Beginnen ? Waarmee

Gestart door No_Dice, aug 27, 2021, 13:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

No_Dice

Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier , ik droom al jaren van een eigen drumstel. Trommel op zowat alles dat ik tegenkom, maar had nooit de plek en mogelijkheid een drumstel aan te kopen.

Ik heb behalve wat ik zie en hoor geen ervaring met drummen of drum kits.

Natuurlijk dacht ik aan een degelijke kit van een gerenomeerd merk, maar langs de andere kant lijkt mij een E-kit ook wel interessant om de voordehandliggende redenen, geluidsoverlast. Niet zo zeer omdat het te luid zo zijn. Maar eveneens omdat ik me voorstel dat ik er aanvankelijk geen al te fraaie solo's ga uit krijgen .


Wat is jullie mening en advies hierover, zou ik als Leek een gewone drumkit of eerder een elektronische variant kiezen.

Als er suggesties zijn over welke type's en merken dan zijn die ook welkom natuurlijk.

Mijn budget is laat ons zeggen rond de 750€

Mvg

Steve69

Goedenavond,

Ik ben zelf ook beginnend leerling drummer en krijg 1 x per week les.
Zelf heb ik een goedkope electrische drumstel gekocht via Marktplaats.
Eerst maar eens kijken of het wat wordt, daarna kan ik altijd meer kwaliteit aanschaffen.
Voor mij is een normaal drumstel geen optie, ik denk niet dat mijn buren dit zouden waarderen.
Gr.

alhambra

Als geluidsoverlast niet speelt zou ik voor akoestisch gaan. En tja een gerenommeerd merk is een logische keus echter er is veelmeer.
Alles heeft zijn voordeel en zijn nadeel, gerenommeerd merk verkoop je weer wat makkelijker als het toch niet is wat je dacht. Neem ja een minder bekend merk dan heb je eigenlijk meer waar voor je geld.
Persoonlijk ben ik heel tevreden over wat minder bekende merken als odery of taye, veel waar voor je geld zeker met taye (die bovendien ketels maakt voor heel veel grote merken).

Elektrisch ook heel mooi maar heel eerlijk je hebt voor 750 euro tweedehands echt een goede akoestische kit en een middelmatige e-kit.
Mocht je in de buurt van Deventer wonen mag je best eens langskomen om het verschil te beleven.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Karma

Inderdaad eens dat je voor 750 euro niet heel veel koopt tweedehands als je voor een e-kit gaat. Wat mij betreft speelt akoestisch al snel te hard maar ik ken je situatie niet.
Roland TD30

67Deadman

Was al lang gelden dat ik voor e-drums eens op marktplaats heb gekeken maar wat ik allemaal zie wordt ik ook niet heel vrolijk van.

Maar er zit toch wel wat leuke dingen tussen voor rond de 750 euro. Je kan ook voor 200 euro duurder kijken en dan afpingelen.
Je hoeft niet gelijk de vraagprijs te geven.

Zie een Roland TD 9 staan maar dat is allemaal wat oudere techniek. Wil niet zeggen dat het slecht is. Zijn wel leuke kits.
Een TD 11 / 15 zie ik ook staan ook prima.

Yamaha zag ik niet echt tussen staan wat mij opviel. Het zijn allemaal de oudere kits met de rubberen pads.
Allemaal prima maar het is een hoop geplok met de stokken.
Een paar extreem DTX. Is wel wat ouder maar om te beginnen misschien prima.

Het gaat ook om het speelplezier.

Zo heb ik een nieuwe Nord Stage 3 synth maar speel nog steeds met veel plezier op een General Music van 1998. Daar zit nog steeds een goed geluid in en de toetsen spelen 1000 x beter dan sommige nieuwere keyboards.

Middelmaat vindt ik het woord niet. Je krijgt waar voor je geld en als het niet duur is ...........


Omhoog