Roland VAD series pad

Gestart door animal, feb 08, 2021, 15:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Roland levert sinds een klein jaar ook Drumpad/ketels in 'akoestische' maatvoering, luisterend naar de naam VAD.

(Sommige) ketels zijn uitgerust met een 3 sensoren/piezo oplossing (met dank aan ATV  :Y ) .
Het ziet er op de foto goed uit, mag ook wel  voor de prijs, maar teleurstellend is wel dat:
1) de 10 inch tom NIET is voorzien van het 3 sensoren systeem, maar uitgerust met een gewone side-trigger.
2) de ketels komen met een wrap, had voor die prijs ook fineer mogen zijn.
3) de ketels zijn gemaakt van poplar, bij ATV, Drum-Tec en efNote krijg je ketels vervaardigd uit Birch (.........en dat hoor je  ;) )

drfill

yep, gejat van atv..  de Roland PDA-120L-SBK 12"  'platte' pads hebben ook 3 triggers
voor niet al te duur 220,-  (evt basket overzetten in andere ketel, is goedkope vad)
jammer dat er niet een 14" uitvoering is, dat hebben ze expres niet gedaan, natuurlijk
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Hoezo met dank aan ATV ?
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

nou, ik denk .. roland verkocht 15 jaar pads met hotspots totdat atv
verzon om er 3 triggers in te zetten ipv 1 in het midden ? 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Ja zoiets dacht ik al, maar ik heb toch het idee dat er iemand was die dat eerder deed.
De Markdrum Yes had dit al (4 zelfs) en die was er volgens mij eerder.

Jammer dat die slecht in elkaar zat want was een briljant ding.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Wat multi-sensor betreft zou het goed kunnen dat Mark drum eerder was, had ik niet aan gedacht, maar de oplossing die Roland nu toepast is qua uitvoering/uiterlijk/techniek gelijk aan die van ATV.

drfill

yep, maar mark drum waren nog platte pads.. toen roland het succes van atv 'artist' drums
zag kwamen ze 'opeens' met hun vlad pads.. en gewoon schaamteloos, zo.. wij kunnen het ook..
maar waarom dan niet 10 jaar eerder ? zou ik zeggen..
misschien doen ze binnenkort wel hetzelfde met multi samples.. wie weet..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog