Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

hallo, ik ben van plan een 'goedkope' china te kopen 16 of 18" om te kijken of het iets voor mij is, ik heb nog nooit een china gehad dus wil het eerst een tijd aan men kit hebben hangen om te zien of ik er genoeg mee overweg kan om er veel geld tegenaan te gooien... heeft er iemand tips voor een 'goedkope' maar toch iets of wat degelijke china ?
ik ben op zoek naar een china die heel trashy klinkt... geen te lange sustain... gewoon kort en krachtig...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Anserini

Wuhan. :)

Animal baars

Dat is de goedkoopste ja. Wat is je budget? Voor €139 heb je een 18" MW Troy china. Dan heb je een wat 'moderner' klinkende china bij je set hangen. De china's van Wuhan was ik nooit echt over te spreken...

Treklof

Voor ongeveer hetzelfde bedrag heb je een Stagg DH China, ook heel leuk.

Jenslathouwers

Van wuhan heb ik al zoveel slechte dingen gehoord dat ik me daar maar niet aan ga wagen, stagg cymbals ben ik ook geen grote fan van, geen idee waarom eigenlijk... Bij de mw is het jammer dat je die op heel weinig plaatsen kan krijgen/bespelen... Maar voor de mw ga ik online toch eens wat researchndoen...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

De Masterwork is te beluisteren bij Rotterdam Drum Department. Maar ik weet niet of dat een beetje in de buurt is.. Er zijn genoeg zaken die Masterwork verkopen mocht je daar interesse in hebben. In het topic over MW staat een lijst met zaken.

Je kan ook kijken naar een 18" Meinl Classics, een 18" Paiste PST8 of voor minder geld een 16" Zultan Rock Beat China of net zo veel geld maar een stapje beter 16" Generation X Filter China

NathanR

Citaat
china die heel trashy klinkt... geen te lange sustain... gewoon kort en krachtig...


Komt bij mij toch Wuhan als eerste in mij op :)

Fibesman

#157
jun 12, 2012, 08:59 Last Edit: jun 12, 2012, 08:59 by Fibesman
In het verleden altijd Wuhan gehad maar Stagg maakt ook china's die practisch hetzelfde zijn. Ik heb een 18" ooit bij Muller muziek in Amsterdam gekocht. Mooie korte trashy sound. Beter dan een Paiste of Zildjian en stukken goedkoper. Een china moet chinees zijn gewoon.

stick tight


In het verleden altijd Wuhan gehad maar Stagg maakt ook china's die practisch hetzelfde zijn. Ik heb een 18" ooit bij Muller muziek in Amsterdam gekocht. Mooie korte trashy sound. Beter dan een Paiste of Zildjian en stukken goedkoper. Een china moet chinees zijn gewoon.


+1

Als je een china wil moet die ook als china klinken. Anders kan je beter een ander effect bekken zoeken. Wuhan/stagg traditional is practisch hetzelfde en zeer betaalbaar. De enige china waar ik mijn stagg mee zou vervangen is een zildjian oriental china trash maar die is ruim 3 keer zo duur.

Jenslathouwers

ja ik weet van de stagg china's niet hoe ze klinken, op filmpjes van youtube kan ik natuurlijk ook niet helemaal af gaan want die zijn meestel (of altijd) slecht opgenomen... met de stagg cymbals van de drum van de basist van men groep heb ik slechte ervaringen omdat deze echt afschuwelijk klinkne, maar misschien zijn die echt van de allergoedkoopste reeks.

van wuhan had ik gewoon al een paar keer gelezen dat deze snel scheuren ? ik wil een goedkope china maar hij moet natuurlijk wel een tijdje meegaan... of hangt dat er gewoon vanaf hoe je hem bespeeld ?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Fibesman

#160
jun 12, 2012, 12:35 Last Edit: jun 12, 2012, 12:42 by Fibesman
Inderdaad die Zildjian orientals zijn ook dun en lekker trashy maar inderdaad veel te duur.
In mijn ervaring gaan Zildjian china's wel langer mee en zijn ze wat netter afgewerkt(de staggs en Wuhans hebben nogal scherpe randen maar ik geloof dat ik voor mijn stagg china iets van 60 euro had betaald en die heb ik nu al iets van 2 jaar. Rides en Crashes van Stagg klinken inderdaad beroerd/te trashy

Dezain

Ja, alleen Masterwork.

Ik ben niet super ontevreden, vooral over de ride en hihats.. Iemand dus ideeën?
Experience is the name people give to their mistakes.

Joris


Inderdaad die Zildjian orientals zijn ook dun en lekker trashy maar inderdaad veel te duur.
In mijn ervaring gaan Zildjian china's wel langer mee en zijn ze wat netter afgewerkt(de staggs en Wuhans hebben nogal scherpe randen maar ik geloof dat ik voor mijn stagg china iets van 60 euro had betaald en die heb ik nu al iets van 2 jaar. Rides en Crashes van Stagg klinken inderdaad beroerd/te trashy


Paiste 2002 china's gaan bij mij langer mee dan Zildijan orientals. Qua klank heb ik weer liever die Orientals, die 2002's zijn natuurlijk ook B8.

Dezain


Ja, alleen Masterwork.

Ik ben niet super ontevreden, vooral over de ride en hihats.. Iemand dus ideeën?


En zou ik de Custom zet kunnen uitbreiden met Resonant of Iris zoals eerder werd genoemd, of kliken deze samen niet geweldig?

Dan ben ik van plan de hats en de ride te verkopen en die te verplaatsen met 1 van de bovengenoemde.
Experience is the name people give to their mistakes.

Julius Heide


ik draai me bekkens nooit vast met vleugelmoeren, heb ze er dan ook helemaal niet op zitten...
Kreeg laatst commentaar van een andere drummer dat dit niet zo slim was(voor de rest niet op in gegaan)
Wat zijn hier de nadelen van ?

/quote]

Daar is ook niets mis mee...
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Julius Heide


hallo, ik ben van plan een 'goedkope' china te kopen 16 of 18" om te kijken of het iets voor mij is, ik heb nog nooit een china gehad dus wil het eerst een tijd aan men kit hebben hangen om te zien of ik er genoeg mee overweg kan om er veel geld tegenaan te gooien... heeft er iemand tips voor een 'goedkope' maar toch iets of wat degelijke china ?
ik ben op zoek naar een china die heel trashy klinkt... geen te lange sustain... gewoon kort en krachtig...


http://www.drumspullen.nl/cat/119/stagg_traditional_serie.html
Prima china 18" cymbal, ik heb er zelf een jaar mee gespeeld. Als referentie heb ik altijd een 16"of een 18" Zildjian Oriental in mijn set up. En deze Stagg doet qua sound en volume beslist niet onder voor Zildjian...
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Joris


En deze Stagg doet qua sound en volume beslist niet onder voor Zildjian...


Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. Misschien qua volume niet nee maar qua sound heb ik toch echt liever een Oriental.

stick tight


Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. Misschien qua volume niet nee maar qua sound heb ik toch echt liever een Oriental.


Ik vind die orientals net wat feller en gecontroleerder klinken dan de meeste stagg traditional chinas.
Beter of slechter? Ik weet het niet.....

Mijn volgende word toch een oriental denk ik, nu ik het me kan permiteren..

Joris

Ik heb nu sinds tijden mijn 16" oriental weer eens opgehangen, klinkt echt heeel vet. Alleen een beetje te klein naar mijn snaak, china's moeten minimaal 18" zijn  :P

Julius Heide


Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. Misschien qua volume niet nee maar qua sound heb ik toch echt liever een Oriental.


Prima dat jij dat vind, ik ben het zelfs met je eens. Echter zijn de Orientals duur en wordt er naar "goedkope" china's gevraagd. Dan zijn deze Staggs toch een prima oplossing.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Anserini


Ik heb nu sinds tijden mijn 16" oriental weer eens opgehangen, klinkt echt heeel vet. Alleen een beetje te klein naar mijn snaak, china's moeten minimaal 18" zijn  :P
En 16 is net wat groot als 'effect' china. :P


Prima dat jij dat vind, ik ben het zelfs met je eens. Echter zijn de Orientals duur en wordt er naar "goedkope" china's gevraagd. Dan zijn deze Staggs toch een prima oplossing.
Klopt, maar blijven ze niet net zo als de orientals. ;)

stick tight

Naar aanleiding van dit topic toch maar een 20'' oriental besteld.

Jenslathouwers

heeft er iemand ervaring met de meinl classics china's ? (18")  ik was aan het zoeken voor een china die ik aantrekkelijk vind qua prijs/ qualiteit/klank en deze leek mij ook nog wel wat...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Dezain

#173
jun 16, 2012, 15:26 Last Edit: jun 16, 2012, 18:09 by Dezain
Sorry, verkeerd
Experience is the name people give to their mistakes.

Jenslathouwers

ik bedoel dus of er iemand ervaring heeft met een china uit de classics serie van meinl...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog