Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Air Piet


En daarom is het meest gehoorde advies op dit forum: Ga luisteren. Alleen dan kun je een eigen mening vormen. Je kan je geld maar 1x uitgeven en dan is het zonde om een miskoop te doen.

Maar als ik zou mogen kiezen tussen een Paiste PST5 of een MW Troy set, was mijn keuze heel erg simpel en ging ik voor het hand gehamerde B20 van de Troy serie. Dan heb je karakter en een set waar je het een hele tijd mee uit kan zingen.

Maar kijk vooral naar andere merken, series, prijsklassen etc. Als je iets hoort wat eigenlijk buiten je budget is, kan je beter door sparen. Uiteindelijk wil je toch die ene hebben die toen ook al zo vet klonk  8)7


Ik zeg ook dat het een subjectief onderwerp is. Ik laat alleen een alternatief zien, wil niet zeggen dat die per definitie beter is, misschien vind ik persoonlijk de masterwork troy bekkens ook wel beter klinken. ( ik heb ze nooit beluisterd, dus dat weet ik niet)

Alleen ik wil even de eventuele opties op tafel leggen, dit maakt het misschien makkelijker voor de uiteindelijke koper. Voordat het hier een vlam-topic wordt over welk bekkenmerk we allemaal prefereren.

I'm only here to help  ;)

Tuur

Owkee, heel fel bedankt allemaal!
Dat setje van Troy ziet er echt wel goed uit, de commentaren zijn blijkbaar ook positief en de prijs valt mee dus ik denk dat we een winnaar hebben!
Na mijn examens ga ik de set bestellen :-)

Stokmans

Vanavond een PST5 crash bij het oefenruimtedrumstel gehad: De Troy is stukken meer waar voor je geld! De PST5 klinkt (voor mij) als een heel goedkoop bekken, blikkerig en weinig klank. Iets wat ik bij die Troy niet had.

hjw

Heb onder meer de paiste Pst5 en de masterwork troy en de zildjian ZBT-serie geprobeerd. Die sets zitten allemaal ongeveer in dezelfde prijsklasse. De Troy bekkens van Masterwork waren absoluut mijn favoriet, zo veel klank als daar in zit haalden die anderen voor mij bij lange na niet.  Ik speel nu 3 maanden op de Troy-serie en ze bevallen mij uitstekend. Heb al vrij snel een 18" Custom crash erbij gekocht (via het forum) en ik ben helemaal tevreden met mijn set.

paQ

Haast logisch :)
B20 goed gehamerd voor zo'n schijtbedrag!
Kan je je geen buil aan vallen

grohllebol


Haast logisch :)
B20 goed gehamerd voor zo'n schijtbedrag!
Kan je je geen buil aan vallen


Klinkt goed, ik ben op zoek naar een niet al te dure 16/ 18 crash ter vervanging van m'n pst5 crash. En het mooiste van alles, RDD zit bij waar ik nu werk om de hoek :) Ik ga eens bij Geischa op bezoek...
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Nlz


En het mooiste van alles, RDD zit bij waar ik nu werk om de hoek :) Ik ga eens bij Geischa op bezoek...

Ghehe, ik ben er juist blij om dat dat bij mij niet het geval is, anders was ik helemaal platzak geweest. :N
Al had ik dan wel een hoop leuke spullen gehad, dat dan weer wel  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

grohllebol


Ghehe, ik ben er juist blij om dat dat bij mij niet het geval is, anders was ik helemaal platzak geweest. :N
Al had ik dan wel een hoop leuke spullen gehad, dat dan weer wel  :Y


Nou, aan de bekkens in je sig te zien, ben je niet helemaal vrji van het Masterwork virus ;)
Wellicht dat het bezoekje aan RDD leidt tot een besmetting ;)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Nlz

Klopt, they got me! Hoewel ik een besmetting met het Diril-virus ook niet uitsluit, damn wat maken die mooi spul! Vraag maar aan Hans  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Animal baars

Diril is te gek! Maar overstappen ga ik niet. Tevreden zijn voelt eigenlijk best goed voor even :+

Rick


Klopt, they got me! Hoewel ik een besmetting met het Diril-virus ook niet uitsluit, damn wat maken die mooi spul! Vraag maar aan Hans  :+


Ik heb ook al een 12" custom diril china in de bestelling staan :)

grohllebol

#111
jan 13, 2012, 14:17 Last Edit: jan 13, 2012, 14:18 by grohllebol

Klopt, they got me! Hoewel ik een besmetting met het Diril-virus ook niet uitsluit, damn wat maken die mooi spul! Vraag maar aan Hans  :+


Net ff in de (verlengde ;) ) lunchpauze bij Gijs en de RDD geweest. Tjonge...   *D
Nogmaals, bedankt Gijs voor de tijd die je nam om de verschillende bekkens te laten horen :)

Die Troys klinken inderdaad onwijs goed. Ik ben vooral wel gecharmeerd van die 16" crash. Ik wil zo ie zo een 2e crash (en tzt m'n bekkens verder gaan aanvullen/ vervangen) aan m'n bekkensset toevoegen... En die 16" Troy vond ik qua geluid wel het meeste passen bij mijn smaak en stijl. En ze zijn mooi shiny  *D
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Geischa

You're welcome!

SanderIAL

Ben op zoek naar een crash die veel kan hebben, heb er al stuk of 4 kapot geslagen en wil daarom een 'dikke'17/18 inch crash.
Ik speel hardcore metal (sla aardig hard op bekkens :S), Kan iemand mijn misschien aanraden wat voor soort bekken ik nodig heb?

Hammar

"dikke' bekkens gaan nog eerder kapot. Ik zou zeggen werk aan je techniek.

Nlz

Wat Hammar zegt!
Van slaan als een gorilla op dope gaan ze niet beter van klinken, en sloopt je bekkens.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

SanderIAL

ja dat valt op zich ook wel mee, met het genre waarin ik drum sla je eigenlijk heel vaak op de crash, sla zelf op zich niet zo heel erg hard, maar wat ik me af vroeg is welke soort crash ik het beste kan halen?

Nlz

Waar heb je er al vier van stuk geslagen dan? Intertoys-bekkens of 'echte'? En vooralsnog is het oordeel alsnog "techniek" vrees ik, in hoeveel tijd heb je die vier bekkens aan stukken getikt?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

SanderIAL


Waar heb je er al vier van stuk geslagen dan? Intertoys-bekkens of 'echte'? En vooralsnog is het oordeel alsnog "techniek" vrees ik, in hoeveel tijd heb je die vier bekkens aan stukken getikt?


Nee het waren zeker geen 'intertoys' bekkens, Twee zildjans dus aardig wat kapitaal wat verloren is gegaan;) In een jar zijn ze allemaal gesneuveld. Ik had mijn bekkens eerst aardig horizontaal hangen maar heb ze steeds verticaler hangen.

Hammar

Ook zildjian heeft slechte bekkens.

Anserini


"dikke' bekkens gaan nog eerder kapot. Ik zou zeggen werk aan je techniek.
Dat lijkt me het enige dat je kunt doen, anders blijf je alles kapot slaan, dun of dik (die dus idd nog eerder dan dun) groot of klein, Zildjian A/Z/K of Paiste 101 etc.
Buiten dat is techniek meer dan alleen hard of zacht slaan. ;)

FoREVer


Nee het waren zeker geen 'intertoys' bekkens, Twee zildjans dus aardig wat kapitaal wat verloren is gegaan;) In een jar zijn ze allemaal gesneuveld. Ik had mijn bekkens eerst aardig horizontaal hangen maar heb ze steeds verticaler hangen.


En als je zo hard slaat, Kun je ook is proberen wat dunnere stokken te pakken.. Maar ook vooral op techniek letten zoals andere al aan bevelen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Paul

1. Werk aan je techniek (!!!)
2. Neem een grotere maat als je harde muziek maakt (18", 19" of zelfs 20" ipv. 17").
3. Koop heldere bekkens die qua klank door de gitaarmuur heen snijden.

In die volgorde.

Rick

Ik heb zelf uiteindelijk ervoor gekozen om op dunne bekkens te spelen. Ze spreken snel aan, de klank is iets complexer dan een dik bekken, en ze klinken niet te lang door. Precies goed zo.

Het voordeel (kan ook soms een nadeel zijn) is dat mijn thin crashes iets minder luid zijn dan bijvoorbeeld medium of heavy crashes. Voor een geluidsman is dat makkelijker uitversterken, en voor een band is het podiumgeluid een stuk aangenamer. Daarintegen, als het echt harder moet, speel ik niet op 16&18" thin crashes, maar op 18&19" thin crashes. Zo blijf ik breed genoeg inzetbaar, en kan ik mijn bekkens uitkiezen op podium (heerlijk om die luxe te hebben!)

SanderIAL

Aan de techniek werken snap ik noiet helemaal:

Moet ik dan denken hoe ik op de bekkens sla, hoe de bekkens hangen ten op zichten van mijn zeg maar, zachter slaan?

Omhoog