Bongoset aan crashstand monteren .

Gestart door Technobeat, dec 09, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Hallo Drummerts .


ik heb een bongosetje als deze :



En wil hem graag aan de crash-stand bevestigen om niet NOG een losse (bongo)stand er bij te hebben .
Zijn hier speciale beugeltjes voor ?
Nu heb ik wel een multiklem , maar dan zou de bongoset recht komen te hangen , en ik wil ze juist iets naar mij toe gericht hebben , net als de gewone 12'' en 13'' toms .
De nieuwe bongoset-beugel moet de tommetjes met het verbindingsstuk vast zetten , dus moet er op de beugel een soort van aandraaimechanisme zitten .


Ben benieuwd naar jullie ideeën .



DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

timmie

http://www.thomann.de/nl/millenium_mxb699.htm je moet een dergelijk klemmetje hebben, dan kan je em aan het stukkie hout tussen de trommels klemmen.

Technobeat


@ NLz , de door jou aangeboden optie is meer een echte tomholder, voor bijvoorbeeld je nieuwe 10'' tom .

@ Timmie , idd dat bovenstuk is wat ik moet hebben , maar dan moet daar weer een klemmetje op zitten om aan de crash-stand te maken.

Dus eigenlijk een combinatie van hetgeen NLz opperde en het bovenstuk van Timmies tip .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

timmie

waarom perse op aan de bekkenstandaard? je kan em toch net zo goed aan het standaardje zetten?

Technobeat

#5
dec 09, 2011, 21:39 Last Edit: dec 09, 2011, 21:40 by Technobeat
Welk standaardje bedoel je presies Timmie ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

timmie

wat ik postte. als je bij de lokale drumboer een dergelijke stand kan vinden waar je bongo op past ben je toch klaar? je kan het bovenste deel altijd nog met een klem aan een stand gooien?

harmen 18

#7
dec 09, 2011, 22:11 Last Edit: dec 09, 2011, 22:13 by harmen 18
Mijn id (zie hieronder)

Wel een iets duurdere klem gebruiken. Bijvoorbeeld zoals die van nlz, als hij maar kantelbaar is. Want een goedkope millenium klem kan je niet vast genoeg draaien zodat hij bij het bespelen niet wegdraaid. Dan heb je gewoon een boom voor je bongo's.

Als je de welbekende Lidl bongo's hebt dan wordt die klem wel duurder dan je bongo's zijn.





Technobeat


wat ik postte. als je bij de lokale drumboer een dergelijke stand kan vinden waar je bongo op past ben je toch klaar? je kan het bovenste deel altijd nog met een klem aan een stand gooien?


Inmiddels had ik de volgende optie bedacht : Als ik zo`n speciale bongostand koop , en er dan nog een losse cymbal-arm bij neem ( zoiets als Harmen 18 heeft voor zijn bongoset , maar dan voor een bekken )
Cymbal-arm aan bongostand monteren en ik ben waar ik wezen wil , toch ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

harmen 18

Het deel waar de bongo's bij mij aan hangen is gewoon het bovenste deel van een normale bongo stand. (zoals deze http://www.thomann.de/nl/millenium_mxb699.htm) alleen paste die toevallig in precies deze klem http://www.thomann.de/nl/millenium_cbc2_beckenarmset_mit_klammer.htm

Ik snap niet precies hoe je die bekkenarm aan die bongo's gaat krijgen zonder er een gat in te boren, wat een beetje nutteloos is omdat je toch al zo'n standaard hebt/gaat kopen wat ik zo begrijp.


wel zou ik in plaats van de bovenstaande klem een kantelbare multiklem nemen zoals deze:
http://www.thomann.de/nl/dixon_pakl174sp_multiklammer_drehba.htm

Technobeat


Harmen .


Mijn bedoeling is dus deze bongostand idd : http://www.thomann.de/nl/millenium_mxb699.htm

En deze bekkenarm : http://www.thomann.de/nl/millenium_cbcset_03_becken_galgenarm.htm

De bekkenarm aan de bongoSTAND vastmaken met de bijgeleverde klem , en ik kan het bekken in alle standen zetten die ik zou willen .
Of zie ik iets over het hoofd ?




DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

harmen 18

Ik denk dat ik snap waar je heen wil:

Maar ik denk dat je dan waarschijnlijk alleen je bekken op de goede plek kan gaan krijgen en je bongo's nog niet.

Ik (dus ik, als jij denkt dat het kan moet je vooral proberen) denk dat het bij elkaar een beetje een gammel geheel gaat worden als je veel van die goedkope klemmen en standaards aan elkaar gaat knuppen. Dat ga je echt niet willen. Ik ben bang dat het gaat wegzakken, draaien, vallen, etc.

Ik neem aan dat je wel een bekkenstandaard hebt. Daar maak je zo'n mooie draaibare multiklem op. In die klem doe je je bongostand.
Zo kan je hem en alle kanten op doen en hoef je niet bang te zijn dat er wat mee gebeurt (tenzij je hem dan natuurlijk aan een slechte standaard maakt)

timmie

waarom laat je de bongo niet gewoon aan een aparte stand? het wordt volgens mij allemaal behoorlijk instabiel als je met klemmen gaat rotzooien.

Technobeat


waarom laat je de bongo niet gewoon aan een aparte stand? het wordt volgens mij allemaal behoorlijk instabiel als je met klemmen gaat rotzooien.


De situatie is als volgt :






Aan de crash ( links van mij ) hangt ook nog de module aan een multiklem , en ik weet niet of daar nog met goed fatsoen een losse bongostand tussen kan .
Aan de andere kant ( rechts van mij ) staat inmiddels al enkele maanden een 2e stand naast de ride met een exstra crash cymbal . 


Als jullie een goed idee hebben hoor ik dat graag .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman



De makkelijkste meest solide oplossing

timmie




De makkelijkste meest solide oplossing


ja dat zeg ik nou ook steeds  :)
correct me if i'm wrong, maar de stands zien er, vanaf hier, ook niet uit alsof ze een bongo stelling stevig kunnen vasthouden

Technobeat


correct me if i'm wrong, maar de stands zien er, vanaf hier, ook niet uit alsof ze een bongo stelling stevig kunnen vasthouden


Vandaar mijn idee met een losse bongostand en klem+cymbal arm .
Een stand alone bongstand is idd het stevigst , mee eens , maar waar plaats ik die dan netje bij/tussen ?

De 2 stands die je op de foto`s ziet zaten al bij de A-kit toen ik hem kocht , en voor alleen de rubberen E-cymbals voldoende , maar als ik tzt (eventueel) een set Zildjian Gen-16 AE cymbals aanschaf moeten er idd stevige stands komen om een 20'' ride en een 18'' crash te kunnen dragen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz

Ik zie het probleem niet zo. Men neme een van de eerder genoemde bongostands, knalt er een bekkenarmpje aan, en goan!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ


Technobeat


Ik zie het probleem niet zo. Men neme een van de eerder genoemde bongostands, knalt er een bekkenarmpje aan, en goan!


Dat dacht ik ook NLz , en als je alles goed vast draait kan er toch weinig misgaan .

PaQ heeft echter zijn bedenkingen bij deze oplossing zie ik , of hij fronst de wenkbrauwen bij het idee van de Zildjian AE`s . :?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz

Lijkt me ook niet dat die GEN-dingen zwaarder zijn dan een gemiddeld bekken, dus tot een inch of 16 moet er wel op zo'n armpje kunnen hangen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Paul

Er zijn mensen die 2 akoestische toms, 2 crashes en een splash met multiklemmen aan één standaard knopen.
Dan denk ik dat dat bongostatief wel een module en een extra crash kan dragen hoor, zelfs een Gen16. 8)7

Nlz


Er zijn mensen die 2 akoestische toms, 2 crashes en een splash met multiklemmen aan één standaard knopen.

Hmm... 12" en 14" toms, 18" crash en (toen hij nog in mijn bezit was) een beest van een 22" ride, op inderdaad één stand. Staat prima als je op de positionering van de poten let. Die staan uiteraard ook zo goed als maximaal gespreid. Scheelt ook wel dat het degelijke Pearl-stands zijn. De straight stand van Soho/Stable die ik voor mijn ipad gebruik zou ik nauwelijks een armpje met splash aan durven hangen  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Paul

Ja, met zoveel is een goede stand wel een must. Maar de eerder genoemde Millenium stand kan een setje bongo's, een 16" crash en een module wel aan.

Robert-Jan

Wat ik me nou al ee tijdje afvraag..
Wat wil je nou eigenlijk gaan doen met een setje bongo's bij een elektonisch drumstel?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog