bassvellen en triggers

Gestart door acapolypse, nov 02, 2011, 21:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

acapolypse

Heya mensen,

ik vroeg me een beetje af hoe de rest van de bassdrumtrigger gebruikende drummers hier hun vellen kiezen. Ik merk aan m'n pinstripe vellen dat het dempende deeltje volgens mij een pulse van de trigger hier en daar weghaalt. Op elektrische kits heb je wel 's die mesh vellen, maar ik weet niet of dat ook prettig zit op een akoestische kit?

FoREVer

Ik zou gewoon normale ambassdors doen, door die trigger word het geluid toch geequilized ( of hoe dat ook heet ), kortom veranderd
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Geischa

Ik kies mijn vellen uit op het geluid wat ze maken, ik gebruik een Powerstroke 3 en trigger die live, ook gebruik ik de mic voor de bass, zodat de geluidsman een mix kan maken met trigger/mic, zodat het niet te klinisch wordt.

Joris

Powerstroke 3 en superkick 2 werken bij mij allebei prima, een ambassador lijkt me niet nodig. Vellen met van die grote dempringen zoals een emad werken waarschijnlijk wel een stuk minder.


Ik zou gewoon normale ambassdors doen, door die trigger word het geluid toch geequilized ( of hoe dat ook heet ), kortom veranderd


Snap je uberhaupt wel hoe triggeren werkt?


Geischa

Ik heb inderdaad bij een optreden een huiskit gehad met een Emad, dat werkt voor geen meter...

ddrsonor

Niemand nog de "kloppertrigger" gemaakt/gebruikt zoals die in de laatste SWK stond?

Rick


Niemand nog de "kloppertrigger" gemaakt/gebruikt zoals die in de laatste SWK stond?


Ik zag em ja, volgens mij maakt hij je beater onnodig zwaar en log met al die kabels er zo uit. Weet niet of het een goed idee is.

Omhoog