Fills en drummen in een band

Gestart door Steve69, aug 22, 2021, 22:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Steve69

Goedenavond,

Als je drummer ben in een band, is het dan gebruikelijk, dat je alle fills drum die in de originele nummers ook worden gebruikt,  of is dat bijna niet te doen, om alles te onthouden?
Of gebruikt iedere drummer een muziekblad.

Bvd voor evt reacties

Gr.

alhambra

Persoonlijk vind ik dat geen zak aan, alles precies naspelen. Meestal zitten er wel fills op dezelfde plaats maar niet dezelfde fill. Althans niet bij mij, ik wil er zelf iets van maken en bovendien ben ik niet technisch genoeg omdat met alle nummers die wij spelen te doen.

Volgens mij spelen de meeste zonder bladmuziek, het verschil waarschijnlijk per gelegenheid of soort band maar [persoonlijk vind ik het er niet uit zien en statief met bladmuziek.
Gebruik een ipad voor de setlist en daarin heb ik b.v. gekoppeld een mp3 van het origineel, die kan ik afspelen over de in-ears. Gebeurt zelden maar heel af en toe heb ik 1 of 2 maten nodig van een nummer om ff te weten hoe het ook alweer was.
Daarnaast kan ik een clicktrack/metronoom aansturen via het multipad, maar ook dat gebruik ik zelden.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Steve69

Dank je voor de reactie.

Stel er komt een verzoek nummer en die is niet geoefend,  hoe ga je hiermee om als drummer, gewoon uit drummen met een basis ritme en een paar standaard fills gebruiken?

Gr.

sixtiek

Stel er komt een verzoek nummer en die is niet geoefend,  hoe ga je hiermee om als drummer, gewoon uit drummen met een basis ritme en een paar standaard fills gebruiken?

Gr.
Lekker een basisdrum neerleggen, als er een fill nodig is eentje uit je standaardbagage doen en vooral blijven lachen. Het publiek vindt het meestal toch wel gaaf dat jij en je band dat nummer zomaar spontaan even uit jullie mouw schudden. Heerlijk improviseren en have fun  *D !

Omhoog