Roland of Yamaha

Gestart door Filip, aug 18, 2021, 13:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Filip

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.

Ik speelde in een bandje en gebruikte daarvoor de Yamaha DTX 530K. Leuk drumstel met aparte Hihat stand en redelijk goede geluiden. Thuis heb ik om te oefenen recent een Roland TD1DMK gekocht. Ook een leuke kit om op te oefenen, alleen is de module wat beperkt. Zo kan je de kits niet aanpassen.
Zoals gezegd, ik ben onlangs gestopt met het bandje maar wil af en toe wel nog wat spelen. Ik wil nu 1 van de 2 verkopen maar geraak er niet uit dewelke. De oudere (2012) DTX of de vrij recente TD1DMK (2020).
Graag jullie mening.

Alvast bedankt.

alhambra

Heel eerlijk, beide verkopen. En geef tweedehands net wat meer uit voor veel meer drumkit.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Filip

Dan kan ik even goed de td1 bijhouden en een betere module op kopen. De kit heeft al 3 cymbalen, niet?

EcoR

De DTX500 is nog steeds een hele prima module (mits je een beetje wil prutsen voor wat realistischere geluiden). Voor gewoon thuis een beetje tikken heb ik dezelfde module (met wel allemaal silliconenpads een jaar of 6 op zolder gehad, geen enkel probleem. De TD1MK vind ik zelf dan minder leuk spelen door het losse hihatpedaal. Gaasvellen vs rubber/siliconenpads van Yamaha is persoonlijke smaak, zelf vind ik de Yamahapads beter spelen dan gaasvellen.
Door de losse hihat en de mogelijkheid om zelf wat met de geluiden te spelen zou ik zelf de Yamaha houden, geeft je net wat meer ruimte om met de opstelling te spelen en het voelt toch echt gewoon wat beter. Beide verkopen en 2ehands wat kopen kan ook, maar voor simpel thuisgebruik zou ik het extra geld er persoonlijk niet aan uitgeven. Denk dat je voor de Roland nu nog wat meer terugkrijgt dan de Yamaha, kun je dat geld desnoods nog in een extra bekken of betere tompads steken.

Filip

EcoR,

bedankt voor je input. Ik denk dat ik je raad ga opvolgen.
De module klinkt idd nog steeds goed als je wat speelt met de parameters.
Dus de Roland gaat de deur uit.

Omhoog