Uitbreiding user kits

Gestart door Thair, nov 20, 2021, 17:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Thair

Mijn drumkit heeft, naast de standaard drumkits, maar een beperkt aantal posities om eigen drumkits in op te slaan. Ik zou dit aantal willen uitbreiden, maar dat kan natuurlijk niet in het apparaat zelf. Het zou mij voornamelijk gaan om aanvullende geluiden zoals bijvoorbeeld een cowbell en slagen op de bolling van het ride cymbal en dergelijke, de rest kan ongewijzigd blijven.

Je kan natuurlijk iedere keer de toewijzing van een pad aanpassen in een van de userkits, maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een (Windows) programma waarin ik de nodige extra userkits in kan aanmaken en deze via de MIDI out van de drumcomputer kan aansturen. Veel van de bekeken programma's zijn of loop of sequence programma's, maar die delen heb ik niet nodig.

Is er een dergelijk programma beschikbaar en zo ja welke. Als er een loop of sequence programma is waar deze functie ook (losstaand) in aanwezig is, dan ben ik daar natuurlijk ook in geïnteresseerd.

Bij voorbaat dank,

Theo.

alhambra

Belangrijkste vraag, wat voor module heb je, sommige merken hebben hum eigen edit software.
Daarnaast als je merk het niet heeft moet uiteraard je module wel de mogelijkheid hebben om je patches te ontvangen en op te slaan.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Thair

Het apparaat dat ik gebruik is een Yamaha YDD-60 (technisch gelijk aan een Yamaha DD-65), maar dat maakt op zich niet zo gek veel uit. Zoals gezegd ben ik op zoek naar een (extern) programma dat draait onder Windows en waarin ik zelf drumkits kan aanmaken en selecteren waarna die betreffende drumkit via MIDI (vanaf de YDD-60 dus) kan worden aangestuurd en weergegeven.

Groetjes,

Theo.

Paul

[...] ben ik op zoek naar een (extern) programma dat draait onder Windows en waarin ik zelf drumkits kan aanmaken en selecteren waarna die betreffende drumkit via MIDI (vanaf de YDD-60 dus) kan worden aangestuurd en weergegeven.
Er zijn genoeg softwarepakketten te vinden hiervoor, de bekendste zijn Superior Drummer en EZDrummer.
De YDD-60 wordt via usb aan de PC verbonden, vervolgens de MIDI-noten mappen aan de juiste geluiden en gaan.

Als je op dit forum/op het wijde internet zoekt naar Superior Drummer, EZDrummer of VST vind je legio voorbeelden hoe dit op te zetten.

Hammar

Steven Slate drums, is wel heer erg lekker hoor!

Omhoog