Drumkit aanschaffen

Gestart door Swevan, mei 09, 2022, 10:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Swevan

Goedemorgen!

Mijn naam is Stefan en ik ben nieuw op dit forum.

Zelf ben ik actief in een band die voornamelijk blues(rock) en rock 'n roll speelt met hier en daar wat inspiratie uit de funk scene.

Momenteel speel ik nog altijd op een Tama Silverstar (birch shells) 22x16 12x8 16x16.

Graag wil ik de overstap maken naar een drumkit met een warmere, diepe klank. Natuurlijk begrijp ik dat de aanschaf van een drumkit persoonsgebonden en smaakgevoelig is.

Toch ben ik benieuwd naar de meningen/advies van anderen.

Het budget voor een andere kit ligt tussen de 1000/1500 euro. Momenteel heb ik de PDP Concept Classic op het oog. 22x16 13x9 16x14


Er is enorm veel aanbod, wellicht kunnen de ervaringen van andere drummers mij doen helpen om iets gerichter een keuze te maken.

Ik zie graag een reactie tegemoet!

FreeFloater

Ik zou vooral naar houtsoorten kijken. De PDP Concept die je benoemd is van Walnoten hout wat al wat warmer klinkt. Je zou ook nog naar mahonie kunnen kijken. En verder vooral proberen en luisteren (voor zover beschikbaar in winkels).
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Frits S

Hoi Stefan,
Ik vroeg me af of je intussen een nieuwe 'warmere' kit hebt aangeschaft. Ik ben het trouwens met FreeFloater eens. Je zou ook eens naar mahonie kunnen kijken. Of bijvoorbeeld naar esdoorn. De Gretsch Rnown is honderd procent esdoorn, heeft een warme klank en is toch heel krachtig en de 22x16 13x9 16x14 of 22x16, 12x8, 14x14 valt net binnen jouw budget. Als zou ik met dat budegt als ik jou was de tweede handsmarkt gaan afstruinen. Vaak vind je daar high end drumstellen binnen jouw prijsklasse.

Omhoog