Bongoset aan crashstand monteren .

Gestart door Technobeat, dec 09, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

taco


Wat ik me nou al ee tijdje afvraag..
Wat wil je nou eigenlijk gaan doen met een setje bongo's bij een elektonisch drumstel?


+1

paQ


Harre

Nou ja, dat dus...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

musiqman



of deze?




Hans


Wat ik me nou al ee tijdje afvraag..
Wat wil je nou eigenlijk gaan doen met een setje bongo's bij een elektonisch drumstel?


Weet je wat ik me al een tijdje afvraag ?

...Hoelang mensen kunnen doorlullen over een bongostandaard  :?

Technobeat


Wat ik me nou al ee tijdje afvraag..
Wat wil je nou eigenlijk gaan doen met een setje bongo's bij een elektonisch drumstel?


RJ , je bent de éérste die dit ziet en aankaart .
De bongo`s zijn een soort aanvulling , en ik kan ze horen als ik de koptelefoon op heb .
Het is meer voor de gein , om de heb , uitgebreider drumstel etc .etc .

Maar serieus : Misschien kan ik er 2 kleine microfoons in monteren en dan aansluiten op de module ?


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Citaat van: Technobeat link=topic=504.msg12037#msg12037 date=



Maar serieus : Misschien kan ik er 2 kleine microfoons in monteren en dan aansluiten op de module ?



Ja dat kan.. Je kan twee kleine mics kopen met klem en dan heb je een mixertje nodig om de mics aan te sluiten..een extra verloopkabeltje om van het mengpaneel naar je mix in van je td 9 zodat je de bongo s hoort via je koptelefoon..dat kan..kost je wel wat
Je kan voor dat geld ook een pad kopen.. Hoge bongo sound op het vel lage bongo op de rim..of een agogobell..of een tr 909 tom..of een pauk..



Heb je ook geen bongostand nodig..

*O*

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ



Heb je ook geen bongostand nodig..

*O*





:D


:')

Harre

Ik kan naar bed, want ik heb weer gelachen...  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Weet je wat ik me al een tijdje afvraag ?

...Hoelang mensen kunnen doorlullen over een bongostandaard  :?


Er is ook een topic over stokken en een topic over pedalen en .....................
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat



Ja dat kan.. Je kan twee kleine mics kopen met klem en dan heb je een mixertje nodig om de mics aan te sluiten..een extra verloopkabeltje om van het mengpaneel naar je mix in van je td 9 zodat je de bongo s hoort via je koptelefoon..dat kan..


Zo iets als dit ? x 2 : http://www.thomann.de/nl/t-bone_cd_55.htm
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

#36
dec 20, 2011, 21:15 Last Edit: dec 20, 2011, 21:16 by Hans
@ technobeat : Touché :)


Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

#39
dec 20, 2011, 21:37 Last Edit: dec 20, 2011, 21:37 by paQ
:')

koop dan een extra padje ;)

maandag en dinsdag is het een bongo, op woens- en zondagen een china, donderdag is het koebeldag vrijdag staat ie uit, en zaterdag heb je geen tijd.

Paul

Of als je het goedkoop wilt doen (en nog inputs over hebt), een stuk PVC pijp, een piëzo-element op een kartonnetje plakken, in de PVC pijp doen en dan een female-jack aan het piezo-element solderen. En natuurlijk een kabel naar je module toe.
DIY percussiepad voor een paar euro, het duurste is de kabel. 8)7

Hans

Laat ik dan toch maar iets constructiefs doen ...

Dit is een leuke xtra trigger : http://store.drumtech.com/servlet/-strse-45/POLE-PAD--dsh--Dual-dsh-Zone/Detail

En als je daar echt in geïnteresseerd bent heb ik er nog één liggen ;)

Paul

Heel gemakkelijk zelf te maken voor minder dan 20 euro.

paQ

met het verschil dat je op de polepad 8 jaar kan raggen

Technobeat

een piëzo-element , een female-jack aan het piezo-element solderen. En natuurlijk een kabel naar je module toe.


Paul , als ik 2 platte piëzo-elementen koop zoals deze : http://shop.conrad.nl/componenten/componenten-elektromechanisch/akoestische-componenten/miniatuur-piezos/710397.html

En die dan aan de binnenkant van de bongovellen plak en er dan een kabel aan maak op de manier die jij schetst , dan zou het moeten werken .
En moeten ze dan elk een ingang op de module krijgen of kan ik een Y-kabel maken , dus 2 bongopiëzo-elementen naar één 6.3mm module ingang ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Voor een bongosetje van een paar tientjes . 8)7 :/


Heeft iemand een verklaring waarom deze opmerking een -1 karma waardig zou zijn ? -O-
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Heb ook nog een single zone pintech liggen daar heb je alkeen een cymbal arm voor nodig.

paQ

Als je die piezos onder je vellen monteert laten ze opzeker los na een aantal klappen en heb je bovendien een volledig dynamiekloze trigger.

Paul


Paul , als ik 2 platte piëzo-elementen koop zoals deze : http://shop.conrad.nl/componenten/componenten-elektromechanisch/akoestische-componenten/miniatuur-piezos/710397.html

En die dan aan de binnenkant van de bongovellen plak en er dan een kabel aan maak op de manier die jij schetst , dan zou het moeten werken .
En moeten ze dan elk een ingang op de module krijgen of kan ik een Y-kabel maken , dus 2 bongopiëzo-elementen naar één 6.3mm module ingang ?

Piëzo aan de binnenkant van je vel plakken werkt niet. Zoals paQ zegt, blijft niet hangen en sla je meteen kapot. Niet voor niets zit er schuimrubberen cone tussen vel en piëzo bij e-kits.

Technobeat


Piëzo aan de binnenkant van je vel plakken werkt niet. Zoals paQ zegt, blijft niet hangen en sla je meteen kapot. Niet voor niets zit er schuimrubberen cone tussen vel en piëzo bij e-kits.


Mmm , dus als je twee echte E-piëzo`s zou nemen zit je weer te duvelen met afstellen en zo .
Het is niet zo eenvoudig dus eigenlijk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog