Te veel latency third party software via Roland TD-17

Gestart door Guile, nov 07, 2021, 19:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Guile

nov 07, 2021, 19:37 Last Edit: nov 07, 2021, 21:51 by Guile
Ik heb verschillende third party pc software via mijn Roland TD-17 geprobeerd al dan niet via DAW (Reaper), Toontrack EZdrummer2, Superior Drummer, XLN Audio Addictive Drums en Steven Slate Drums maar de latency, zelfs op 96 samples, is ondragelijk.

De usb-poort van mijn laptop is generatie 2, mogelijk is dat het probleem? Is het beter om met wav-files te werken via sd-card?

Zijn er anderen met dezelfde ervaring?

Ik hoor graag suggesties.

Paul

Eerste stap: welke geluidskaart gebruik je voor de output? En zijn de juiste (asio)drivers voor daarvoor geïnstalleerd? Bijna altijd is dit het probleem bij latency.

Is het beter om met wav-files te werken via sd-card?
Hoe bedoel je, op SD kaart? Zoals ik je verhaal begrijp is het de bedoeling dat EZDrummer of Superior Drummer verantwoordelijk zijn voor de geluiden. De samplebibliotheek staat dan het beste direct op de harde schijf van die pc/laptop.

Guile

Gaat om een generieke geluidskaart van een wat oudere laptop. Wel met SSD.


De TD17 kan via SD-card nieuwe (.wav) samples laden (uiteraard niet van EZdrumemr etc.).

Paul

Je bedoelt gewoon de ingebouwde in je laptop? Installeer eens ASIO drivers (asio4all.org) en probeer het daarmee eens. Daarmee kan je ook buffergrootte etc. instellen om latency te beperken.


De TD17 kan via SD-card nieuwe (.wav) samples laden (uiteraard niet van EZdrumemr etc.).
Dat zal in ieder geval werken.

Guile

ASIO had ik geïnstalleerd, maar maakt helaas weinig uit. Ben bang dat de geluidskaart de bottleneck is.
Wel teleurstellend dat deze techniek zo langzaam verbetert; was 20 jaar geleden ook al zo aan het rommelen.

Ik ga het programmaatje SDSE maar aanschaffen om VST-bestanden naar .wav om te zetten.

Dank iig voor je reactie!

Paul

Geef het niet te snel op, het moet gewoon kunnen. Genoeg drummers die het met een simpele laptop voor elkaar krijgen. Het kost alleen wat tijd om uit te zoeken hoe het in jouw specifieke situatie moet worden ingesteld.
Ik ben geen expert op dit gebied, mijn kennis houdt hier ongeveer op. Maar zoek binnen dit forum op "latency" of "asio" en vindt al een aantal topics die nuttig kunnen zijn.

Guile

Bedankt.
Ik heb de latency aardig weten terug te brengen, maar echt goed wordt het niet.

Rechtstreeks vanuit de drummodule blijft toch het beste.

Omhoog