een ride die wel eens zou kunnen klinken naar wat jij zoekt. Clean en met een heldere ping.

GospelDrummerLars

En de masterwork troy? Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoe klinkt ie?
Wat vind jij er van?

Animal baars

Troy klinkt erg netjes. Zijn wat meer op rock gerichte bekkens. Snap niet dat ze ze kunnen maken voor die prijs. Maar voor alles geldt, zelf luisteren. Op zoek naar een zaak waar ze veel verschillende modellen hebben hangen en een mooie uitkiezen. Als iets boven je budget is kun je beter door sparen dan je geld 2x uit moeten geven.

harmen 18

Troy bekkens klinken zeker leuk. En ze zijn niet zo duur.

Alleen zijn ze wel wat steviger, dus vrij hard na mijn idee.

GospelDrummerLars

Bedankt!
Ik ga kijken waar ze
masterwork troy 20 Ride,
zildjian a custom med. Ride 20
en de Paiste alpha 21 groove Ride hebben!
En naast elkaar testen samen met m'n alpha hats!
Weet iemand toevallig waar dat kan?
Zo dit bij mogelijk!( Amersfoort)
Wat vind jij er van?

Rick


Bedankt!
Ik ga kijken waar ze
masterwork troy 20 Ride,
zildjian a custom med. Ride 20
en de Paiste alpha 21 groove Ride hebben!
En naast elkaar testen samen met m'n alpha hats!
Weet iemand toevallig waar dat kan?
Zo dit bij mogelijk!( Amersfoort)


Bij Rotterdam Drum Department hebben ze in ieder geval de eerste twee, waarvan de A Custom nog als occasion ook, scheelt weer ietsje. Er hangen wel wat alpha rides maar wat precies weet ik niet.

Black Page

RDD is niet dichtbij *) (beetje flauw ik weet het ...)

Omhoog