Zildjian G16

Gestart door Wichert, jun 17, 2021, 10:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Is dit systeem van Zildjian geflopt? Wordt haast nergens meer verkocht. In eerste instantie, was ik wel  geïnteresseerd. Maar twijfel nu.

animal

Ik zou er niet aan beginnen, heb het een aantal keren getest in winkels, heeft nooit tot een overtuigende ervaring geleid.

Wichert

Ja, dat hoor ik van velen en flink aan de prijs! Jammer, het ziet er uiterlijk wel mooi uit.

Technobeat

 
Er zijn zo nu en dan updates van Pearl op de Amerikaanse site voor het Gen-16 cymbal systeem en deze overschrijft dan de vorige download die je gedaan hebt .
Het systeem is op zich wel mooi bedacht , er is ook sinds een paar jaar nieuwe type microfoon beschikbaar die alleen het geluid van de cymbal opvangt en geen omgevingsgeluid .
Maar ik heb nog de originele 1e editie microfoons onder de cymbals zitten en als ik het goed heb koste de complete `rockset `( 14" hihat - 18" crash en 20" ride-cymbal ) destijds 1375.= euro , en toen heb ik er nog een 16" crash bekken los bijgekocht á 275,= euro .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

Hoi Technobeat,

Is dit bekken-systeem van Zildjian niet geflopt? Het is haast nergens meer te koop en echt lovende berichten lees ik er niet over. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen, dat ik ook op deze bekkens wilde overgaan om mijn rubberen Yamaha bekkens/cymbals te vervangen ivm het geplok en ze zien er natuurlijk mooi uit.

 

Technobeat

#5
sep 08, 2021, 19:26 Last Edit: sep 08, 2021, 20:04 by Technobeat
Hoi Wichert .

Het systeem is mij goed bevallen maar de sounds zijn niet precies hetzelfde als acoustische cymbals , er zit een eigen module bij waaruit de sounds komen .
Er zijn ook metalen low noise cymbals van bijvoorbeeld Maatwerk in Drums of Jobeky waar een trigger onder zit en die sluit je gewoon aan op je huidige module .

PS ; ik lees net dat de mooie metalen Jobeky E-cymbals niet compatible zijn met de Pearl Mimic Pro module , dus die vallen voor mij af .
Maar ze werken wel goed met een hoop Roland modules . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

alhambra

Dat compatible zijn is waarschijnlijk (wel zeker) een kwestie van soldering van de bedrading, tip of ring dat soort dingen.
Maar goed ik snap dat als je iets nieuws koopt je wilt dat het meteen werkt.
Maatwerk zelfbouw dingen vond ik heel amateuristisch overkomen, gewoon low noise bekkens (van het goedkope soort) kastje er lelijk op geschroeft en dat was het.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

Zijn die Jobeky cymbals wel compatible met, in mijn geval de Yamaha TDX 502-drummodule en klinkt het dan ook (beter) anders dan mijn Yamaha rubberen cymbals?

alhambra

Volgens de site alleen met roland, en aangezien yamaha niet wat andere verbindingen heeft denk ik het niet.
En je module gaat er niet anders van klinken.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Technobeat

#9
sep 15, 2021, 18:56 Last Edit: sep 15, 2021, 19:03 by Technobeat
Denk dat Wichert wat anders bedoeld namelijk het ' akoestisch ' geluid .
Je hoort idd niet meer dat irritante geplok van de rubberen cymbals maar het realistische metalen getik op de metalen hihat - ride en crashes , en ik kan je uit eigen ervaring vertellen
 : Dat is een verademing *O*  .

PS. : Je zou Jobeky kunnen contacten met de vraag of hun metalen low noise cymbals compatible zijn met jou Yamaha TDX-502 module , dan weet je het zeker .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

Dat is inderdaad wat ik wil horen. Het metalen accent. Ondanks de vele kritieken die ik heb gelezen en gehoord over dit systeem (overigens in de Slagwerkkrant stond een positieve recensie) heb ik interesse in dit systeem. Wellicht dient iemand zich aan om zijn/haar Gen16 van de hand te doen. Ik had een optie bij de Musicstore Voor een set 13,16, 18 inch echter niet meer leverbaar, dus ook niet te testen.

alhambra

Ach ja tuurlijk dat geluid.
Koop goede inears, shure en je hoort dat geluid nooit meer.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

#12
sep 17, 2021, 15:35 Last Edit: sep 17, 2021, 19:08 by Wichert
Je hebt gelijk. Ik drum overigens met een Bowers & Wilkins P7 koptelefoon en dat bevalt me prima! Maar ik vond het Zildjian Gen16 systeem er wel gelikt uit zien. Hierbij het Gen16 dossier gesloten.


Allen bedankt voor de suggesties en adviezen. 

Omhoog