Meespeel nummers voor beginners

Gestart door FredvandeBunt, aug 10, 2021, 19:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FredvandeBunt

Goedenavond,

Ik ben sinds enkele weken bezig met het leren van drummen.
Zijn hier leden die goede nummers weten, om mee te drummen voor beginners?

Bvd voor eventuele reacties.

Gr Fred

alhambra

Tja alles wat jou energie geeft en wat jij leuk vind. Om nu zo maar wat nummers op te geven is lastig.
Ik zou vooral eens kijken naar de online lessen en filmpjes die er zijn, van beginner tot gevorderde.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

In mijn geval biedt Spotify de mogelijkheid om me drummend uit te leven.

Paul

Inderdaad, pak Spotify of YouTube en luister naar nummers die je leuk vind. Kies daar een aantal nummers uit met een recht-toe-recht-aan ritme, niet te hoog tempo, en weinig breaks/acccenten/stops etc.

Veel nummers van AC/DC bijvoorbeeld goed te doen.
Het eerste nummer waar ik op het leren meedrummen op muziekles was Love Hurts van Nazareth. Dat paste totaal niet bij mijn leeftijd, maar wel een heel overzichtelijk nummer om te beginnen.

Zomaar een paar nummers die ik van een willekeurig lijstje op internet heb gehaald (er staan er nog meer, https://www.kickstartyourdrumming.com/easy-songs-to-play-on-drums/):
Michael Jackson - Billie Jean
Oasis - Live Forever
AC/DC - You Shook me all night long
Nirvana - Come As You Are

Dat geeft hopelijk ook wat houvast om te beoordelen of je favoriete nummers te doen zijn. De belangrijkste tip: begin makkelijk en maak het steeds een stapje moeilijker. Zo houd je uiteraard plezier erin.
O, en draai je favoriete muziek niet grijs. Dan vind je dat daarna misschien niet meer leuk.

FredvandeBunt

Goedenavond,

Bedankt voor alle reacties.
Altijd goed om dit soort info te ontvangen, naast mij drumlessen die ik sinds enkele weken volg.

Gr Fred

FreeFloater

Ik ben ooit begonnen te drummen door mee te drummen met nummers van mijn favoriete bands / artiesten. Gewoon koptelefoon op en meespelen. Daarbij eerst vooral de wat simpele recht toe recht aan nummers. Ik heb nooit drumles gehad, maar voor techniek wel aan te bevelen.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Omhoog