E-drums via mixer & PA

Gestart door FNKTHS, dec 06, 2022, 13:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FNKTHS

Vraag algemeen: wie heeft ruime ervaring met het uitversterken van E-drums over mixer & PA?

Vraag specifiek: hoe kun je met een TD-27KV de snare er uit laten knallen? Want dat doet ie nu niet. De module heeft 2 master outs en 2 direct outs, waarvan 1 de snare is.

Ik begrijp dat geluid mixen gaat over 'mixen' en dat geluid ook perceptie is, maar toch, de snare, basdrum en bell van de ride 'knallen' er niet uit en dat zou toch mogelijk moeten zijn, omdat je ook met E-drums moet kunnen performen.

alhambra

Met mijn efnote 5 en 3 heb ik dat probleem niet, over een fohhn p.a.
Die hebben beide standaard 2 outputs, eventueel om te zetten naar 4, maar ik sluit het gewoon met 1 output mono aan.
Uiteraard staan de bass en de snare kwa volume iets harder dan de toms en crashes> hihat en ride/bell zitten daar dan weer net tussen in.

Kijk het blijven e-drums, dus kwa dynamiek zeker geen akoestische drums.
Wat ik met de snare doe om er in vol volume nog uit te springen, de efnote (en volgens mij ook de roland td27) kan 2 layers/sounds op 1 trigger hebben. Bij de efnote kan instellen vanaf welke slagkracht je de enne of de andere layer hoort. Dit gaat van 1 tot 127. Bij mij activeert de tweede layer bij een kracht van ongeveer 115. Dus als ik op het hardst sla hoor je een andere layer dan daar onder. Die tweede layer heeft dezelfde sound als de eerste, echter ik heb daarbij de gain net ietds hoger gezet en net een klein beetje meer mid er in. Daardoor dringt deze net iets meer door en heb ik net wat meer dynamiek.

Maar alles staat of valt bij een goede p.a.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Omhoog